Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Część | |
|merytoryczna | |
| | |
| |Część metodyczna |
|Treść zajęć- | | |Czas | | |Uwagi|
|ogniwa | |Czynności |realizacji | | | |
| |Czynności nauczyciela |uczącego się | |Metoda |Środki | |
|I. Uświadamianie|- Przywitanie klasy, sprawdzenie listy obecności. |- Uczniowie zajmują |10 minut |Pogadanka |Dziennik lekcyjny,|Naucz|
|sobie przez |- Nauczyciel wprowadza do tematu: Nauczyciel pyta jaki prezent |miejsca w | | |tablica, zeszyt |yciel|
|uczniów celów i |sprawia osobie obdarowanej więcej radości: kupiony czy |ławkach, zapisują temat | | |przedmiotowy. |wprow|
|zadań |własnoręcznie wykonany? Celem nauczyciela jest uświadomienie |bieżącej lekcji w zeszytach | | | |adza |
|dydaktycznych. |uczniom, iż wykazanie się umiejętnościami inwencji twórczej |oraz odpowiadają | | | |reguł|
|Stworzenie ładu |podczas wykonywania własnoręcznie jakiejś rzeczy jest bardzo |na pytania. | | | |y i |
|zewnętrznego o i|cenne. Nauczyciel dodaje, iż często, aby wykonać coś samemu, | | | | |proce|
|wewnętrznego. |nie wystarczy szycie ręczne, lecz musimy znać też szycie | | | | |dury,|
| |maszynowe. | | | | |przed|
| | | | | | |stawi|
| |- Nauczyciel podaje temat bieżącej lekcji i zapisuje go na | | | | |a |
| |tablicy oraz w dzienniku. | | | | |zasad|
| |Temat: „Poczuć się jak aktor…. czyli wykonujemy pacynkę cz. 1.” | | | | |y w |
| |- Nauczyciel zachęca uczniów do aktywności: przypomina zasadę | | | | |formi|
| |oceny ich pracy na lekcji. (za dobrą odpowiedź uczeń otrzymuje | | | | |e |
| |+, ++++ to ocena bardzo dobra). | | | | |pozyt|
| |- Nauczyciel sprawdza przygotowanie do lekcji (materiał, ołówek,| | | | |ywnej|
| |centymetr krawiecki, nożyczki, papier na wykrój, kreda lub | | | | |,. |
| |mydełko krawieckie). | | | | | |
| |- Nauczyciel wyjaśnia uczniom cel lekcji, jakim jest | | | | | |
| |przygotowanie wykroju pacynki. Wyjaśnia, iż efektem końcowym | | | | | |
| |lekcji będzie gotowy wykrój pacynki. | | | | | |
| | | | | | | |
|II+ III. |- Nauczyciel zamieszcza na tablicy plansze z: planem pracy, |- Uczniowie łączą terminy z |10 minut |Pogadanka |Plansza z planem |Naucz|
|Poznawanie |przykładowy wykrój, rysunek techniczny oraz kartki z napisami: |planszami. | | |pracy szycia |yciel|
|nowych faktów. |wykrój, rysunek techniczny, plan pracy. Zadaniem uczniów jest |- Uczniowie biorą udział w | | |pacynki, plansza z|nie |
|Nabywanie pojęć.|dopasowanie terminów do danej planszy. Następnie nauczyciel |pogadance, zapoznają się z | | |rysunkiem |ponag|
| |wyjaśnia wszystkie terminy. |prawidłowo sporządzonym | | |technicznym |la |
| | |planem pracy podczas | | |pacynki, plansza z|uczni|
| |- Nauczyciel pokazuje prawidłowo napisany plan pracy podczas |wykonywania pacynki. | | |przykładowym |ów do|
| |szycia pacynki (na planszy) (zapoznanie się z rysunkiem |- Uczniowie analizują rysunek| | |wykrojem, prace |wypow|
| |technicznym pacynki, wykonanie wykroju z papieru, przenoszenie |techniczny pacynki, | | |uczniów z lat |iedzi|
| |wymiarów na materiał, krojenie według wymiarów z naddatkiem na |wymiarowanie. | | |ubiegłych |. |
| |szew-0,5 cm., szycie maszynowe). |- Uczniowie zapoznają się z | | | | |
| |- Nauczyciel demonstruje planszę z rysunkiem technicznym |prawidłowym sposobem | | | | |
| |pacynki. Wyjaśnia jakie wymiary winna ona mieć. |sporządzania wykroju, | | | | |
| |- Nauczyciel pokazuje i omawia prawidłowe sporządzanie wykroju. |przenoszenia wymiarów na | | | | |
| |Demonstruje przykładowy wykrój pacynki tak, aby uczniowie mieli |materiał, jak również | | | | |
| |ogólny pogląd jak wyglądać ma wykrój. Objaśnia również w ...