Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
rzewuszczanka, 2013-06-26
to ma być ipet
kufajka, 2013-06-27
to nie ma nic wspólnego z IPET_em
Do użytku wewnętrznego
PLAN TERAPII INDYWIDUALNEJ
Imię i nazwisko:
Data urodzenia:
Data przyjęcia do przedszkola:
Opracowała: mgr Edyta Mikuła
|Nazwa funkcji |ZADANIA TERAPEUTYCZNE |ŚRODKI REALIZACJI |UWAGI |
|1 |2 |3 |4 |
| | | | |
| |Spożywanie posiłków |Trening gryzienia i połykania pokarmów stałych, odgryzania, żucia i łykania | |
|SAMOOBSŁUGA | |kawałków twardego pokarmu, wkładanego do ust przez inną osobę, | |
| | |Nauka zastosowania sztućców (demonstrowanie przez nauczyciela zastosowania | |
| | |łyżki ) oraz posługiwania się nimi (próby trzymania sztućców z pomocą | |
| | |nauczyciela) | |
| | | | |
| | |demonstrowanie poszczególnych czynności przez nauczyciela | |
| | | | |
| | |próby wykonywania czynności z pomocą nauczyciela | |
| | | | |
| |Mycie i osuszanie twarzy i rąk. | | |
| | |budowanie współpracy podczas ubierania i rozbierania oraz zmiany pieluch | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |Ubieranie i rozbieranie się | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|1 |2 |3 |4 |
| | | | |
| | |zwracanie uwagi bezpośrednio w momencie wkładania dłoni do buzi i ssania | |
|Komunikowanie się |Kształtowanie reakcji na zakaz. |jej, użycie zakazu werbalnego przez słowa „nie” „nie wolno” | |
| | |przytrzymanie dłoni w sytuacji wymagającej zakazania wykonywanej czynności | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |zabawy przy piosenkach „Mało nas” „Chodź do mnie” „Witaj...” Jestem | |
| | |dziewczynką” | |
| | |kilkukrotne powtarzanie imienia dziecka poparte gestem podczas powitania | |
| | |wzywanie dziecka po imieniu, w przypadku bierności dziecka, przytrzymywanie | |
| | |go za rękę. | |
| | |nawiązanie kontaktu wzrokowego i dotykowego z dzieckiem, przy jednoczesnym | |
| |Kształtowanie reakcji na swoje imię |wypowiadaniu jego imienia, | |
| | |zwracanie się do dziecka po imieniu podczas wszelkiego typu zabaw (łaskotki,| |
| | |masażyki) | |
| | | | |
| | | | |
| | |popieranie gestem prośby o wykonanie polecenia (wyciąganie dłoni w kierunku | |
| | |dziecka – daj mi) | |
| | |ćwiczenia metodą M. Ch. Knillów i W. Sherborne | |
| | | | |
| |Rozumienie prostych poleceń („daj”, „weź”) | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|1 |2 |3 |4 |
| | | | |
| | | | |
|Komunikowanie się | |wydłużanie fazy wydechu poprzez próby zdmuchnięcia płomienia świecy, | |
| |Usprawnianie oddychania |dmuchanie piórka | |
| | | | |
| | | | |
| | |zabawy rytmiczne przy muzyce, piosenkach, | |
| | |odpowiedź werbalna na wokalizę dziecka (naśladownictwo sylab wydawanych | |
| |Wywoływanie i wzmacnianie wokalizacji |przez dziecko) | |
| | | | |
| | | | |
| | |zabawy w poszukiwaniu źródła dźwięku, | |
| | |zabawy przedmiotami wydającymi dźwięk (zabawki dźwiękowe, instrumenty | |
| | |muzyczne) | |
| | | | |
| | | | |
| |Usprawnianie funkcji słuchowych | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|1 |2 |3 |4 |
| | | | |
| |Koncentracja na bodźcach wzrokowych, słuchowych, dotykowych. |manipulowanie atrakcyjnymi zabawkami i przedmiotami (intensywne kolory, | |
|DZIAŁALNOŚĆ POZNAWCZA | |struktura, faktura, dźwięki, światło), | |
| | |podawanie naprzemiennie bodźców o przeciwległych biegunach (bodźce termalne | |
| | |np.: ciepłe - zimne, smakowe, np. słodkie – kwaśne, dotykowe np. gładkie – | |
| | |szorstkie) | |
| | |wprowadzanie w pole widzenia dziecka przedmiotów atrakcyjnych, o jaskrawych | |
| | |barwach, | |
| | |elementy metody stymulacji polisensorycznej w oparciu o program autorski | |
| | |przedszkola „Cztery kolory” | |
| | | | |
| | | | |
| | |wywoływanie prostych czynności naśladowczych takich jak : cześć, papa, | |
| | |klaśnij, uśmiechnij się. | |
| |Kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała oraz budowanie |praca na schemacie ciała (zabawy przed lustrem, wskazywanie i nazywanie | |
| |poczucia tożsamości – „Ja”. |poszczególnych części ciała, programy M. Ch. Knillów i W. Scherborne) | |
| | | | |
| | |Wydawanie poleceń "patrz na mnie"- koncentro-wanie uwagi na terapeucie, | |
| | |nagradzanie. | |
| | |Stymulowanie wzroku: przesuwanie dużej, barwnej, dźwiękowej zabawki ...