Dodaj publikację
Autor
Barbara Ciwis-Gawarzyńska
Data publikacji
2013-08-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
120

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego z matematyki nauczyciela mianowanego odbywającego awans na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 102,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWOEGO

BARBARY CIWIS-GAWARZYŃSKIEJ

realizowany w okresie

od 1 września 2012 roku do 31 maja 2015 roku

w związku z postępowaniem w sprawie uzyskania

stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli

UZYSKIWANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ,
WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY ( § 8 ust. 2 pkt 1 )

| | | | |
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOKUMENTACJA |
| | | | |
|1.Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień |Analiza przepisów prawa oświatowego |Wrzesień 2012 |Zredagowany plan rozwoju zawodowego zgodnego z|
|nauczyciela dyplomowanego |Karta Nauczyciela | |potrzebami szkoły |
| |Zapoznanie z materiałami publikowanymi na stronach internetowych | | |
| |Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu | | |
| | | | |
|2. Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania|Analiza dokumentacji : Statut Zespołu Szkolno-Przedszkoknego, WSO, Program Pracy Wychowawczej Szkoły,|Wrzesień 2012 |Plan rozwoju zintegrowany |
|i organizacji szkoły |Szkolny Program Profilaktyczny Szkoły, | |z dokumentami szkoły |
| | | | |
|3. Wstępna ocena własnych umiejętności, |Określenie swoich słabych i mocnych stron – autorefleksja, samoocena |IX 2012 |Arkusz samooceny nauczyciela |
|doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy |Doskonalenie form i metod pracy na lekcjach matematyki | | |
| |Opracowywanie ćwiczeń zgodnych ze standardami edukacyjnymi | | |
| |Opracowywanie scenariuszy lekcji, systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą , gromadzenie |Okres stażu |Przykładowe scenariusze zajęć |
| |własnych materiałów pomocniczych | | |
| | | | |
|4. Poszerzanie swojej wiedzy |Udział warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa |Zgodnie |Zaświadczenie o ukończonych szkoleniach |
|i umiejętności w procesie aktywnego udziału w |i przez metodyka doskonalących własny warsztat pracy |z harmonogramem i | |
|wewnątrzszkolnych |Udział w konferencjach i szkoleniach Rady Pedagogicznej |możliwościami | |
|i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego |Udział w pracach zespołów samokształceniowych | | |
| | |Okres stażu | |
| | | | |
|5. Samodzielne studiowanie literatury metodycznej i|Zapoznawanie się na bieżącą z ukazującą się literaturą metodyczną |Okres stażu |Spis literatury |
|pedagogicznej w celu uzupełnienia i odświeżenia |i przedmiotową, wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce | | |
|swoich wiadomości, pogłębienia wiedzy merytorycznej |Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej | | |
|i podnoszenia kompetencji | | | |
| | | | |
| | | | |
|6. Uatrakcyjnianie zajęć poprzez stosowanie metod |Poznanie procedury stosowania aktywizujących metod nauczania |Okres stażu |Przykładowe scenariusze zajęć |
|aktywizujących |Wykorzystanie aktywizujących metod w swojej pracy zawodowej | | |
| |Prowadzenie zajęć różnymi metodami aktywizującymi | | |
| | | | |
|7. Rozwijanie zainteresowań uczniów |Przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych |Okres stażu |Poświadczenie dyrektora |
| |Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów zainteresowanych matematyką | |Kserokopie dyplomów zdobytych przez uczniów |
| |Udział uczniów w konkursach przedmiotowych |Według planu | |
| | | | |
|8. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów |Przygotowanie zestawu zadań i schematu punktowania szkolnego konkursu matematycznego |W okresie stażu |Poświadczenie dyrektora |
|przedmiotowych |Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu Matematycznego „Kangur” | |Przygotowane materiały |
| |Przeprowadzenie ...