Dodaj publikację
Autor
Jolanta Forczek
Data publikacji
2013-06-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
150

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w roku 2013 porównuje osiągnięcia szkoły na tle gminy, powiatu i województwa. Modana, mediana, rozstęp, liczba uczniów przystępujących do egzaminu, krótki opis egzaminu i zestawów egzaminacyjnych.
 Pobierz (docx, 31,1 KB)

Podgląd treści

Analiza wyników

egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego ‘2013

Gimnazjum w ……………………

INFORMACJE O WYNIKACH EGZAMINU W GIMNAZJUM W …………………

Informacje wstępne

W dniu 25 kwietnia 2013 roku o godz. 900 uczniowie klas III gimnazjum przystąpili do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. Egzamin składał się z dwóch części, podstawowej i rozszerzonej, z czego każda część trwała 60 minut i miała charakter pisemny. Uczniowie (słuchacze) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mieli możliwość przedłużenia czasu trwania egzaminu nie więcej niż o 20 minut dla poziomu podstawowego i 30 min dla poziomu rozszerzonego. Poziom podstawowy zawierał 11 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstów pisanych oraz znajomości funkcji i środków językowych. Poziom rozszerzony składał się z 8 zadań, które podobnie jak na poziomie podstawowym sprawdzały poziom opanowania umiejętności rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstów pisanych, znajomości środków językowych oraz tworzenia wypowiedzi pisemnej.

Do standardowedo egzaminu z języka angielskiego na obydwóch poziomach przystąpiło 40 z 43 uczniów naszej szkoły, co stanowi 93% wszystkich uczniów klas trzecich.

Standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych – poziom podstawowy

Charakterystyka zestawu zadań egzaminacyjnych

Arkusz standardowy na poziomie podstawowym, który rozwiązywali uczniowie zawierał 11 zadań zamkniętych różnego typu (wielokrotnego wyboru, prawda-fałsz oraz zadań na dobieranie). Zadania sprawdzały rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów czytanych, znajomość funkcji językowych oraz znajomość środków językowych. Za każdą poprawnie udzieloną odpowiedź uczeń uzyskiwał jeden punkt, z czego maksymalna liczba punktów wynosiła 40.

Plan zestwu egzaminacyjnego

Numer kategorii standardu

Kategoria standardu wymagań

Liczba punktów

Waga punktów w %

Numery zadań

II

Rozumienie ze słuchu

12

30%

1, 2, 3

IV

Znajomość funkcji językowych

10

25%

4, 5, 6

II

Rozumienie tekstów pisanych

12

30%

7, 8, 9

I

Znajomość środków językowych

6

15%

10, 11

RAZEM

40

100%

11

Rozumienie ze słuchu sprawdzono 3 zadaniami zamkniętymi, które badały zdolności rozumienia bardzo prostych i krótkich wypowiedzi ustnych artykułowanych wyraźnie i powoli, w standardowej odniamie języka angielskiego. W zdaniu pierwszym uczeń wybierał spośród trzech podanych odpowiedzi jedną, uznaną za prawidłową. W tym zakresie badano umiejętność znajdywania w tekście określonej informacji, określenia kontekstu wypowiedzi oraz określenia intencji nadawcy/autora tekstu. Zadanie drugie polegało na dobieraniu, z czego zawierało ono jeden dystraktor. Sprawdzało ono umiejętność znajdywania w tekście określonej informacji. W ostatnim zadaniu z tej kategorii uczeń musiał określić zdania typu prawda/fałsz, gdzie badano umiejętność znajdywania w tekście określonej informacji oraz określenia intencji nadawcy/autora tekstu. Za rozwiązanie zadań uczeń mógł maksymalnie uzyskać 12 punktów, co stanowi 30% punktów możliwych do uzyskania za rozwiązanie całego ...