Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DLA DZIECI 6 - LETNICH
GR. IV
MAJ 2013
Barbara Król
Anna Łukaszewska
PLAN PRACY DLA DZIECI 6 – LETNICH
MAJ 2013 r.
Tydzień pierwszy
Temat kompleksowy: Bezpiecznie w domu.
Dzień
Sytuacje edukacyjne
Obszary z Podstawy Programowej
Obszary z podstawy programowej
Zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, spacery lub wycieczki
---------------------------
Zajęcia wyrównawcze
1.
2.
3.
Słuchanie wiersza pt:
„ Uśmiech” L. Szubel
Zabawa „Przyjemność”
Zabawa matematyczna
„ Przejście przez rzekę”;
14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania;
1.Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci;
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną
14/5 słucha, np. opowiadań i rozmawia o nich;
1/2 obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;
13/2 wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych;
Zestaw ćwiczeń porannych;
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych;
Zabawy ruchowe „Taniec kwiatów”, „Pingwinek”, „Sprzątam swój pokój”,
„ Sterta butów”, „Guziki”, „Zagadki ruchowe”
Zabawy na powietrzu, spacery i wycieczki po okolicy;
Zabawy integrujące „Chińskie szepty”, „Ludzie do ludzi”
Ćwiczenia grafomotoryczne- rysowanie po śladzie;
Przeliczanie, utrwalanie kształtu cyfr w zakresie 1-10, równania matematyczne wykonywane pod kierunkiem nauczyciela;
Ćwiczenia wg Dennisona;
Ćwiczenia słuchu fonematycznego – przygotowanie do czytania;
4.
5.
Praca plastyczno-techniczna „Upominek”
Zabawa polonistyczna „Poszukaj pary”
9. Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne
14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
9/2 umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu (takich jak kształt i barwa);
14/4 interesuje się czytaniem i pisaniem;
6.
7.
8.
9.
Zabawy matematyczne „Trójkątne domino”;
Praca plastyczna „ Obrazek z masy solnej”;
Zabawa „ Kto pierwszy”;
Doświadczenie przyrodnicze. Dlaczego balony się odpychają?
13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
9. Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne
10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych;
4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych;
13/2 wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych;
9/2 umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu (takich jak kształt i barwa);
10/3 interesuje się urządzeniami technicznymi ( np. używanymi w gospodarstwie domowym), próbuje rozumieć jak one działają i zachowuje ostrożność przy korzystaniu z nich;
4/3 stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co może się zdarzyć;
10.
11.
Wycieczka do sklepu ze sprzętem elektrycznym;
Układanie i rozwiązywanie zagadek o domowych urządzeniach elektrycznych;
6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych;
10. Wspomaganie ...