Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Porębińska-Niesmaczny
Data publikacji
2013-08-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
55

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera 15 ćwiczeń na utrwalenie poznanego słownictwa. Ćwiczenia te przeznaczone są dla uczniów klas I-III.
 Pobierz (doc, 34,5 KB)

Podgląd treści


Ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo
klasy I-III

1. Vanishing words

Nauczyciel pisze na tablicy kilka wyrazów z danej kategorii. Czyta je po kolei na głos razem z uczniami. Następnie wyciera pierwsze słowo i prosi uczniów, żeby przeczytali ciąg wyrazów – słowo, które zniknęło z tablicy uczniowie podają z pamięci. Nauczyciel wyciera kolejny wyraz i ponownie prosi uczniów o przeczytanie całego ciągu słów. Ostatecznie uczniowie powtarzają wszystkie wyrazy, które po kolei znikały z tablicy.

2. Word beginnings/endings

Nauczyciel zapisuje na tablicy początki lub końcówki wybranych wyrazów. Uczniowie odgadują, jakie to mogą być słowa.

3. Word associations

Uczniowie pracują w parach lub grupach. Na zmianę podają wyrazy, które kojarzą im się z poprzednim słowem np. holidays, a computer, sea, a school.

4. X words you can think of

Uczniowie pracują w grupach i na czas wypisują wszystkie wyrazy, rozpoczynające się na daną literę alfabetu, które potrafią wymienić.

5. Spelling bee

Uczniowie pracują w dwóch grupach. Przedstawiciele każdej z grup na przemian literują podane im wyrazy. Za każde poprawnie przeliterowane słowo grupa otrzymuje jeden punkt.

6. Table tennis

Uczniowie pracują w dwóch grupach odbijając piłeczkę, czyli podając słowa należące do podanej kategorii. Uczniowie mają np. 5 sekund na podanie kolejnego wyrazu; słowa nie mogą się powtarzać. Grupa, która nie „odbije piłeczki” po sekundach, przegrywa.

7. Word snake

Uczniowie pracują w małych grupach, kolejno dopisując na kartce słowa zaczynające się na ostatnią literę poprzedniego wyrazu np. holidaysnailadybirdogrey…Ustalamy limit czasu lub liczbę wyrazów. Grupy wymieniają między sobą kartki i próbują rozdzielić wąż wyrazowy na poszczególne słowa.

8. Miming

Uczniowie zapisują na karteczka wyrazy poznane w danym rozdziale. Nauczyciel zbiera karteczki i dzieli uczniów na dwie grupy. Przedstawiciele każdej z grup na przemian przedstawiają wylosowane wyrazy bez użycia słów.

9. Train

Całą grupę dzielimy na dwa zespoły. Każdy zespół tworzy pociąg. Uczniowie stają lub siadają po turecku jedno za drugim. Dziecko, które siedzi pierwsze jest lokomotywą, reszta jest wagonami. Uczniowie, którzy są wagonami zatykają uszy. Podajemy dziecku, które jest lokomotywą wiadomość do przekazania „na ucho”. Dzieci odtykają uszy, następnie na sygnał START lokomotywy przekazują informację kolejnym osobom w zespole. Wygrywa zespół, którego ostatni wagon najszybciej i bezbłędnie przekaże podaną wiadomość.

10. The teacher

Wybieramy ucznia, który wyróżnia się na tle klasy. Będzie on pełnił funkcję nauczyciela, zadając kolejnym osobom z grupy pytania kontrolne. Jeżeli dana osoba odpowie na 2-3 kolejne pytania „nauczyciela” zajmuje jego miejsce.

11. Hands

Ustalamy hasło, po usłyszeniu którego uczniowie jak najszybciej podnoszą ...