Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela języka niemieckiego
w Zespole Szkół Zawodowych
im. J. Kilińskiego w Radomiu
mgr Joanny Wielochy
odbywającej staż w celu uzyskania stopnia
nauczyciela dyplomowanego
realizowany od 01.09.2010 do 31.05.2013
ZADANIE/DZIAŁANIE ORGANIZACYJNE
FORMY REALIZACJI
TERMIN
SPOSÓB DOKUMENTOWANIA
1. Wstępna analiza własnych umiejętności.
- autorefleksja
VIII/IX. 2010
-notatka
2. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
-śledzenia zmian w prawie oświatowym
IX.2010
na bieżąco
-poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu
3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
-opracowanie planu rozwoju zawodowego
IX.2010
-zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego
4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.
-systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego
okres stażu
-zgromadzona dokumentacja
5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
-przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
V. 2013
-pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
§8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji, wskaźniki
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
-śledzenia zmian w prawie oświatowym
VIII-X 2010
Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego
Wstępna analiza własnych umiejętności.
Dokonanie przeglądu osiągnięć, nabytych umiejętności, zdobytych kwalifikacji i określenie kierunku doskonalenia
VIII-X 2010
Określenie rzeczywistej długości stażu adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.
Analiza dokumentacji: Statutu szkoły, WSO, planu rozwoju szkoły, programu wychowawczego itp.
VIII-X 2010
Doskonalenie w sferze merytorycznej, metodycznej oraz psychologicznej.
Udział w konferencjach metodycznych
Udział w kursach, szkoleniach i warsztatach
Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli zgodnie z programem szkoleń.
Konsultacje z doradcą metodycznym.
Na bieżąco
Wg zapotrzebowania
zaświadczenia
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych
Śledzenie bieżących publikacji związanych z reformą .
Studiowanie czasopism, literatury fachowej i poradników metodycznych z dziedziny nauczania języków obcych, psychologii i pedagogiki.
Przeglądanie stron internetowych.
Na bieżąco
Spis przyswojonych pozycji bibliograficznych.
Wydruki przykładowych stron.
Podnoszenie jakości procesu dydaktycznego poprzez stosowanie metod aktywizujących.
Udział w kursach, szkoleniach i warsztatach.
Wykorzystanie metod aktywizujących na zajęciach.
Na bieżąco
Zaświadczenia
Ankiety ewaluacyjne.
Aktywna praca w organach szkoły
Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Udział w zebraniach wychowawców.
Uczestniczenie w spotkaniach zespołu przedmiotowego.
Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
Współpraca z rodzicami: indywidualne rozmowy wynikające z potrzeb.
Na bieżąco
Poświadczenia Dyrekcji,
Spis konsultacji z rodzicami, poznanie sytuacji ...