Dodaj publikację
Autor
Aneta Kwiatkowska
Data publikacji
2013-08-19
Średnia ocena
3,00
Pobrań
482

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Indywidualny program pracy z dzieckiem w zespole rewalidacyjno-wychowawczym.
 Pobierz (doc, 51,0 KB)

Podgląd treści


Sfera
oddziały-wań |Cele rewalidacyjne |
Sposób realizacji |
Uwagi | |
|Nawiązywa-nie kontaktów |- rozpoznawanie osób znanych od|nawiązywanie kontaktu z dziećmi z grupy i nauczycielem; | |
| |obcych, |wytwarzanie atmosfery zaufania i bezpieczeństwa: | |
| |-wydłużanie czasu koncentracji |przytulanie | |
| |uwagi |głaskanie | |
| | |obejmowanie | |
| | |delikatne masaże, | |
| | |słuchanie krótkich opowiadań i wierszyków oraz muzyki, | |
| | |spostrzeganie i naśladowanie ruchów-gestykulacja, ruch głowy,| |
| | |twarzy, rąk, ciała; | |
|Komuniko-wanie się |-rozumienie prostych poleceń, |wprowadzenie alternatywnej metody porozumiewania się Dr Moon,| |
| |- poszukiwanie nowych form |żegnanie się gestem „pa, pa”, | |
| |komunikowania się z otoczeniem |witanie się poprzez podanie ręki, przytulenie się; | |
| |– wytworzenie niezbędnego |wyzwalanie emocji-radość, śmiech, krzyk; | |
| |systemu komunikacji, |doskonalenie umiejętności rozumienia prostych poleceń | |
| | |nauczyciela, np. nabieramy serek na łyżkę, daj, idź, chodź; | |
|Usprawnia-nie ruchowe i |- usprawnianie w zakresie małej|ugniatanie mas plastycznych: plasteliny, ugniatanie kul | |
|psychoru-chowe |i dużej motoryki, |z papieru | |
| |- wyrabianie orientacji w |darcie papieru na sieczkę; | |
| |schemacie własnego ciała, |zabawy rąk w pojemnikach wypełnionych fasolą, orzechami, | |
| |- orientacja przestrzenna |grochem itp.; | |
| | |zabawy manipulacyjne; | |
| | |chwytanie drobnych przedmiotów; | |
| | |zabawy paluszkowe; | |
| | |zabawy z piłką lub balonem; | |
| | |włączanie klawiszy telefonu, pozytywek; | |
| | |rytmiczne klaskanie-z pomocą; | |
| | |zabawy przedmiotami o różnej wielkości i strukturze; | |
| | |ugniatanie gumowych piłeczek raz jedną, raz drugą ręką; | |
| | |doskonalenie znajomości części ciała i ich wskazywanie u | |
| | |siebie i innych osób ; | |
| | |poprawne siedzenie na krześle; | |
| | |chodzenie do przodu, do tyłu i w bok; | |
| | |podnoszenie rąk do góry; | |
| | |przemieszczanie się po korytarzu i najbliższej okolicy; | |
| | |skłony w siadzie; | |
| | |utrzymanie równowagi ciała. | |
| | |doskonalenie wprawy w wchodzeniu i schodzeniu ze schodów; | |
| | |obracanie całym ciałem-z brzucha na plecy i z pleców na | |
| | |brzuch. | |
|Samodziel-ność |- usprawnianie |wycieranie twarzy po posiłku; | |
| |umiejętności jedzenia |doskonalenie umiejętności posługiwania się dużą łyżką przy | |
| |-kształtowanie umiejętności |jedzeniu; | |
| |ubierania i rozbierania się, |posługiwanie się kubeczkiem podczas picia herbaty- prawidłowe| |
| |- kształtowanie umiejętności |trzymanie kubka; | |
| |korzystania z toalety |zakładanie i zdejmowanie wierzchniego ubrania: kurtki, | |
| | |czapki; | |
| | |rozwiązywanie sznurowadeł; | |
| | |podciąganie spodni; | |
| | |spacery po najbliższej okolicy szkoły; | |
| | |wkładanie i wyjmowanie rąk z rękawów, | |
| | |korzystanie z toalety | |
| | |samodzielne zdejmowanie chusty zasłaniającej głowę, | |
|Rozwijanie zaintereso-wań|-wielozmysłowe poznawanie |bezpośredni kontakt z roślinami: dotykanie, wąchanie, | |
|otoczeniem |otoczenia, |łamanie, próbowanie; | |
| |- usprawnianie funkcji |podążanie wzrokiem za poruszającym się źródłem światła-linia | |
| |słuchowych i wzrokowych, |pionowa, pozioma, krzywa; | |
| |-rozwijanie zainteresowania |spostrzeganie i naśladowanie ruchów-gestykulacja, ruch głowy,| |
| |otoczeniem. |twarzy, rąk, ciała; | |
| | |podążanie wzrokiem za przedmiotem; | |
| | |oglądanie kolorowych książeczek i gazet; | |
| | |rozpoznawanie przedmiotów z najbliższego otoczenia; | |
| | |kontakt z żywiołami: wodą, powietrzem, ziemią, ogniem; | |
| | |uderzanie pałeczką w przedmioty z różnych materiałów. | |
| | |toczenie hałasujących przedmiotów. | |
| | |reagowanie na różne bodźce słuchowe-mowa cicha, głośna; | |
| | |zabawy przedmiotami wydającymi dźwięki-piszczałka, pozytywka,| |
| | |instrumenty muzyczne; | |
| | |badanie otoczenia dotykiem; | |
| | |ćwiczenia słuchowe z przedmiotami wydającymi dźwięk ...