Dodaj publikację
Autor
Alina Kwarciak
Data publikacji
2013-08-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego dla polonistów i historyków.
 Pobierz (doc, 46,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

nauczyciel języka polskiego i historii

w Szkole Podstawowej

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2014 r.

Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004 roku (Dz. U. z 2004r. nr 260, poz. 2593) oraz ze zmianami zgodnymi z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14.11.2007 roku (Dz. U. z 2007r. nr 214, poz. 1580)

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§8 ust. 2 pkt 1)

|Zadania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentacji |
|1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. |- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego |wrzesień 2011 r. |- sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu |
| |nauczycieli | |- sporządzenie planu rozwoju zawodowego |
| | | |- przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji |
| | | |planu rozwoju zawodowego |
| | |maj-czerwiec 2014 r. | |
|2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego |- udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach organizowanych przez |okres stażu |- świadectwa ukończenia |
|oraz samokształcenie. |ośrodki doskonalenia nauczycieli oraz wydawnictwa | |- materiały szkoleniowe |
| |- udział w szkoleniowych radach pedagogicznych | | |
| |- studiowanie literatury pedagogicznej | | |
|3. Aktualizacja dokumentów szkolnych (Przedmiotowego |- ewaluacja dokumentacji szkolnej |okres stażu |- opracowane dokumenty |
|systemu oceniania, planów pracy nauczyciela) zgodnie | | | |
|priorytetami MEN, potrzebami uczniów, rodziców | | | |
|i nauczycieli, specyfiką środowiska lokalnego oraz | | | |
|wnioskami z analizy pracy szkoły na różnych | | | |
|obszarach. | | | |
|4. Organizowanie i wzbogacanie własnego warsztatu |- gromadzenie pomocy dydaktycznych |okres stażu |- potwierdzenie Dyrektora Szkoły |
|pracy. |- opieka nad klasopracownią | | |
|5. Współpraca z biblioteką szkolną i Miejską |- pomoc w docieraniu do literatury niezbędnej do przygotowania się |okres stażu |- potwierdzenie Dyrektora Szkoły |
|Biblioteką Publiczną. |uczniów do konkursów, zadań domowych itp. | | |
| |- uczestnictwo w lekcjach bibliotecznych i zajęciach organizowanych przez| | |
| |MBP w Oświęcimiu | |- zaświadczenia wydane przez pracowników MBP w |
| | | |Oświęcimiu |
|6. Doskonalenie umiejętności wychowawczych. |- kontakt z rodzicami uczniów |na bieżąco |- notatki nauczyciela |
|7. Przygotowywanie uczniów do konkursów. |- praca z uczniem zdolnym w ramach koła historycznego |okres stażu |- zestawienia wyników konkursów |
|8. Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi |- stosowanie odpowiednich metod pracy, prowadzenie zajęć wyrównawczych |okres stażu |- zaświadczenie dyrektora |
|potrzebami edukacyjnymi. |i rozwijających zdolności uczniów | |- dzienniki kół |
|9. Współorganizowanie imprez i uroczystości |- Piknik Rodzinny |okres stażu |- potwierdzenia dyrektora szkoły |
|szkolnych. |- Święto Szkoły | | |
| |- Święto Niepodległości | | |
| |- Święto 3 Maja | | |
|10. Wspieranie działań edukacyjnych, opiekuńczych |- prowadzenie zajęć wyrównawczych |okres stażu |- dziennik zajęć |
|i wychowawczych szkoły. | | | |

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§8 ust. 2 pkt 2).

|Zadania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentacji |
|1. Opublikowanie ...