Dodaj publikację
Autor
Joanna Wielocha
Data publikacji
2013-07-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego z języka niemieckiego nauczyciela mianowanego odbywającego awans na nauczyciela dyplomowanego w Zespole Szkół Zawodowych im J. Kilińskiego.
 Pobierz (docx, 23,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciela języka niemieckiego

w Zespole Szkół Zawodowych

im. J. Kilińskiego w Radomiu

mgr Joanny Wielochy

odbywającej staż w celu uzyskania stopnia

nauczyciela dyplomowanego

realizowany od 01.09.2010 do 31.05.2013

ZADANIE/DZIAŁANIE ORGANIZACYJNE

FORMY REALIZACJI

TERMIN

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA

1. Wstępna analiza własnych umiejętności.

- autorefleksja

VIII/IX. 2010

-notatka

2. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli

-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego

-śledzenia zmian w prawie oświatowym

IX.2010

 

na bieżąco

-poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu

 

3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.

-opracowanie planu rozwoju zawodowego

IX.2010

-zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego

4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego.

-systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego

 

okres stażu

-zgromadzona dokumentacja

5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

-przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

V. 2013

-pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

§8 ust.2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji, wskaźniki

Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli

-analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego

-śledzenia zmian w prawie oświatowym

VIII-X 2010

Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego

Wstępna analiza własnych umiejętności.

Dokonanie przeglądu osiągnięć, nabytych umiejętności, zdobytych kwalifikacji i określenie kierunku doskonalenia

VIII-X 2010

Określenie rzeczywistej długości stażu adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.

Analiza dokumentacji: Statutu szkoły, WSO, planu rozwoju szkoły, programu wychowawczego itp.

VIII-X 2010

Doskonalenie w sferze merytorycznej, metodycznej oraz psychologicznej.

Udział w konferencjach metodycznych

Udział w kursach, szkoleniach i warsztatach

Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli zgodnie z programem szkoleń.

Konsultacje z doradcą metodycznym.

Na bieżąco

Wg zapotrzebowania

zaświadczenia

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych

Śledzenie bieżących publikacji związanych z reformą .

Studiowanie czasopism, literatury fachowej i poradników metodycznych z dziedziny nauczania języków obcych, psychologii i pedagogiki.

Przeglądanie stron internetowych.

Na bieżąco

Spis przyswojonych pozycji bibliograficznych.

Wydruki przykładowych stron.

Podnoszenie jakości procesu dydaktycznego poprzez stosowanie metod aktywizujących.

Udział w kursach, szkoleniach i warsztatach.

Wykorzystanie metod aktywizujących na zajęciach.

Na bieżąco

Zaświadczenia

Ankiety ewaluacyjne.

Aktywna praca w organach szkoły

Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

Udział w zebraniach wychowawców.

Uczestniczenie w spotkaniach zespołu przedmiotowego.

Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

Współpraca z rodzicami: indywidualne rozmowy wynikające z potrzeb.

Na bieżąco

Poświadczenia Dyrekcji,

Spis konsultacji z rodzicami, poznanie sytuacji ...