Dodaj publikację
Autor
MAŁGORZATA BIAŁAS
Data publikacji
2013-07-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
197

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

OPIS PROJEKTU „Tajemnice wody”, etap edukacyjny Szkoła Podstawowa  - edukacja wczesnoszkolna
 Pobierz (doc, 121,0 KB)

Podgląd treści


I. OPIS PROJEKTU „Tajemnice wody”

1. Tytuł projektu
Tajemnice wody - „Jak mydło działa na wodę?”

2. Nauczyciel prowadzący grupę projektową
Małgorzata Białas

3. Czas :
1 tydzień.

4. Uzasadnienie wyboru tematu

Woda jest podstawą życia. Znajduje się wszędzie. W zbiornikach wodnych, pod ziemią,
w powietrzu. Jest składnikiem wszystkich żywych organizmów. Dzieciom często kojarzy się
z zabawą , myciem i higieną. Lubią różnorodne zabawy z wodą, ale nie są świadome, iż obcowanie z wodą może przynieść wiele emocji i prowadzić do wielu doświadczeń związanych z właściwościami wody.

5. Cel główny projektu

- Zapoznanie z właściwościami wody.
- Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przeprowadzanych doświadczeń
i samodzielnego formułowania wniosków.
- Badanie właściwości wody podczas reakcji z innymi substancjami.
- Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu rzeczywistości poprzez prowadzoną obserwację.

6. Opis efektów projektu

Uczeń potrafi:
- przeprowadzać proste doświadczenia,
- obserwować i wyciągnąć wnioski z eksperymentu,
- prezentować wyniki doświadczenia,
- potrafi współpracować w zespole– prezentować własny punkt widzenia
i argumentować swoje wnioski

7. Etap edukacyjny
Szkoła Podstawowa - edukacja wczesnoszkolna
8. Zasięg oddziaływania
klasa, szkoła
9. Osoby i instytucje wspierające projekt
nauczyciele, rodzice

2. HARMONOGRAM
• INSTRUKCJA/KARTA PRACY BADAWCZEJ

|Lp. |CZYNNOŚCI/ ZADANIE DO WYKONANIA |OSOBA/GRUPA ZADANIOWA ODPOWIEDZIALNA |TERMIN |KOSZTY |
| | |ZA WYKONANIE ZADANIA | | |
|1. |Zapoznanie uczniów klasy III z |nauczyciel / uczestnicy projektu |I ETAP – 1 dzień |X |
| |założeniami projektu, celami | | | |
| |edukacyjnymi, zaproponowanie zakresu | | | |
| |tematycznego , przedstawienie form | | | |
| |realizacji, zasad przygotowania | | | |
| |projektu. Podział uczniów na grupy, | | | |
| |wyznaczenie liderów, odpowiedzialnych| | | |
| |za realizację projektu. | | | |
|2. |Przygotowanie potrzebnych materiałów |Nauczyciel /uczestnicy projektu |II ETAP – 2 dzień |X |
| |do doświadczeń i pokazów, wybór | | | |
| |metody, zebranie, analiza i selekcja | | | |
| |informacji o wodzie, zaplanowanie | | | |
| |zajęć. | | | |
|3. |Tajemnice wody. | |III ETAP – 3 dzień |Talk kosmetyczny, |
| |WODNE DOŚWIADCZENIA | | |mydło w płynie, miska,|
| | | | |kartonik (30 zł). |
| |„Dziury w wodzie”, - uczniowie |Grupa I | | |
| |nalewają wody do miski, posypują | | | |
| |powierzchnię talkiem, wkładają palec | | | |
| |do wody „przedziurawiając ją” | | | |
| |„Łódeczka z mydlanym napędem”- | | | |
| |uczniowie nalewają wodę do miski, | | | |
| |kładą na niej w rogu wycięty z | | | |
| |kartonu trójkącik wierzchołkiem w |Grupa II | | |
| |stronę środka. A następnie namydlony | | | |
| |czubek palca zanurzają między | | | |
| |trójkątem a rogiem miski. | | | |
|4 |Samoocena |Uczniowie |IV Etap – 3 dzień |X |
|5 |Podsumowanie i prezentacja projektu -|Grupa III/Nauczyciel |V ETAP – 4 dzień |X |
| |przygotowanie prezentacji | | | |
| |multimedialnej | | | |
|6 |Ocena i ewaluacja projektu |nauczyciele |VI ETAP – 5 dzień |X |
INSTRUKCJA
WYKONANIA EKSPERYNEMTU
Temat: Dziury w wodzie
Co należy przygotować (sprzęt, odczynniki, materiały)?
Talk kosmetyczny, woda, mydło w płynie, umywalka lub miednica.
Jak należy przeprowadzić eksperyment?
10. Nalej wody do umywalki.
11. Posyp powierzchnię wody talkiem.
12. W kilku miejscach ...