Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
machela, 2013-10-14
Ciekawe tematy, przydatne w pracy, dobrze zrobione.
|Plan nauczania z zajęć kształtowania kreatywności |
| |
|Rok szkolny |
| |
|Prowadząca: |
| |
| |
| |
|Realizacja podstawy programowej - zajęcia kształtujące kreatywność, w szczególności muzyka, plastyka, zajęcia rozwijające zainteresowania, zajęcia kształtujące umiejętność spędzania wolnego czasu. |
|Zakres treści nauczania i wychowania: |
|- Przekazywanie, odbiór i wykorzystywanie różnych informacji, w tym docieranie do informacji, korzystanie z informacji, tworzenie informacji, przetwarzanie informacji za pomocą różnych środków (również z wykorzystaniem |
|komputera). |
|- Kształtowanie umiejętności niezbędnych w autonomicznym, dorosłym życiu: |
|1) świadomości własnej tożsamości, akceptacji siebie jako osoby niepełnosprawnej; |
|2) rozróżniania koleżeństwa, przyjaźni, miłości, wolności osobistej oraz przewidywania konsekwencji własnych działań; |
|3) ustalania hierarchii potrzeb i podejmowania samodzielnych decyzji, poczucia obowiązków; |
|4) ustalania celów dalekich i bliskich, planowania dnia i organizowania czasu wolnego; |
|5) dokonywania wyborów w różnych sytuacjach życiowych; |
|6) nawiązywania pozytywnych relacji z ludźmi (współdziałania i współpracy, rozwiązywania problemów i sytuacji konfliktowych, umiejętności odmawiania, nawiązywania i podtrzymywania przyjaźni, dbania o przyjaciół i znajomych); |
|- Poznawanie własnego regionu, kultury, tradycji regionalnych, organizacji i instytucji działających na danym terenie |
|- Rozeznanie w organizacji życia społecznego, podstawowe zasady funkcjonowania państwa. |
|- Poznanie osób i instytucji, do których można zwracać się o pomoc w rozwiązywaniu różnych spraw oraz trybu zwracania się o pomoc. |
| |
| |
Miesięczny plan nauczania z kształtowania kreatywności – wrzesień
|Data |Treści programowe |Tematyka zajęć |Ilość |Sposób realizacji |Osiągnięcia uczniów |Środki dydaktyczne |Uwagi |
| | | |godzin | | | | |
|wrzesień |Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. |
| |Nawiązywanie pozytywnych|Poznajemy siebie – prawidłowe |1. |- przedstawienie się – podanie imienia i |- potrafi się przywitać, |------------------------ | |
| |relacji z ludźmi |przedstawianie się. | |nazwiska, |- zna imiona kolegów i koleżanek z klasy, | | |
| | | | |- ćwiczenia kulturalnych powitań osób dorosłych |- potrafi dostrzec dobro w drugim człowieku | | |
| | | | |i uczniów, | | | |
| | | | |- opowiadanie o sobie, | | | |
| |Rozwijanie umiejętności |Dostrzegamy problemy - zasady współpracy.|1. |- wypowiedzi na temat zasad współpracy |- formułuje tekst, |Zasady współpracy wydruk. | |
| |współdziałania w grupie | | |– redagowanie treści zasad dobrej współpracy |- stosuje się do ustalonych zasad współpracy | | |
| | | | | |w klasie | | |
| |Rozeznanie w organizacji|Konto bankowe – zasady użytkowania, wybór|2. |- zasady korzystania z konta bankowego, |- wprowadza nowości w swoje życie |---------------------- | |
| |życia społecznego |najlepszej oferty. | |- wyjście do oddziałów bankowych |- potrafi poradzić sobie w sytuacji | | |
| | | | |- stymulowanie procesów samopoznania poprzez |niejednoznacznej | | |
| | | | |samodzielne poproszenie o oferty konta | | | |
| |Korzystanie z informacji|Informacje na temat ROR w Internecie. |1. |- zapoznanie z zasadami wyszukiwarek w |- wyszukuje informacje w Internecie, |Komputer z dostępem do Internetu | |
| |za pomocą komputera | | |Internecie, |- potrafi wskazać najlepszą ofertę | | |
| | | | |- wyszukiwanie informacji | | | |
| | | | |- analiza ofert | | | |
| |Dokonywanie wyborów |Zasady konta internetowego. |1. |- pokazanie właściwości konta internetowego |- zna zasady korzystania z konta |Komputer z dostępem do Internetu | |
| |w różnych sytuacjach | | |- wykonywanie operacji |internetowego | | |
| |życiowych | | |- pokazanie zalet i wad kont internetowych |- wie o zagrożeniach ...