Dodaj publikację
Autor
ANNA MARSZAŁ
Data publikacji
2013-09-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
121

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się na stopień nauczyciela dyplomowanego.  Nauczyciel matematyki w Gimnazjum nr 2 w Zgorzelcu.  
 Pobierz (pdf, 402,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO





mgr Anna Marszał

nauczyciel matematyki

Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Jana Pawła II

w Zgorzelcu

Okres stażu: 02.09.2013r.-31.05.2016r.

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań
mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

WYMAGANIE § 8 UST. 2 PKT. 1 KARTY NAUCZYCIELA

Zadania

Forma realizacji


Poznanie procedury
awansu zawodowego


Współtworzenie zasad
funkcjonowania szkoły

 Zapoznanie się ze stosownymi
przepisami prawa oświatowego
dotyczącymi awansu zawodowego
nauczycieli.

 Opracowanie planu rozwoju

zawodowego.

 Gromadzenie materiałów i dokumentów.
 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

zawodowego.



 Analiza dokumentów (Statut Szkoły,

WZO, plan profilaktyczno-
wychowawczy).

 Udział w ewaluacji i aktualizacji

dokumentacji szkoły.

 Udział w pracach zespołów w szkole

zgodnie z wytycznymi Planu pracy szkoły
w każdym roku:

Dowody realizacji lub

oczekiwane efekty


Znajomość przepisów prawa
oświatowego.


Prawidłowo napisany wniosek
o rozpoczęcie stażu oraz plan
rozwoju zawodowego.


Posiadanie bieżących
wiadomości.
Orientacja w zmianach.

Podnoszenie jakości pracy
szkoły.

Termin


Wrzesień 2013





Cały okres stażu

Maj 2016


Cały okres stażu



Cały okres stażu


- zespół wychowawców,
- zespół przedmiotowy,
- zespół problemowy.



Samodzielne pogłębianie
wiedzy i umiejętności
zawodowych


Doskonalenie warsztatu
i metod pracy, poszerzanie
wiedzy i umiejętności


Przygotowanie uczniów
do konkursów szkolnych,
miejskich, powiatowych
i wojewódzkich


Prowadzenie dodatkowych
zajęć


 Studiowanie czasopism i literatury

fachowej, poradników metodycznych
z dziedziny matematyki, psychologii,
pedagogiki.



 Aktywny udział w różnych formach

doskonalenia zawodowego (kursach
i szkoleniach), adekwatnych do potrzeb
własnych i szkoły.





 Organizacja powiatowego konkursu

matematycznego.

 Organizacja szkolnego konkursu

„Mistrz Matematyki”.

 Koordynator konkursu „Liga Naukowa”.
 Przeprowadzenie konkursu

„Hasło Matematyczne”.

 Przeprowadzenie Ogólnopolskiego

Konkursu Matematycznego „Olimpus”.
Indywidualna praca z uczniami.


 Przygotowywanie zastawów zadań.
 Organizacja akcji Światowy Dzień

Tabliczki Mnożenia.

 Prowadzenie zajęć rozwijających

i wyrównujących kompetencje
matematyczne (głównie
przygotowujących do egzaminu
gimnazjalnego).


Wzbogacanie warsztatu pracy.





Ewaluacja warsztatu i metod
pracy.
Podnoszenie poziomu jakości
pracy.
Zaświadczenia potwierdzające
udział.


Zestawy zadań.
Wyróżnienia uczniów, dyplomy,
zaświadczenia.


Na bieżąco


Cały okres stażu


Na bieżąco przez
cały okres stażu


Dokumentacja szkolna.




Cały okres stażu


Zaświadczenie dyrektora
szkoły.







Zaświadczenia.


Cały okres stażu






W trakcie stażu


Według planu spotkań.
Na bieżąco w miarę potrzeb.


W trakcie stażu


Wzbogacanie
bazy dydaktycznej





Udział w konferencjach,
warsztatach, kursach
organizowanych przez
wydawnictwa


Współpraca z rodzicami


 Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych

do nauki matematyki ( podręczników,
testów, zbiorów zadań, programów
komputerowych i innych).



 Udział w konferencjach, warsztatach

i kursach.


 Współpraca z rodzicami przy

przygotowaniu imprez klasowych.


 Pedagogizacja rodziców w ramach

spotkań z ...