Dodaj publikację
Autor
Anna Skwarek
Data publikacji
2013-09-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
80

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy system oceniania dla klas I-III gimnazjum.
 Pobierz (doc, 90,5 KB)

Podgląd treści


Zespół Szkół w Tuchowiczu

Anna Skwarek

Nauczyciel języka angielskiego

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DLA KLAS I – III Gimnazjum

Rok szkolny 2013/2014

Anna Skwarek

Podstawa prawna :

1. Rozporządzenie MEN z dnia 8 kwietnia 2008 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ( Dz. U. Nr 83 z 2007 r., poz. 562) z późniejszymi zmianami.
2. Podstawa programowa dla Języków Obcych Nowożytnych dla II etapu edukacyjnego.
3. Wewnątrzszkolny System Oceniania (WSO).
4. Program nauczania języka angielskiego. Kurs kontynuacyjny dla klas 1 – 3 gimnazjum.
M. Ellis, M. Niesobska, A. Rak; Oxford University Press Polska Sp. z o.o.
Zgodnie z zasadami ustalonymi w WSO sprawdzanie i ocenianie odbywa się systematycznie. Oceniając postępy ucznie w kierunku uzyskanie poziomów osiągnięc (pełnego i podstawowego) ocenie podlegac będą wszystkie aspekty sprawności językowej.

Liczba godzin tygodniowo: 3
Liczba sprawdzianów wiadomości: 6
Obowiązkowe wyposażenie na zajęciach: podręcznik: Connections 2 i Connections 3, zeszyt cwiczeń, zeszyt przedmiotowy, przybory do pisania.

ZASADY OCENIANIA
1. Każdy uczeń oceniany jest zgodnie z PSO będącym zgodzie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania (WSO).
2. Aktywność ucznia wykraczająca poza program podlega ocenie, a wszystkie oceny są zapisywane w dzienniku.
3. Prace klasowe są zapowiadane z co najmniej trzytygodniowym wyprzedzeniem wraz z zakresem sprawdzanych umiejętności i wiedzy. Sprawdziany mogą zawierać dodatkowe pytania/ zadania na ocenę celującą. Mogą być także dostosowane do wymagań edukacyjnych .
4. Uczeń nieobecny na pracy klasowej musi ją napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem w przeciągu dwóch tygodni w ramach konsultacji przedmiotowych lub na zajęciach dydaktycznych. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności w umówionym terminie uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.
5. W przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności ucznia na pracy klasowej lub sprawdzianie nauczyciel ma prawo sprawdzenia wiadomości ucznia na następnej lekcji w wybranej przez siebie formie.
6. Krótkie kartkówki dotyczące partii materiału nie przekraczającej trzech jednostek lekcyjnych nie muszą być zapowiadane i mogą odbywać się na każdej lekcji bez zapowiadania. Znajomość słownictwa oraz podstawowych struktur reagowania językowego nie są ograniczone ilością trzech ostatnich tematów lekcyjnych.
7. Uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną ze sprawdzianu ma prawo ja poprawić przy czym ma tylko jedną możliwość poprawy. Poprawa może odbywać się na zajęciach dydaktycznych bądź podczas zajęć dodatkowych – według uznania nauczyciela. Oba wyniki są brane pod uwagę przy wystawianiu ocen śródrocznych i końcowo rocznych.
8. Uczeń który opuścił ostatnią lekcję ma obowiązek nadrobić braki w wiadomościach, zapisach lekcyjnych, pracach domowych, wypracowaniach, zeszytach ćwiczeń itp.. W przypadku ...