Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ SPOTKANIA Z RODZICAMI POD HASŁEM „SŁOWA DAJĄ DZIECIOM MOC. SUPERMOC!”– W RAMACH KAMPANII FUNDACJI DZIECI NICZYJE I AGENCJI REKLAMOWEJ PUBLICIS „SŁOWA DAJĄ MOC”
DATA: 30.09. 2013
PRZYGOTOWAŁY: Beatrycze Komuda, Aneta Domagała
UCZESTNICY: rodzice
MIEJSCE: sala przedszkolna
TEMAT: Słowa dają dzieciom moc. Supermoc!
CELE OGÓLNE:
- uświadomienie rodzicom zalet płynących ze stosowania pochwał wobec dzieci
CELE OPERACYJNE:
Rodzic:
- potrafi wskazać wady i zalety płynące ze stosowania pochwał
- zna zasady właściwego stosowania pochwał
METODY:
- praktyczne – burza mózgów, wizualizacja, doświadczenie
- podająca – rozmowa
- eksponująca – zasady dotyczące przebiegu spotkania, informacje dla rodziców rozdane po spotkaniu
FORMY PRACY:
- zbiorowa – jednolita
- indywidualna – jednolita
- grupowa - jednolita
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Zasady dotyczące przebiegu spotkania spisane na kolorowych kartkach, szary papier, markery, 3 sztalugi, ankiety ewaluacyjne, przydatne informacje ze spotkania dla rodziców
PRZEBIEG SPOTKANIA:
Powitanie rodziców przez nauczycieli prowadzących spotkanie
Wprowadzenie do tematyki spotkania
Przeczytanie zasad zapewniających komfort i poczucie bezpieczeństwa uczestnikom spotkania ( bez ocen i krytyki, uczestnictwo w ćwiczeniach jest dobrowolne, jesteśmy aktywni, chronimy swoją prywatność, wyciszamy telefony)
Burza mózgów na temat „Dlaczego nie warto chwalić dzieci?”; spisywanie pomysłów przez chętnych rodziców na arkuszu szarego papieru
Wizualizacja pt. „Sytuacja z mojego dzieciństwa” - przypomnienie sobie dowolnych sytuacji z dzieciństwa przez rodziców, kiedy ktoś ich pochwalił; opisywanie własnych myśli, uczuć i zachowania towarzyszących tej sytuacji
Wyciągnięcie wniosków przez prowadzących na temat roli pochwały w życiu człowieka; wskazanie zalet stosowania pochwał
Doświadczenie „Rysunek” – wykonywanie rysunku przez trzech ochotników na arkuszach szarego papieru przymocowanych do sztalug:
Sytuacja nr 1 – rysowanie domku – wstawienie każdemu ochotnikowi takiej samej oceny
Sytuacja nr 2 – rysowanie psa – wstawienie każdemu ochotnikowi innej, zupełnie przypadkowej oceny
Sytuacja nr 3 – rysowanie kwiatka – stosowanie pochwał słownych przez prowadzącego na temat poszczególnych elementów wszystkich rysunków
- Wypowiedzenie się ochotników na temat własnych myśli i odczuć w poszczególnych sytuacjach; wskazanie różnicy przez prowadzących spotkanie pomiędzy oceną a wyrażeniem swojej aprobaty
Podsumowanie spotkania; wyciągnięcie wniosków na temat tego, jak należy chwalić dziecko oraz jakich błędów nie popełniać, aby pochwała nie zamieniła się w antypochwałę
Podziękowanie rodzicom za przybycie
Rozdanie ankiet ewaluacyjnych oraz informacji zawierających:
zasady formułowania pochwał, stosowania komunikatów werbalnych i niewerbalnych
przykłady niewłaściwych pochwał
przykłady myśli i uczuć oraz pozytywne wnioski wynikające ze stosowania pochwał
Data sprawdzenia scenariusza Podpis opiekuna stażu
…………………………….. ……………………….