Dodaj publikację
Autor
magda giner-pawłowska
Data publikacji
2013-07-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
148

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dobra praktyka z wykorzystaniem narzędzi tik.
 Pobierz (doc, 43,5 KB)

Podgląd treści


|POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI |
|FORMATKA |
|autor/ szkoła / miejscowość | |
|M.G.-Pawłowska | |
|Szkoła Podstawowa w Sławkowie, Sławkowo 4, 87-140 Chełmża | |
| | |
|tytuł dobrej praktyki | |
|lead | |
|O jakich zasadach należy pamiętać podczas pisania dialogu? | |
|Uczniowie po przypomnieniu, czym jest dialog i podaniu zasad jakie poznały do tej| |
|pory przy jego zapisie, otwierają komputerowy edytor tekstu Word. Nauczyciel | |
|zapisuje dialog w Wordzie, jego treść pojawia się na tablicy za pomocą | |
|rzutnika, jednocześnie objaśnia zasady zapisu dialogu i wprowadzania zwrotów | |
|wyjaśniających i wprowadzających. Uczniowie po zapisaniu dialogu drukują go i | |
|wklejają do zeszytu pod tematem lekcji, stanowi on notatkę. Zadanie domowe polega| |
|na samodzielnym napisaniu dialogu w Wordzie i przesłaniu go drogą elektroniczną | |
|skrzynkę e-mail nauczyciela. Ten sprawdza go zgodnie z zasadami oceniania | |
|kształtującego i odsyła uczniowi na jego skrzynkę. | |
|przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa) | |
|j.polski, II etap edukacyjny klasa IV | |
|cele | |
|Będziesz potrafił zapisać dialog. | |
|Nauczysz się wprowadzać do dialogu wypowiedzi objaśniające i wprowadzające. | |
|Będziesz potrafił zastosować znaki interpunkcje w zapisie dialogu. | |
|pomoce dydaktyczne | |
|rzutnik, komputery dla ucznia i nauczyciela z edytorem tekstu Word, drukarka, | |
|Internet - email | |
|krótki opis pomysłu |
| |
|Uważam, że zapisanie dialogu przez nauczyciela w Wordzie z wykorzystaniem rzutnika i konieczność przepisywania go przez uczniów w formie elektronicznej dało |
|im praktyczną wiedzę o tym, jak należy zapisywać dialog i wprowadzać zwroty objaśniające oraz znaki interpunkcyjne. Taka praktyka dała efekty w postaci prac|
|uczniów, którzy poprawnie zapisywali dialog stosując myślniki i wprowadzając nowe wypowiedzi od nowej linii, co było częstym błędem przy pracach w formie |
|tradycyjnej. |
|efekty pracy |
| |
|Dzięki wykorzystaniu komputerowego edytora tekstu Word uczniowie po raz kolejny utrwalili sobie w praktyczny sposób pracę z Wordem. Wydaje się, że zapis |
|dialogu w formie elektronicznej w większym stopniu spowodował, ze uczniowie zapamiętali jak zapisywać poprawnie dialog stosując formę "od myślników" niż w |
|formie tradycyjne, w której nagminnym jest zapisywanie dialogu ciągiem z pominięciem zaczynania nowej wypowiedzi w nowej linii. |
|uwagi |
|Uważam, że to dobry sposób wprowadzenia nauki zapisu dialogu. W pracach pojawiły się błędy różnego typu, ale wszystkie prace były poprawne pod wzgl. |
|kompozycyjnym, wszyscy uczniowie rozpoczynali nową wypowiedź od nowej linii i myślnika, czego nie robią ich koledzy, którzy zapisywali dialog w formie |
|tradycyjnej, dlatego w klasie piątej ponownie przeprowadzę lekcję na temat dialogu z wykorzystaniem komputerów. |
|załączniki |
|rzutnik |