Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DNIA 07.01.2011r.
OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: Edyta Mikuła
TEMAT OŚRODKA OKRESOWEGO:
TEMAT OŚRODKA DZIENNEGO: „Zabawy z mydłem”
CELE GŁÓWNE:
- doskonalenie umiejętności samoobsługowych w zakresie mycia i osuszania rąk i twarzy
CELE OPERACYJNE:
Dziecko potrafi (lub próbuje):
- samodzielnie umyć i osuszyć twarz oraz dłonie z zachowaniem prawidłowej kolejności poszczególnych czynności
GRUPA WIEKOWA: 6 – 7 lat
LICZBA DZIECI: do 8
METODY PRACY: słowna, pomoc gestem
FORMY PRACY: indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: mydło, ręcznik
REALIZACJA ZAJĘĆ
I. Czynności przygotowawcze:
Przygotowanie łazienki do czynności samoobsługowych:
• Przygotowanie mydelniczek oraz pojemników z mydłem
• Przygotowanie ręczników
II. Czynności zasadnicze:
1. Podciąganie rękawów
2. Odkręcanie kranu.
3. Moczenie rąk.
4. Mydlenie rąk.
5. Spłukiwanie rąk.
6. Zakręcanie kranu.
7. Osuszanie rąk ręcznikiem.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DNIA 07.01.2008r.
OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: Andżelika Wójtowicz - Wiśniowska
TEMAT OŚRODKA OKRESOWEGO: „Ja w dalszym środowisku - Sklep”
TEMAT OŚRODKA DZIENNEGO: „Robimy zakupy”
CELE: ogólne:
- Utrwalanie wiedzy na temat artykułów spożywczych.
- Kształtowanie umiejętności robienia zakupów.
operacyjne:
Dziecko potrafi (lub próbuje):
- Różnicować podstawowe artykuły spożywcze.
- Robić drobne zakupy w sklepie samoobsługowym.
- Płacić pieniędzmi za wybrany towar.
- Poprawnie zachowywać się w sklepie.
GRUPA WIEKOWA: 7 – 8 lat
LICZBA DZIECI: do 7
METODY PRACY: słowna, zabawowo – naśladowcza, zabawowo – zadaniowa.
FORMY PRACY: zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kalendarz pogody, zdjęcia dzieci, znaczki, wybrane artykuły spożywcze: chleb, bułka, cukier, sól, mleko, woda, sok, masło, ser, wędlina, żetony – zastępniki pieniędzy, wyposażenie kącika tematycznego „sklepik”, ilustrowane listy zakupów, drobne pieniądze, torba na zakupy.
UWAGI: Zadania będą uwzględniać indywidualne możliwości dzieci.
REALIZACJA ZAJĘĆ
I. Czynności przygotowawcze:
Zabawa kierowana „Robimy zakupy” wymaga zorganizowania w sali odpowiedniego kącika tematycznego.
II. Czynności organizujące:
• Ustawienie krzesełek przez dzieci przed tablicą z listą obecności.
• Wyznaczenie dyżurnego i określenie jego obowiązków.
III. Czynności zasadnicze:
• Przywitanie dzieci piosenką „Witaj…”.
• Zapoznanie dzieci z przebiegiem i tematyką zajęć.
• Obserwacja stanu pogody – wybór właściwego symbolu z kalendarza pogody.
• Sprawdzenie listy obecności:
– wywoływanie dzieci po imieniu,
– wybór swojego zdjęcia spośród zdjęć innych dzieci,
– przyporządkowanie zdjęcia do swojego znaczka.
• Zabawa kierowana „Robimy zakupy”:
– zapoznanie się z listą zakupów,
– przygotowanie torby na zakupy oraz portfelika z „pieniędzmi”,
– wybór odpowiedniego towaru z asortymentu „Sklepiku”,
– „zapłacenie” za zakupy,
– spakowanie zakupionego towaru do torby.
• Przygotowanie się do wyjścia na zewnątrz – przygotowanie listy zakupów, torby, pieniędzy oraz zmiana obuwia, nałożenie ubrań wierzchnich.
• Pokonanie pieszo trasy do najbliższego sklepu samoobsługowego.
• Zakup wybranych artykułów spożywczych:
– zapoznanie się z listą zakupów,
– przygotowanie torby na zakupy oraz portfelika z „pieniędzmi”,
– wybór odpowiedniego towaru z asortymentu „Sklepiku”,
– „zapłacenie” za zakupy,
– spakowanie zakupionego ...