Dodaj publikację
Autor
Dagmara Mućka
Data publikacji
2013-09-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
51

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego - utrwalenie.
 Pobierz (doc, 647,0 KB)

Podgląd treści

Konspekt lekcji języka angielskiego

1. DATA:
2. POZIOM: klasa I „a” liceum; 3 godziny języka angielskiego tygodniowo
3. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
4. TEMAT: Zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego- utrwalenie.
5. CELE LEKCJI:

CEL GŁÓWNY:

Utrwalenie konstrukcji zdań warunkowych pierwszego i drugiego typu.
Poznanie słownictwa z zakresu kultury (to act, to perform, a tale, a ticket, a performance, a poster, a discount).

CELE OPERACYJNE:

a) cele językowe:

Po lekcji uczeń powinien:
- umieć wskazać w tekście zdania w pierwszym i drugim trybie warunkowym
- posługując się regułami, uzupełnić zdania w trybie warunkowym typu pierwszego i drugiego
- uzupełnić tekst piosenki formami zdań warunkowych typu pierwszego i drugiego
- znać materiał leksykalny (słownictwo z zakresu kultury: to act, to perform, a tale, a ticket, a performance, a poster, a discount)
- ułożyć kilka zdań o sobie (zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego)
- przeprowadzić dialog (zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego)
- opisać w kilku zdaniach inną osobę (zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego)

Podczas lekcji kształcone są 3 sprawności:

- czytania - podczas pracy nad ćwiczeniami
- pisania – wypisywanie zdań warunkowych typu pierwszego i drugiego, układanie i uzupełnianie zdań, uzupełnianie tekstu piosenki
- mówienia - speaking interaction w trakcie warm-up activities: speaking practice, prowadzenie dialogu

b) cele społeczne:

- nabywanie nowych umiejętności w związku z pracą w parze- dialog

c) cele wychowawcze:

- kształcenie umiejętności aktywnej pracy w parach- dialog

MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: arkusze pracy (autorstwa nauczyciela), nagranie utworu „If I were a rich man”- fragmentu musicalu „Fiddler on the Roof”

TECHNIKI PRACY LEKCYJNEJ:

a) praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela:
- burza mózgów

b) praca samodzielna:
- ciche czytanie połączone z wykonaniem ćwiczenia
- tłumaczenie à rebours - z języka angielskiego na język polski
- wypisywanie zdań z tekstu, uzupełnianie zdań oraz tekstu piosenki, układanie zdań

c) praca w parach:
- układanie dialogu

CZYNNOŚCI WSTĘPNE:

1. Powitanie.
2. Sprawdzenie listy obecności i zapisanie tematu w dzienniku.
3. Objaśnienie o czym będzie lekcja.
4. Warm-up activities :
a) Aktywizacja uczniów - nauczyciel rozdaje uczniom arkusze pracy. Następnie nauczyciel prosi uczniów, by przez chwilę patrzyli na obrazek i zastanowili się nad odpowiedziami na pytania powyżej. Następnie nauczyciel prosi kilkoro uczniów o udzielenie odpowiedzi na pytania.

PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU:

1. Wprowadzenie nowego słownictwa

a) Nauczyciel wprowadza nowe słowa (znajdujące się nad zadaniem numer 1): to act, to perform, a tale, a ticket, a performance, a poster, a discount. Prosi uczniów o przetłumaczenie ich na język polski. Zadanie wykonywane jest wspólnie z nauczycielem.

to act, to perform- występować a performance- występ

A tale- ...