Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć otwartych języka niemieckiego - lekcja z wykorzystaniem nowych trendów w metodyce, czyli nauka w stacjach (Stationenlernen),
do tematu „Beim Arzt” („U lekarza”).
Temat : „Beim Arzt. Stationenlernen”
Klasa: 2 klasa technikumData: 13.02.2013
Cele ogólne :
- Utrwalenie słownictwa z zakresu tematycznego „Części ciała” (Körperteile), „Co Ci dolega?” (Was tut dir weh?) - Kształtowanie umiejętności czytania i słuchania- Utrwalenie czasu przeszłego Perfekt
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i kontroli swojej pracy, procesu uczenia się
Przygotowanie do lekcji
Nauczyciel : 1. Przygotowuje stacje z ćwiczeniami do w/w tematu
Uczniowie:1. Powtarzają słownictwo do tematów: „Körperteile”, „Was tut dir weh?”
Ćwiczone sprawności:
Czytanie ze zrozumieniem, słuchanie ze zrozumieniem
Formy socjalne
Grupy dwuosobowe, plenum
Pomoce dydaktyczne
Podręcznik „allas klar 2a”, ćwiczenia przygotowane przez nauczyciela, rozwiązania do ćwiczeń, magnetofon, tablica, plansza z częściami ciała
Faza lekcji
Czynności nauczyciela i ucznia
Metody pracy
Pomoce dydaktyczne
Czas
Faza wstępna
Faza ćwiczeń
Ewaluacja
Nauczyciel wita uczniów, sprawdza listę obecności i opowiada w jakiej formie będą się odbywały dzisiejsze zajęcia. Nauczyciel informuje, że uczniowie dzisiaj będą mogli sami zadecydować, które ćwiczenia chcą wykonać. Objaśnia również, że w każdej stacji znajduje się rozwiązanie ćwiczenia, z którego uczniowie powinni skorzystać po wykonaniu ćwiczenia i powinni poprawić ewentualne błędy.
Uczniowie będą pracować w parach. Nauczyciel przygotował kartki do podziału, na których są obrazki lub nazwy części ciała.
Uczniowie otrzymują karty pracy, na których zaznaczają które zadania już wykonali.
Nauczyciel podchodzi z uczniami do każdej stacji i krótko opowiada, jakie zadania mają uczniowie wykonać.
Uczniowie zaczynają pracę w stacjach.
Te pary, które nie mogą się zdecydować, od którego ćwiczenia zacząć mogą losować numer.
Każda para powinna rozwiązać zadania, które zostały umieszczone w 5 stacjach. Na kartach pracy zaznaczone one są wykrzyknikiem.
W stacji 3 i 4 został umieszczony ten sam typ ćwiczenia, więc uczeń może rozwiązać tylko jedno z tych dwóch, podobnie jak w stacjach 7 i 8.
Nauczyciel jest cały czas do dyspozycji uczniów, w subtelny sposób podpowiada i objaśnia zadania do wykonania.
Typy ćwiczeń w poszczególnych stacjach:
Stacja 1 i 2 – uczniowie uzupełniają na podstawie wcześniej poznanego słownictwa zdania, w których brakuje słów. Ćwiczenia są skonstruowane według tego samego wzoru jednak mają inne przykłady.
Stacja 3 – uczniowie najpierw czytają dialog a potem słuchają nagrania, w trakcie którego zaznaczają 5 informacji nie zgadzających się z wysłuchanym tekstem.
Stacja 4 – uczniowie mają ułożyć wypowiedzi w dialogu pt.: „U lekarza”.
Stacja 5 – uczniowie czytają tekst z ćwiczenia A5 na stronie 26 w podręczniku, potem zaznaczają ...