Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Rozkład materiału nauczania z biologii dla klasy III gimnazjum
oparty na
„Programie nauczania Świat biologii
dla gimnazjum”
autorstwa Małgorzaty Liśkiewicz
|Dział |Numer |Wymagania konieczne |
|nauczania |i temat lekcji |(ocena dopuszczająca) |
| |2. Podstawowe |Uczeń: |
| |zasady |• wyjaśnia terminy: genetyka, |
| |dziedziczenia |zmienność, dziedziczność, |
| |cech |gen, allel, genotyp, fenotyp |
| | |• podaje przykłady cech |
| | |dominujących i recesywnych |
| | |u człowieka |
| | |• podaje treść I prawa Mendla |
| |11. Sprawdzenie |Sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości i umiejętności z działu I |
| |stopnia | |
| |opanowania | |
| |wiadomości | |
| |i umiejętności | |
|II. Ekologia |12. Ekologia |• termin ekologia – |
| |a ochrona |pochodzenie i znaczenie |
| |przyrody |• wymienia miejsca, gdzie |
| | |mogą być prowadzone |
| | |badania ekologiczne |
| |23. Sprawdzenie |Sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości i umiejętności z działu II |
| |stopnia | |
| |opanowania | |
| |wiadomości | |
| |i umiejętności | |
|III. Ewolucjonizm |24. Karol Darwin |• wyjaśnia terminy ewolucja |
| |i jego teoria |i ewolucjonizm |
| |ewolucji |• wyjaśnia, co oznacza |
| | |określenie „walka o byt” |
| | |• uzasadnia, dlaczego |
| | |Darwina nazywa się ojcem |
| | |ewolucjonizmu |
| | |• odróżnia dobór naturalny |
| | |od doboru sztucznego |
| |29. Sprawdzenie |Sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości i umiejętności z działu III |
| |stopnia | |
| |opanowania | |
| |wiadomości | |
| |i umiejętności | |
Pozostałe godziny przeznaczone są na lekcje powtórzeniowe z uwzględnieniem ćwiczeń do egzaminu gimnazjalnego.