Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Nauczyciel stażysta:
AGNIESZKA KURNIK
Publiczne Gimnazjum im. Janusza Kuliga
w Łapanowie
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU
ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O AWANS NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA – Agnieszka Kurnik
NAZWA SZKOŁY – Publiczne Gimnazjum im. Janusza Kuliga w Łapanowie
NAUCZANY PRZEDMIOT – język angielski,
IMIĘ I NAZWISKO OPIEKUNA STAŻU – mgr Agnieszka Błoniarz
CZAS TRWANIA STAŻU – 01.09.2012 – 31. 05.2013.
Niniejsze sprawozdanie jest podsumowaniem realizacji celów i zadań założonych
w planie rozwoju zawodowego, jakie starałam się wykonać podczas stażu związanego
z awansem na stopień nauczyciela kontraktowego, który rozpoczęłam 1 września 2012 roku
w Publicznym Gimnazjum im. Janusza Kuliga w Łapanowie na stanowisku nauczyciela języka angielskiego. Był to mój pierwszy rok pracy w szkole w zawodzie nauczyciela.
W trakcie jego trwania doskonaliłam swoją wiedzę, wzbogacałam doświadczenie poprzez realizację zadań, które przyczyniły się do nabycia nowych umiejętności pedagogicznych oraz stałego podnoszenia jakości mojej pracy.
W czasie trwania stażu realizowałam założone w planie rozwoju zawodowego cele umożliwiające uzyskanie awansu zawodowego, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez Dyrektora Gimnazjum. Obejmowały:
I. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły (§6 ust. 2 pkt 1).
Pierwszym działaniem, które podjęłam było zapoznanie się oraz analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących procedur awansu zawodowego nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem treści:
a. Ustawy Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r.,
b. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku
w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Korzystałam z informacji zawartych na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz portalach edukacyjnych.
Kolejnym krokiem, podjętym w celu lepszego zorganizowania pracy w okresie odbywanego stażu, było nawiązanie współpracy oraz określenie jasnych, czytelnych
i możliwych do realizacji zasad współpracy z opiekunem stażu, którym została pani Agnieszka Błoniarz, nauczyciel języka polskiego. Zapoznała mnie ona z konkretnymi zadaniami stawianymi przed nauczycielem ubiegającym się o awans na stanowisko nauczyciela kontraktowego. Wspólnie ustaliłyśmy harmonogram spotkań i obserwacji zajęć,
a także zasady przygotowania konspektów i omawiania lekcji. Pod jej opieką opracowałam własny plan rozwoju zawodowego, który po uzyskaniu akceptacji przez Dyrektora Szkoły opublikowałam w Portalu Edukacyjnym 45minut.pl.
Dokonałam analizy dokumentów obowiązujących w szkole i regulujących jej organizację, zadania oraz zasady funkcjonowania, aby skutecznie dostosować realizację moich działań
do potrzeb Gimnazjum. Zapoznałam się z treścią następujących dokumentów:
- Statut Szkoły,
- program wychowawczy szkoły,
- podstawa programowa i przedmiotowy program nauczania,
- dokumenty z Poradni Pedagogicznej,
- regulamin dyżurów,
- regulamin wycieczek
- plan zastępstw.
Lektura powyższych dokumentów uświadomiła mi złożoną strukturę szkoły, aspekty jej działania i mechanizmy w niej ...