Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Analiza wyników
egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego ‘2013
Gimnazjum w ……………………
INFORMACJE O WYNIKACH EGZAMINU W GIMNAZJUM W …………………
Informacje wstępne
W dniu 25 kwietnia 2013 roku o godz. 900 uczniowie klas III gimnazjum przystąpili do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. Egzamin składał się z dwóch części, podstawowej i rozszerzonej, z czego każda część trwała 60 minut i miała charakter pisemny. Uczniowie (słuchacze) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mieli możliwość przedłużenia czasu trwania egzaminu nie więcej niż o 20 minut dla poziomu podstawowego i 30 min dla poziomu rozszerzonego. Poziom podstawowy zawierał 11 zadań sprawdzających poziom opanowania umiejętności rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstów pisanych oraz znajomości funkcji i środków językowych. Poziom rozszerzony składał się z 8 zadań, które podobnie jak na poziomie podstawowym sprawdzały poziom opanowania umiejętności rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstów pisanych, znajomości środków językowych oraz tworzenia wypowiedzi pisemnej.
Do standardowedo egzaminu z języka angielskiego na obydwóch poziomach przystąpiło 40 z 43 uczniów naszej szkoły, co stanowi 93% wszystkich uczniów klas trzecich.
Standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych – poziom podstawowy
Charakterystyka zestawu zadań egzaminacyjnych
Arkusz standardowy na poziomie podstawowym, który rozwiązywali uczniowie zawierał 11 zadań zamkniętych różnego typu (wielokrotnego wyboru, prawda-fałsz oraz zadań na dobieranie). Zadania sprawdzały rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstów czytanych, znajomość funkcji językowych oraz znajomość środków językowych. Za każdą poprawnie udzieloną odpowiedź uczeń uzyskiwał jeden punkt, z czego maksymalna liczba punktów wynosiła 40.
Plan zestwu egzaminacyjnego
Numer kategorii standardu
Kategoria standardu wymagań
Liczba punktów
Waga punktów w %
Numery zadań
II
Rozumienie ze słuchu
12
30%
1, 2, 3
IV
Znajomość funkcji językowych
10
25%
4, 5, 6
II
Rozumienie tekstów pisanych
12
30%
7, 8, 9
I
Znajomość środków językowych
6
15%
10, 11
RAZEM
40
100%
11
Rozumienie ze słuchu sprawdzono 3 zadaniami zamkniętymi, które badały zdolności rozumienia bardzo prostych i krótkich wypowiedzi ustnych artykułowanych wyraźnie i powoli, w standardowej odniamie języka angielskiego. W zdaniu pierwszym uczeń wybierał spośród trzech podanych odpowiedzi jedną, uznaną za prawidłową. W tym zakresie badano umiejętność znajdywania w tekście określonej informacji, określenia kontekstu wypowiedzi oraz określenia intencji nadawcy/autora tekstu. Zadanie drugie polegało na dobieraniu, z czego zawierało ono jeden dystraktor. Sprawdzało ono umiejętność znajdywania w tekście określonej informacji. W ostatnim zadaniu z tej kategorii uczeń musiał określić zdania typu prawda/fałsz, gdzie badano umiejętność znajdywania w tekście określonej informacji oraz określenia intencji nadawcy/autora tekstu. Za rozwiązanie zadań uczeń mógł maksymalnie uzyskać 12 punktów, co stanowi 30% punktów możliwych do uzyskania za rozwiązanie całego ...