Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DNIA 19.01.2012 r.
ODDZIAŁ „G”
OSOBA PROWADZĄCA ZAJĘCIA: mgr Edyta Mikuła
TEMATYKA OŚRODKA OKRESOWEGO: „Ja w rodzinie”
TEMAT OŚRODKA DZIENNEGO: „Pomagam mojej mamie”
CELE GŁÓWNE:
- Utrwalanie wiedzy na temat swojej rodziny,
- Kształtowanie wiedzy na temat prac domowych i sprzętów w nich wykorzystywanych,
- Utrwalanie zaimków „mój- moja”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko potrafi:
- rozpoznać członków swojej rodziny,
- używać poprawnie określeń „mój” „moja”
- nazywać czynności wykonywane podczas prac domowych,
- zna zastosowanie sprzętów użytku domowego,
GRUPA WIEKOWA: 5 – 7 lat
LICZBA DZIECI: do 7
METODY PRACY: praktycznego działania, zabawowa, oglądowa, słowna
FORMY PRACY : zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: zdjęcia dzieci i członków ich rodzin, znaczki, kalendarz pogody, sylwetki przedstawiające członków rodziny, komunikator GoTalk 4 +, miniatury sprzętów AGD, ilustracje przedstawiające czynności domowe, kolorowe piłki,
UWAGI: Zadania będą uwzględniać indywidualne możliwości dzieci.
REALIZACJA
CZYNNOŚCI PRZYGOTOWAWCZE:
Rano, przed rozpoczęciem zajęć, nauczyciel :
- grupuje środki dydaktyczne,
- przygotowuje tablicę obecności oraz miejsce przed nią.
- dostosowuje komunikator Go Talk 4+ do aktualnego słownictwa.
- sprawdza stan techniczny siedzisk dla dzieci niesprawnych ruchowo, zabezpiecza miejsce zajęć.
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE:
Po śniadaniu i czynnościach samoobsługowych w łazience, nauczyciel gromadzi dzieci przed tablicą w półokręgu i rozpoczyna powitanie.
CZYNNOŚCI ZASADNICZE:
Powitanie dzieci piosenką „Wszyscy są…”
Sprawdzenie poprawności pozycji zajmowanej przez dzieci podczas zajęć z pomocą piosenki „Siedzę prosto”
Określenie pogody – wybór odpowiednich obrazków z kalendarza pogody.
Zaznaczenie obecności dzieci ( losowe wybieranie znaczków, przyporządkowanie ich do dzieci, odnajdywanie własnego zdjęcia ), przeliczanie dzieci.
Rozmowa kierowana na temat rodziny, poszukiwanie zdjęć swojej rodziny (zwracanie uwagi na poprawne używanie zaimków „mój-moja”)
Przejście w inną część sali i zawiązywanie kręgu przy piosence „Mało nas”, zabawa muzyczno – ruchowa przy muzyce (taniec z zatrzymaniem – z wyłączeniem dzieci niesprawnych ruchowo, które pozostają aktywne grając na instrumentach muzycznych)
Prezentowanie tablic przedstawiających czynności wykonywane w gospodarstwie domowym, dobór do nich odpowiednich sprzętów oraz ilustrowanie ruchów wykonywanych podczas tych czynności.
CZYNNOŚCI FINALIZUJĄCE:
Ćwiczenia muzyczno – ruchowe z programem M. Ch. Knill’ów. Relaks.
ZAKOŃCZENIE:
Pochwała dzieci za udział w zajęciach.