Dodaj publikację
Autor
Alicja Szymańska
Data publikacji
2013-06-24
Średnia ocena
0,00
Pobrań
21

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju na nauczyciela mianowanego (religia).
 Pobierz (doc, 68,0 KB)

Podgląd treści


Plan rozwoju zawodowego
mgr Alicji Szymańskiej nauczyciela kontraktowego Gimnazjum xxx
ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego
do realizacji w okresie stażu od 01.09.2003 r. do 31.05.2006 r.

Rozporządzenie z dnia 3.08.2000 r. § 7 ust.2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

| Zadanie | Forma realizacji | Termin | Spodziewane efekty |
| | | |* doskonalenie warsztatu pracy poprzez dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami, |
|1. Doskonalenie warsztatu i metod |* udział w lekcjach koleżeńskich; | |wyciągnięcie wniosków z ich opinii i uwag; |
|pracy pedagogicznej i | | |* lepsze poznanie uczniów i ich możliwości, rozbudzanie potrzeby działania |
|katechetycznej. |* współpraca i konsultacje z innymi nauczycielami; |* na bieżąco |zespołowego, wykształcenie właściwych postaw interpersonalnych, uczestnictwo |
| | | |wychowanków w ciekawych, niekonwencjonalnych zajęciach; |
| |* prowadzenie ciekawych zajęć poprzez metody aktywizujące uczniów; | |* podwyższenie jakości pracy dydaktyczno – wychowawczej szkoły; |
| |* udział w formach doskonalenia wewnątrzszkolnego – warsztaty, kursy,| | |
|2. Poszerzenie wiedzy i |szkolenia, rady pedagogiczne; | |* poszerzenie i wykorzystywanie wiedzy w praktyce, doskonalenie umiejętności, |
|umiejętności poprzez udział w | | |poprawienie metod pracy, korygowanie błędów, znalezienie nowych rozwiązań |
|wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych |* udział w formach doskonalenia pozaszkolnego – kursy, skupienia |* na bieżąco |organizacyjnych, edukacyjnych i wychowawczych; |
|formach doskonalenia. |katechetyczne; | | |
| | | |* wspomaganie ucznia w jego rozwoju, stworzenie odpowiednie atmosfery nauki i |
| |* ukończenie studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Pedagogicznej – | |współżycia w grupie rówieśniczej, poszerzenie oferty atrakcyjnych zajęć |
| |kierunek „Resocjalizacja i profilaktyka społeczna” | | |
| | | |* szkoła zyska pracownika z wyższymi kwalifikacjami i umiejętnościami; |
| | |* X.2004 – I 2006 r.| |
|3. Analiza własnej działalności |* ankiety przeprowadzane wśród uczniów; |* styczeń, czerwiec | |
|dydaktycznej. | | |* poprawienie metod pracy i korygowanie błędów poprzez wspieranie się opinią opiekuna|
| |* rozmowy nt. pracy i jej analiza z opiekunem stażu oraz z doradcą |* na bieżąco |stażu i doradcy metodycznego; |
| |metodycznym; | | |

Rozporządzenie z dnia 3.08.2000 ????/ r. § 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

| | |* wg terminarza |* zdobycie zaufania rodziców i wspólne rozwiązywanie problemów, zachęcanie ich do |
|4.Rozpoznawanie środowiska ucznia z|* współpraca z rodzicami – konsultacje, wywiadówki, ( udział w |spotkań lub w |stałej współpracy, rozbudzenie w nich poczucia odpowiedzialności zmierzającej do |
|uwzględnieniem problemów środowiska|wywiadówkach opiekuna stażu); |razie potrzeby |poprawy lub zmiany sytuacji; |
|lokalnego oraz problemów | |* na bieżąco | |
|cywilizacyjnych. |*stały kontakt z pedagogiem szkolnym i wychowawcami klas; | |* integracja wychowanków naszego gimnazjum; |
| | |* III lub IV | |
| |* udział w organizacji rekolekcji wielkopostnych i opieka w czasie ich |2004,2005, 2006 |* pogłębienie wiedzy o środowisku rodzinnym uczniów; |
| |trwania; |r. | |
| | | |* rozwiązywanie problemów dziecka ...