Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy
zajęć artystycznych:
wokalno – muzycznych
w 3 - letnim cyklu kształcenia
(dla gimnazjum)
Małgorzata Łoń – Kamola
|Tematyka |Treści nauczania, sposoby realizacji |Zamierzone osiągnięcia |Liczba |
| | | |godzin |
|Zajęcia organizacyjne |Przedstawienie zadań i planu pracy |Znajomość treści nauczania, metod, form pracy |1 |
| | | |(klasy I, |
| | | |II) |
| |Przedstawiamy się |Integracja zespołu | |
|Poznajemy się |Określamy nasze oczekiwania |Poznanie oczekiwań grupy. | |
| |Ustalamy zasady pracy grupy |Wskazanie na wartość współdziałania w zespole |1 |
| | | |(klasa I) |
|Percepcja sztuki - odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji |
|Uczymy się słuchać |Słuchanie wybranych utworów muzyki rozrywkowej |Zapoznanie z wybranymi utworami muzyki rozrywkowej |2 |
|Treści nauczania z |Dyskusja | |(klasy I, |
|podstawy programowej: |Burza mózgów | |II) |
|1,3 | | | |
| | | | |
| |Odsłuchanie wybranych utworów muzyki klasycznej |Zapoznanie z wybranymi utworami muzyki klasycznej |1 |
| |Interpretacja słowna utworów muzycznych |Kształtowanie umiejętności dopasowywania treści |(klasa |
| |Poszukiwanie dźwięków w muzyce |utworów do treści przedstawienia lub sztuki |I) |
| |Dyskusja |teatralnej | |
| |Burza mózgów | | |
| |Elementy muzykoterapii | | |
|Techniki pamięciowe. |Poznanie technik pamięciowych; |Zapoznanie z wybranymi technikami pamięciowymi; |1 |
|Treści nauczania z |Ćwiczenia za pomocą wybranych technik; |Wyrabianie nawyku systematycznego odprężania |(klasa |
|podstawy programowej: 2|Relaksacja bez muzyki i przy muzyce; |umysłowego i fizycznego |II) |
|Scenografia |Propozycje ustawienia elementów dekoracyjnych |Rozwijanie myślenia abstrakcyjnego poprzez |2 |
|i przestrzeń sceniczna.|Omówienie sposobów budowy przestrzeni scenicznej |komponowanie przestrzeni scenicznej na przykładzie |(klasy I, |
|Treści nauczania z |Burza mózgów |przypadkowych elementów |II) |
|podstawy programowej: 1|Elementy dekoracyjne: stół, krzesło, zasłony i inne |Kształtowanie umiejętności ustawienia światła | |
| |Ustawienie na scenie |Poznanie sposobów budowania przestrzeni dla sceny i | |
| |Zachowanie się podczas występu |widowni | |
|Autoprezentacja |Udział w uroczystościach szkolnych |Wyrabianie umiejętności prezentowania własnych |Według |
| | |zdolności; |potrzeb |
|Treści nauczania z | |Integracja ze społeczeństwem; | |
|podstawy programowej: 1| |Uwrażliwianie na potrzeby innych |(klasy I, |
| | |Zachęcenie innych uczniów do podejmowania podobnych |II) |
| | |aktywności | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Tworzenie wypowiedzi – ekspresja przez sztukę |
|Jakie mamy możliwości? |Ćwiczenia dramowe i zabawy taneczne uwzględniające mimikę, gest, ruch,|Przełamanie nieśmiałości i |2 |
|Treści nauczania z |dźwięk |zahamowań, rozluźnienie |(klasy I, |
|podstawy programowej: | |Skupienie uwagi |II) |
|1,2 | |Rozwijanie wyobraźni | |
| | |Poznanie własnych oraz cudzych odczuć i możliwości. | |
|Komunikacja |Omówienie sposobów komunikacji |Rozwijanie umiejętności komunikacyjnej werbalnej |2 |
|międzyludzka. |Pantomima |i niewerbalnej |(klasy I, |
|Treści nauczania z |Gry dramowe |Przygotowanie do poprawnego wypowiadania się |II) |
|podstawy programowej: |Tworzenie opowiadania |Rozwijanie wyobraźni | |
|1.2 | | | |
|Umiemy poprawnie mówić.|Ćwiczenia usprawniające aparat mowy (wykonanie masażu twarzy na |Rozluźnienie. |2 |
|Treści nauczania z |rozruszanie aparatu mowy, ćwiczenia dykcyjne, wiersze J. Brzechwy) |Poznanie własnych oraz cudzych odczuć i możliwości. |(klasy I, |
|podstawy programowej: |Przygotowanie do poprawnego śpiewania |Poznanie ćwiczeń usprawniających aparat mowy ...