Dodaj publikację
Autor
Wioletta Muryjas
Data publikacji
2013-09-30
Średnia ocena
3,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 91,5 KB)

Komentarze

Angelika111, 2013-10-03, ocena:

Witam. Jestem ekspertem ds. awansu zawodowego i muszę przyznać, że z mojego punktu widzenia plan ten nie spełnia wymagań związanych z Rozporządzeniem na temat awansu. Po pierwsze w planie należy odnieść się tylko do WYMAGAŃ paragrafu 7 Rozporządzenia, to znaczy do ustępu 2 i związanych z nim pięciu wymagań. Po drugie w pierwszym wymaganiu należy uwzględnić - zgodnie z zapisem - stosowane formy ewaluacji własnych działań i oceniania ich skuteczności, a tu tego nie widzę. Po trzecie wreszcie ze względu na liczbę działań zaplanowanych na 2 lata i 9 miesięcy plan jest dość skromny, ponadto nie wskazuje zamierzonych efektów. Dlatego też oceniłam - jak wyżej. Pozdrawiam i życzę dalszych refleksji. :)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

IMIĘ I NAZWISKO:

MIEJSCE PRACY:

ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel języka angielskiego

WYKSZTAŁCENIE: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym

CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy

DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2013 r.

PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAZU: 31. 05. 2016 r.

OPIEKUN STAŻU: mgr …………………

Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r. Poz. 393)

Cele stażu:

• Uzyskanie stopnia zawodowego nauczyciela mianowanego.
• Poszerzenie posiadanego zakresu wiedzy.
• Doskonalenie własnych umiejętności.
• Zdobycie nowych doświadczeń.

| |
|§ 7 ust.1 pkt.1 |
|uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych |
|wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. |
|Formy realizacji zamierzonych zadań |Termin |Sposób dokumentowania |
| |zgodnie z harmonogramem | |
|1.Udział w pracach Rady Pedagogicznej |posiedzeń Rady Pedagogicznej |potwierdzenie obecności na |
| |według potrzeb |szkoleniach Rady |
| | | |
|2. Współpraca z rodzicami |w okresie trwania stażu |notatki własne |
| | | |
|3. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i |według potrzeb |sprawozdania |
|wyjść poza szkolnych. | | |
| | | |
|5. Praca w zespołach zadaniowych powoływanych przez Dyrektora |cały okres stażu |protokoły z posiedzeń Rady |
|Szkoły | |Pedagogicznej |
| |cały okres stażu | |
|6. Współpraca z biblioteką | |potwierdzenia |
| |wrzesień 2013 | |
|7. Uczestnictwo w życiu kulturalnym środowiska lokalnego. | |notatki i adnotacje |
|Zorganizowanie lekcji z akcji Prezydenta Polski - Narodowe Czytanie| |w dziennikach |
|A. Fredro | |zdjęcia |
| |
|§ 7 ust. 1 pkt 2 |
|Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział |
|w różnych formach kształcenia ustawicznego |
| | | |
|1.Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez udział w |cały okres stażu |zaświadczenia z ukończonych|
|wewnątrzszkolnym doskonaleniu. | |szkoleń |
| | | |
|2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: |cały okres stażu |potwierdzenia |
|- konferencje szkoleniowe; | |zaświadczenia o |
|- warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka angielskiego. | |ukończonych kursach |
| | | |
|3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, | | |
|psychologicznej i metodycznej ( książki, czasopisma, strony | | |
|internetowe). |cały okres stażu |własne notatki |
| | | |
|4. Tworzenie własnego warsztatu pracy, budowanie bazy materiałów | | |
|dydaktycznych, testów, czasopism itp. | | |
| |cały okres stażu |spis zebranych pozycji, testy, |
|5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i | |krzyżówki, czasopisma |
|prowadzenie zajęć w jego obecności. | |karty obserwacji, |
| |cały okres stażu |konspekty |
| |
|§ 7 ust. 1 pkt 3 |
|Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły |
|Formy realizacji zamierzonych zadań |Termin |Sposób dokumentowania |
| | | |
|1. Analiza dokumentacji. | | |
|Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie |w okresie trwania stażu |własne notatki |
|uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ...