Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
§ 8 ust. 2 pkt. 1:
„Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją”.
Zadania
Formy realizacji
Wnioski
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli.
W momencie rozpoczęcia stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego zapoznałem się z głównymi aktami prawnymi, które regulują kwestie awansu nauczycieli. Przeanalizowałem zapis Karty Nauczyciela, a także Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz z dnia 14 listopada 2007 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 16 listopada 2007r. Nr 214, poz. 1580). W trakcie realizowania stażu śledziłem zmiany zachodzące w regulacjach prawnych.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnych i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego, samokształcenie.
Udział w zróżnicowanych formach szkolenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych oraz szkoły, branie udziału w kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach, pełnienie dodatkowych funkcji w szkole, lektura literatury przedmiotu, opieka nad salą lekcyjną.
Nauczyciel powinien charakteryzować się konsekwencją, pracowitością, szacunkiem dla drugiego człowieka, a przede wszystkim winien cechować się wysokim stopniem profesjonalizmu, który ściśle wiąże się z własnym rozwojem. W trakcie stażu podjąłem szereg działań, mających na celu wzbogacenie mojego warsztatu, jak i metod pracy.
a.) szkolenia, warsztaty, konferencje szkoleniowe
- „Manipulacja i metody werbunku sekt destrukcyjnych” Szkolenie to umożliwiło mi pogłębienie wiedzy na temat zagrożeń związanych z sektami i subkulturami, poznanie metod pomocy i pracy z osobą uwikłaną w sektę, a przede wszystkim umożliwiło mi rozwinięcie umiejętności rozpoznania u dziecka symptomów świadczących o przynależności do sekt.
- „Rozwiązywanie konfliktów przez negocjacje” Warsztaty te sprawiły, że potrafię w efektywny sposób rozwiązywać sytuacje konfliktowe uczniów, że wiem, jak budować życzliwą, przyjemną atmosferę w społeczności klasowej. Warsztaty te okazały się niezmiernie przydatne w pełnieniu funkcji wychowawcy klasowego.
- „Zasady udzielania pierwszej pomocy” Dzięki wiedzy i umijętności zdobytej na tym szkoleniu, wiem, jak zachować się w sytuacji kryzysowej, jak udzielić pierwszej pomocy. Dowiedziałem się także, jakie konsekwencje grożą mi w przypadku nieudzielenia pierwszej pomocy.
- „Kompetencje, Osobowość, Rozwój” Wiedza zdobyta na tym szkoleniu pozwoliła mi na ukierunkowanie mojego rozwoju zawodowego. Szkolenie to ukazało mi, jak istotnym elementem pracy nauczyciela jest osobowość pedagoga.
- „Emisja głosu w zawodzie nauczyciela” Dzięki temu szkoleniu połączonemu z warsztatem zapoznałem się z technikami emisji ...