Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DLA DZIECI 6-LETNICH
CZERWIEC 2013r.
| |
|Tydzień pierwszy |
|Temat kompleksowy: CO TO JEST POLSKA |
| | | | |Zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, |
| | | | |spacery lub wycieczki |
|Dzień |Sytuacje edukacyjne |Obszary z Podstawy Programowej |Obszary z podstawy programowej |--------------------------- |
| | | | |Zajęcia wyrównawcze |
|1. | | | | |
| |Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Co to |XIV Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania |XIV/ 5 słucha opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje |- Gimnastyka ogólnorozwojowa |
| |jest Polska”. Kształtowanie uczuć |XV Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne |się książkami |- Ćwiczenia poranne |
| |patriotycznych. | |XV/3 wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a |- zabawy ruchowe w ogrodzie |
| | |XIII Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z |stolicą Polski jest Warszawa |przedszkolnym |
| |Zabawa matematyczna-gra „Podróż przez |edukacją matematyczną | |- spacery |
| |Polskę”. | |XIII/2 wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie|- ćwiczenia dużych grup mięśniowych |
| | | |liczeniem na palcach lub innych zbiorach zastępczych |: „Wbijanie pali” |
| | | | |- Czworakowanie „Misie” |
| | | | |- ćwiczenia równowagi „Drzewo” |
| | | | |- ćwiczenia uspokajające |
|2. |Wypowiedzi na temat symboli Polski i |XIV Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania |XIV/ 4 słucha opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje | |
| |położenia kraju |XV Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne |się książkami | |
| | |IX Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne |XV/3 wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a | |
| |Praca plastyczno-techniczna „To Polska | |stolicą Polski jest Warszawa | |
| |właśnie” | |XV/4nazywa godło i flagę państwową, zna polski hymn, i wie, że| |
| | | |Polska należy do Unii Europejskiej | |
| | | |IX/2 umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i | |
| | | |przy użyciu elementarnych środków wyrazu (takich jak kształt i| |
| | | |barwa) w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych | |
|3. |Gra matematyczna „Podróż przez Polskę” |XIII Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z |XIII/1 liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego|- uwrażliwianie słuchu |
| | |edukacją matematyczną |XIII/3 ustala równoliczność dwóch zbiorów, a także posługuje |fonematycznego – wysłuchiwanie |
| |Zapoznanie dzieci z brzmieniem orkiestry |XV Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne |się liczebnikami porządkowymi |głosek w nagłosie i śródgłosie |
| |wojskowej (dętej). Słuchanie hymnu Polski | |XV/3 wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a |- rozbudzanie myślenia |
| |„Mazurka Dąbrowskiego” w wersji wokalnej |VIII Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i |stolicą Polski jest Warszawa |matematycznego przez układanie |
| | |taniec |XV/4nazywa godło i flagę państwową, zna polski hymn, i wie, że|„bajek matematycznych |
| | | |Polska należy do Unii Europejskiej |przygotowujących do układania zadań |
| | | | |tekstowych” |
| | | |VIII/4 w skupieniu słucha muzyki, w tym także muzyki poważnej |- ćwiczenia grafomotoryczne – |
| | | | |rysowanie po śladzie, do rysowania |
| | | | |oburącz |
| | | | |- Ćwiczenia spostrzegawczości |
| | | | |- Zabawa słowna „Układamy pytania” |
|4. |Wdrażanie do wchodzenia w role: zabawa ...