Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|Część merytoryczna| |
| | |
| |Część metodyczna |
|Treść zajęć- | | |Czas | | |Uwagi|
|ogniwa | | |realizacji|Metoda |Środki | |
| |Czynności nauczyciela |Czynności uczącego się | | | | |
|I. Uświadamianie |- Przywitanie klasy, sprawdzenie listy obecności. |- Uczniowie zajmują |10 minut |Pogadanka. |Dziennik lekcyjny,|Naucz|
|sobie przez |- Nauczyciel wprowadza do tematu: Nauczyciel wyjaśnia, iż |miejsca w | | |tablica, zeszyt |yciel|
|uczniów celów i |najpiękniej wykonane dziś pacynki „wystąpią” w roli aktorów na |ławkach, zapisują temat | | |przedmiotowy. |klaro|
|zadań |szkolnym przedstawieniu. Tym samym motywuje uczniów do |lekcji bieżącej w zeszytach | | | |wanie|
|dydaktycznych. |staranności oraz wykazania się inwencją twórcza. |oraz odpowiadają | | | |okreś|
|Stworzenie ładu | |na pytania. | | | |la |
|zewnętrznego o i |- Nauczyciel podaje temat bieżącej lekcji i zapisuje go na | | | | |cel |
|wewnętrznego. |tablicy oraz w dzienniku. | | | | |lekcj|
| |Temat: „Poczuć się jak aktor…. czyli wykonujemy pacynkę cz. 2” | | | | |i. |
| |- Nauczyciel zachęca uczniów do aktywności: przypomina zasadę | | | | | |
| |oceny ich pracy na lekcji. (za dobrą odpowiedź uczeń otrzymuje| | | | | |
| |+, ++++ to ocena bardzo dobra). | | | | | |
| |- Nauczyciel sprawdza przygotowanie do lekcji. | | | | | |
| |- Nauczyciel wyjaśnia cel dzisiejszej lekcji: wykonanie | | | | | |
| |pacynki. | | | | | |
| | | | | | | |
| |- Sprawdzenie wiadomości nabytych na ostatnich lekcjach. | | | | | |
| |Uczniowie poznali plan pracy podczas szycia pacynki. Nauczyciel| | | | | |
| |zadaje im pytania mające na celu przypomnienie zdobytych | | | | | |
| |uprzednio wiadomości: | | | | | |
| |-Pyt: Co to jest plan pracy? | | | | | |
| |-Pyt: Jaki plan pracy nas obowiązuje podczas szycia pacynki i | | | | | |
| |dlaczego trzeba go przestrzegać? | | | | | |
| |-Pyt: Jaki jest sposób działania maszyny do szycia? | | | | | |
| |-Pyt: Jak należy przygotować stanowisko pracy do szycia? | | | | | |
| |-Pyt: Na czym polega BHP podczas szycia maszynowego? | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|II+ III. | |- Uczniowie biorą udział w |10 minut |Pogadanka, |Maszyna do szycia.|Naucz|
|Poznawanie nowych |- Nauczyciel demonstruje jak w prawidłowy i bezpieczny sposób |pogadance, obserwują proces | |obserwacja. | |yciel|
|faktów, nabywanie |szyć na maszynie do szycia. |szycia maszynowego. | | | |stara|
|pojęć. | |- Uczniowie przypominają jak| | | |się |
| |- Nauczyciel przypomina o konieczności przygotowania stanowiska|w prawidłowy sposób łączyć | | | |wdraż|
| |pracy, które winno być dobrze oświetlone i czyste. Narzędzia i |tkaniny za pomocą maszyny do| | | |ać |
| |przybory powinny być na swoim miejscu. Nauczyciel omawia |szycia. | | | |uczni|
| |przepisy BHP. |- Uczniowie przygotowują | | | |ów do|
| | |swoje miejsca pracy: | | | |posłu|
| | |przygotowują potrzebne | | | |giwan|
| | |materiały i narzędzia oraz | | | |ia |
| | |organizują stanowiska. | | | |się |
| | |- Uczniowie wspólnie z | | | |pojęc|
| | |nauczycielem omawiają | | | |iami |
| | |przepisy BHP dotyczące | | | |w |
| | |wykonywanego zadania. | | | |nowyc|
| | | | | | |h |
| | | | | | |sytua|
| | | | | | |cjach|
| | | | | | |. |
|IV+ V+ VI. |- Nauczyciel prosi, aby uczniowie przystąpili do pracy (szycie |- Uczniowie przystępują do |20 minut | |Maszyna do szycia.|Naucz|
|Utrwalanie |maszynowe, ozdabianie). |pracy według | | | |yciel|
|wiadomości uczniów| |wskazówek | | | |nieus|
|(utrwalanie, |-Nauczyciel, tuz przed rozpoczęciem działań uczniów o |nauczyciela, | | | |tanni|
|systematyzowanie |zachowaniu porządku na stanowisku pracy, dyscyplinie, estetyce |w razie konieczności zadają | | | |e |
|wiedzy, poznawanie|i dokładności. |pytania. Uczniowie wykonują ...