Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
dorotacieslik, 2013-09-04, ocena:
Ten PSO nijak się nie ma do nowej podstawy programowej - jest jedynie adaptacją kryteriów oceniania z klas starszych.
Zespół Szkół w Tuchowiczu
Anna Skwarek
Nauczyciel języka angielskiego
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Rok szkolny 2013/2014
Anna Skwarek
Podstawa prawna :
1. Rozporządzenie MEN z dnia 8 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ( Dz. U. Nr 83 z 2007 r., poz. 562) z późniejszymi zmianami.
2. Podstawa programowa dla Języków Obcych Nowożytnych dla II etapu edukacyjnego.
3. Wewnątrzszkolny System Oceniania (WSO).
4. Program nauczania j. angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej, New Bingo! Plus 1,2,3; Anna Wieczorek; Wydawnictwo PWN; Numery dopuszczenia MEN: 101/1/2010/z1, 101/2/2011/z1, 101/3/2012/z1
Liczba godzin tygodniowo: 2
Obowiązkowe wyposażenie na zajęciach: podręcznik: New Bingo! Plus1,2,3, zeszyt wiczeń, , zeszyt przedmiotowy (32-kartkowy w II i III klasie), przybory do pisania, kredki.
Trzyletni etap edukacji początkowej w nauce języka angielskiego traktuje się jako całość. Oceniać należy wysiłek ucznia i jego postępy w praktycznej nauce języka, aktywność i zaangażowanie w pracę na lekcji i w domu. Wiadomo, że nie wszyscy uczniowie mają jednakowe zdolności językowe. Na każdej lekcji w trakcie wykonywania zadania lub po jego wykonaniu sprawdza się pracę uczniów. Testy obejmują niewielkie partie materiału, stąd ich duża częstotliwość. Zgodnie z zasadami ustalonymi w WSO sprawdzanie i ocenianie odbywa się systematycznie. Ocenie podlegają wszystkie aspekty sprawności językowej.
ZASADY OCENIANIA
1. Każdy uczeń oceniany jest zgodnie z PSO będącym zgodzie z WSO.
2. Aktywność ucznia wykraczająca poza program podlega ocenie, a wszystkie oceny są zapisywane w dzienniku.
3. Prace klasowe są zapowiadane z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem wraz z zakresem sprawdzanych umiejętności i wiedzy. Uzyskanie 100 % na teście gwarantuje ocenę celującą.
4. Uczeń nieobecny na pracy klasowej musi ją napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem w przeciągu dwóch tygodni na zajęciach dydaktycznych.
5. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności ucznia na pracy klasowej lub sprawdzianie nauczyciel ma prawo sprawdzenia wiadomości ucznia na następnej lekcji w wybranej przez siebie formie.
6. Krótkie kartkówki dotyczące partii materiału nie przekraczającej trzech jednostek lekcyjnych nie muszą być zapowiadane. Znajomość słownictwa oraz podstawowych struktur reagowania językowego nie są ograniczone ilością trzech ostatnich tematów lekcyjnych.
7. Uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną ze sprawdzianu ma prawo do poprawy przy czym ma tylko jedną możliwość poprawy. Poprawa może odbywać się na zajęciach dydaktycznych bądź podczas zajęć dodatkowych – wg uznania nauczyciela. Oba wyniki są brane pod ...