Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Jarosław Grytka
Nauczyciel Świetlicy
Grupa VI
TEMAT: Wykonanie w grupach plakatu n/t Symbole Narodowe Polski- technika dowolna.
Czas zajęć: 1 godz.
CELE:
- wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
- kształtowanie tożsamości narodowej
- uczeń wie, dlaczego wizerunek orła jest w godle Polski
- integracja zespołu klasowego poprzez wspólne działanie twórcze
Praktyczne działania:
- podające (pogadanka, dyskusja, wyjaśnienie)
Forma pracy:
Praca w grupach.
Pomoce dydaktyczne:
- brystole, krzyżówka, flamastry, kredki bambino
- szablony godła i flagi narodowej Polski dla każdego ucznia (odbitki ksero)
- przedmioty z wizerunkiem orła (monety, medale)
- legenda „o Orle Białym”.
- Karty ewaluacyjne dla każdego uczestnika zajęć- „Buźka smutna i wesoła”.
Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie nauczyciela nt. „ Święta Niepodległości”.
2. Rozmowa nt. godła, flagi i hymnu, jako symboli wyróżniających każdy wolny naród.
3. Wpisanie liter i uzupełnienie haseł związanych z symbolami narodowymi RP.
4. Przypomnienie uczniom „Legendy o Orle Białym”.
5. Podział dzieci na grupy poprzez losowanie kolorowych kartek.
6. Wykonanie plakatu z godłem narodowego i flagi państwowej-praca w grupach.
7. Wystawa i wspólne omówienie prac. Dzieci prezentują swoje prace (plakaty ) na tablicy i mówią co chciały narysować.
8. Ewaluacja zajęć.
Nauczyciel w celu otrzymania informacji zwrotnej n/t zajęć polecił dzieciom grupy świetlicowej o wypełnienie karty ewaluacyjnej uczestnika „Buźka smutna i wesoła”.
9. Podsumowanie zajęć przez nauczyciela i podziękowanie uczestnikom zajęć.
10. Porządkowanie sali przez uczniów.