Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan działań wychowawczych dla klasy III na rok szkolny 2012/2013
Główne priorytety:
Zapobieganie agresji słownej i fizycznej.
Wyrabianie szacunku wobec osób starszych, rodziców, nauczycieli, rówieśników.
Praca nad kulturalnym zachowaniem się w szkole.
|DZIAŁ PRACY WYCHOWAWCZEJ |ZADANIA SZCZEGÓŁOWE I FORMY REALIZACJI |OKRES REALIZACJI |OSOBA REALIZUJĄCA ZADANIA |UWAGI |
|1. Organizacja zespołu klasowego. |Wdrażanie uczniów do właściwego, zdyscyplinowanego zachowania się w szkole, na lekcjach i | |Nauczyciel | |
| |przerwach. |Cały rok | | |
|Rozwijanie społecznej aktywności uczniów | | | | |
|(edukacja środowiskowa). | | | | |
| |Zapoznanie z regulaminem szkolnym i egzekwowanie go od uczniów, przestrzegania go (omawianie pracy| | | |
| |uczniów na lekcji, frekwencja). | | | |
| |Wybór samorządu klasowego. | | | |
| |Ustalenie obowiązku dyżurnych i wybór dyżurnych. Włączenie ich do pomocy na lekcjach. | | | |
|2. Troska o wygląd estetyczny klasy |Urządzanie sali lekcyjnej- tablice przedmiotowe, dekoracje, okazy przyrodnicze. |Wrzesień |Nauczyciel | |
|(edukacja estetyczna). |Dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt. Porządkowanie i odnoszenie pomocy, odnawianie sprzętu, | | | |
| |naprawa sprzętu, utrzymywanie czystości i porządku w sali; wykonywanie prostych pomocy | | | |
| |dydaktycznych. | | | |
| |Dbanie o kącik książek i czasopism. |Cały rok |Uczniowie, rodzice | |
| |Opieka nad rybką, roślinami doniczkowymi, ptakami zimą (zbieranie karmy). | | | |
|3. Kształtowanie właściwych postaw |Rozwijanie szacunku dla symboli, tradycji narodowych i obrzędowości przez udział w apelach, |Cały rok |Nauczyciel | |
|społecznych. |uroczystościach szkolnych, klasowych. | |Uczniowie | |
| |Przygotowanie uczniów do udziału w życiu społecznym: wdrażanie do pracy w samorządzie klasowym, | | | |
| |udział uczniów w pracach na rzecz klasy, szkoły, środowiska. | | | |
| |Utrzymanie czystości na terenie szkoły i na boisku, podwórku szkolnym, ład i porządek w | | | |
| |tornistrze, na ławce i w klasie. | | | |
| |Uczenie wzajemnego szacunku i pomocy wśród uczniów, uświadomienie konieczności szacunku wobec | | | |
| |innych: nauczyciela, rodziców, osób starszych. | | | |
| |Rozwijanie postaw patriotycznych- godne zachowanie wobec symboli narodowych (deklaracje w klasie, | | | |
| |opowiadania o bohaterstwie ludzi walczących o wolną Polskę). | | | |
|4. Troska o wyniki w nauce i pozytywne |Analiza wyników nauczania. |Cały rok |Nauczyciel, rodzice | |
|zmiany w osobowości wychowanków. |Próby samooceny wyników w nauce, zachowaniu i pracy społecznej. | | | |
| |Ocena ucznia przez zespół klasowy. | | | |
| | | | | |
| |Opieka nad uczniami mającymi trudności w nauce, stosowanie obniżonego stopnia wymagań wobec tych | | | |
| |dzieci, tworzenie zespołów korekcyjno kompensacyjnych, systematyczne kontakty z rodzicami uczniów | | | |
| |z trudnościami w nauce. | | | |
| |Opieka nad uczniami zdolnymi- rozwijanie zainteresowań. *Konkursy- wewnątrzklasowe i | | | |
| |wewnątrzszkolne, pozaszkolne. | | | |
| |Wdrażanie do uczestnictwa w imprezach kulturalnych. | | | |
| |Wdrażanie do czytelnictwa książek, czasopism, aktywnego korzystania z biblioteki, czytelni. | | | |
| |Korzystanie ze środków masowego przekazu: audycje telewizyjne, nagrania magnetofonowe, seanse | | | |
| |filmowe, sztuki i przedstawienia teatralne, wystawy muzealne. | | | |
|5. Współżycie w zespole: współżycie |Wdrażanie do osobistej kultury bycia, czystości i kultury słowa poprzez gry, zabawy, konkursy, |Cały rok |Nauczyciel | |
|towarzyskie i kulturalne w klasie. |wycieczki, wspólne imprezy ...