Dodaj publikację
Autor
Angelika Rutkowska
Data publikacji
2013-09-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
284

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wychowawczy dla klasy 3.
 Pobierz (doc, 40,0 KB)

Podgląd treści


Plan działań wychowawczych dla klasy III na rok szkolny 2012/2013

Główne priorytety:

Zapobieganie agresji słownej i fizycznej.
Wyrabianie szacunku wobec osób starszych, rodziców, nauczycieli, rówieśników.
Praca nad kulturalnym zachowaniem się w szkole.

|DZIAŁ PRACY WYCHOWAWCZEJ |ZADANIA SZCZEGÓŁOWE I FORMY REALIZACJI |OKRES REALIZACJI |OSOBA REALIZUJĄCA ZADANIA |UWAGI |
|1. Organizacja zespołu klasowego. |Wdrażanie uczniów do właściwego, zdyscyplinowanego zachowania się w szkole, na lekcjach i | |Nauczyciel | |
| |przerwach. |Cały rok | | |
|Rozwijanie społecznej aktywności uczniów | | | | |
|(edukacja środowiskowa). | | | | |
| |Zapoznanie z regulaminem szkolnym i egzekwowanie go od uczniów, przestrzegania go (omawianie pracy| | | |
| |uczniów na lekcji, frekwencja). | | | |
| |Wybór samorządu klasowego. | | | |
| |Ustalenie obowiązku dyżurnych i wybór dyżurnych. Włączenie ich do pomocy na lekcjach. | | | |
|2. Troska o wygląd estetyczny klasy |Urządzanie sali lekcyjnej- tablice przedmiotowe, dekoracje, okazy przyrodnicze. |Wrzesień |Nauczyciel | |
|(edukacja estetyczna). |Dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt. Porządkowanie i odnoszenie pomocy, odnawianie sprzętu, | | | |
| |naprawa sprzętu, utrzymywanie czystości i porządku w sali; wykonywanie prostych pomocy | | | |
| |dydaktycznych. | | | |
| |Dbanie o kącik książek i czasopism. |Cały rok |Uczniowie, rodzice | |
| |Opieka nad rybką, roślinami doniczkowymi, ptakami zimą (zbieranie karmy). | | | |
|3. Kształtowanie właściwych postaw |Rozwijanie szacunku dla symboli, tradycji narodowych i obrzędowości przez udział w apelach, |Cały rok |Nauczyciel | |
|społecznych. |uroczystościach szkolnych, klasowych. | |Uczniowie | |
| |Przygotowanie uczniów do udziału w życiu społecznym: wdrażanie do pracy w samorządzie klasowym, | | | |
| |udział uczniów w pracach na rzecz klasy, szkoły, środowiska. | | | |
| |Utrzymanie czystości na terenie szkoły i na boisku, podwórku szkolnym, ład i porządek w | | | |
| |tornistrze, na ławce i w klasie. | | | |
| |Uczenie wzajemnego szacunku i pomocy wśród uczniów, uświadomienie konieczności szacunku wobec | | | |
| |innych: nauczyciela, rodziców, osób starszych. | | | |
| |Rozwijanie postaw patriotycznych- godne zachowanie wobec symboli narodowych (deklaracje w klasie, | | | |
| |opowiadania o bohaterstwie ludzi walczących o wolną Polskę). | | | |
|4. Troska o wyniki w nauce i pozytywne |Analiza wyników nauczania. |Cały rok |Nauczyciel, rodzice | |
|zmiany w osobowości wychowanków. |Próby samooceny wyników w nauce, zachowaniu i pracy społecznej. | | | |
| |Ocena ucznia przez zespół klasowy. | | | |
| | | | | |
| |Opieka nad uczniami mającymi trudności w nauce, stosowanie obniżonego stopnia wymagań wobec tych | | | |
| |dzieci, tworzenie zespołów korekcyjno kompensacyjnych, systematyczne kontakty z rodzicami uczniów | | | |
| |z trudnościami w nauce. | | | |
| |Opieka nad uczniami zdolnymi- rozwijanie zainteresowań. *Konkursy- wewnątrzklasowe i | | | |
| |wewnątrzszkolne, pozaszkolne. | | | |
| |Wdrażanie do uczestnictwa w imprezach kulturalnych. | | | |
| |Wdrażanie do czytelnictwa książek, czasopism, aktywnego korzystania z biblioteki, czytelni. | | | |
| |Korzystanie ze środków masowego przekazu: audycje telewizyjne, nagrania magnetofonowe, seanse | | | |
| |filmowe, sztuki i przedstawienia teatralne, wystawy muzealne. | | | |
|5. Współżycie w zespole: współżycie |Wdrażanie do osobistej kultury bycia, czystości i kultury słowa poprzez gry, zabawy, konkursy, |Cały rok |Nauczyciel | |
|towarzyskie i kulturalne w klasie. |wycieczki, wspólne imprezy ...