Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
mgr M.G.-Pawłowska
nauczyciel języka polskiego
SP w Sławkowie
Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2009 r.
Planowany termin zakończenia stażu: ...........................................
Opiekun stażu: ...............................................................................
Szkoła: SP w Sławkowie
Dyrektor Szkoły: ............................................................
|Rodzaj działań i przedsięwzięć | |Formy realizacji |Termin |Sposoby |
|wynikających z wymagań | | | |dokumentowania |
|rozporządzenia MENiS z dnia | | | | |
|1 grudnia 2004 r. |Zadania | | | |
|§ 7 ust. 2 pkt 1 |1. Nawiązanie i współpraca z opiekunem stażu. |1. Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy. |Wrzesień 2009 |kontrakt |
|umiejętność organizacji i | |2. Poznanie procedury awansu zawodowego. | | |
|doskonalenia warsztatu pracy, | |3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. |Wrzesień 2009 |analiza aktów prawnych |
|dokonywania ewaluacji własnych | |4. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. | |plan rozwoju zawodowego |
|działań, a także oceniania ich | |5. Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu|IX 2009 |harmonogram spotkań |
|skuteczności i dokonywania zmian | |i innych nauczycieli, wychowawców – wnioski z | | |
|w tych działaniach; | |obserwacji. |IX 2009 |konspekty |
| | |6. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – | | |
| | |konsultacja, opracowanie konspektu zajęć, analiza. |raz w miesiącu | |
| | | | | |
| | |1. Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o | |konspekty |
| | |merytoryczne jego wartości. | | |
| | |2. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z |raz w miesiącu | |
| | |języka polskiego. 3. Stosowanie aktywnych metod | | |
| | |nauczania. | |notatka |
| |2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy |4. Opracowanie pomocy dydaktycznych (np.: gazetki, | | |
| |pedagogicznej. |testy, sprawdziany, itp.). |co roku | |
| | |5. Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w | |PSO |
| | |procesie sprawdzania i oceniania. | | |
| | | |IX |notatka |
| | |1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego | | |
| | |(np.: warsztatach, kursach, konferencjach |cały okres stażu |pomoce dydaktyczne |
| | |metodycznych, studiach podyplomowych). | | |
| | |2. Aktywny udział w posiedzeniach Rad Pedagogicznych,|cały okres stażu | |
| | |zebraniach zespołów wychowawczych, Radach | |notatka |
| | |szkoleniowych – WDN. | | |
| | | |cały okres stażu | |
| | |1. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki | | |
| | |lekcyjne, ścieżki edukacyjne, dzienniki pozalekcyjne.| |zaświadczenia, |
| |3. Doskonalenie zawodowe. |2. Korzystanie z literatury i serwisów | |świadectwa, dyplomy |
| | |pedagogicznych. |cały okres stażu | |
| | |3. Określenie mocnych i słabych stron własnej | | |
| | |działalności. | | |
| | |4. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności | |protokoły, |
| | |interpersonalnych - autorefleksja. | |potwierdzenia obecności |
| | |5. Zaplanowanie dalszej drogi rozwoju - podsumowanie |cały okres stażu | |
| | |pracy w ramach stażu, zestawienie sukcesów i porażek.| | |
| | | | |wpisy w dziennikach |
| | |1. Gromadzenie i przygotowanie dokumentacji | |zajęć |
| |4. Monitorowanie i ewaluacja własnej pracy. |dołączonej do wniosku. | | |
| | |2. Napisanie sprawozdania z przebiegu stażu. |cały okres stażu |bibliografia |
| | |3. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. | | |
| | |4. Przygotowanie prezentacji dorobku zawodowego. | |notatka, |
| | | |cały okres stażu |karta oceny |
| | | | | |
| | | |cały okres stażu |notatki |
| | | | | |
| | | | |sprawozdanie |
| | | |cały okres stażu | |
| | | | | |
| | | |co roku | |
| | | | | |
| | | | |wpisy w dokumentacji przebiegu |
| |5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. | | |stażu, potwierdzenia opiekuna |
| | | | |stażu |
| | | |cały okres stażu |sprawozdanie |
| | | | | |
| | | |V ...