Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE II
SZKOŁY PODSTAWOWEJ
PRZEDMIOT: Język angielski
SZKOŁA: Szkoła Podstawowa
PROWADZĄCY:
KLASA: IIa
DATA REALIZACJI: 10.10.2013 r.
TEMAT LEKCJI: Monster. Utrwalenie nazw zabawek. Słuchanie historyjki po angielsku.
Treści nauczania i umiejętności- wymagania szczegółowe:
REAGOWANIE JĘZYKOWE:
Uczeń:
1) rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
2) nazywa zabawki
3) rozumie wypowiedzi ze słuchu;
4) reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela;
CEL OGÓLNY:
Uczniowie: Utrwalają nowo poznane słownictwo związane z zabawkami
CELE SZCZEGÓŁOWE (w formie operacyjnej)
Uczniowie:
• Utrwalają słownictwo związane z zabawkami: doll, car, , ball, dog, spaceman, dinosaur, cowboy,
• Rozwijają technikę rozumienia ze słuchu
• Rozwijają sprawności manualne
CELE WYCHOWAWCZE:
Doskonalenie umiejętności pracy samodzielnej, oraz w parach
METODY PRACY:
Praca uczniów na podstawie podręcznika, praca uczniów z zeszytem ćwiczeń, praca z tablicą interaktywną
FORMY REALIZACJI:
Plenum, praca w parach, praca samodzielna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Podręcznik, ćwiczenie, tablica interaktywna, karty obrazkowe, ćwiczenia dodatkowe
PRZEBIEG LEKCJI:
1.Wstęp (5 min.):
a) Powitanie uczniów ( piosenka)
b) Sprawdzenie listy obecności
c) Nawiązanie do tematu: powtórzenie słownictwa „ My toys” za pomocą kart obrazkowych
2.Część właściwa lekcji (30-35 min)
|LP. |ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE |CZYNNOŚCI UCZNIA |
| |DO REALIZACJI NABYTYCH WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI | |
| |Nauczyciel przypina na tablicy karty obrazkowe z zabawkami i |Wybrani uczniowie odpowiadają na pytanie nauczyciela „ It is |
| |zadaje pytanie” Who tell me, what’s this” |a…..” |
| |Następnie nauczyciel pokazuje uczniom karty z nazwami zabawek. | |
| | |Uczniowie czytają nazwy zabawek. |
| |Nauczyciel mówi „ Open your books at page 10 podnosząc |Uczniowie otwierają podręczniki na stronie 10 i słuchają |
| |podręcznik i pokazując stronę, następnie tłumaczy ćwiczenie 8, |nagrania. Następnie uczniowie powtarzają po nauczycielu tekst |
| |look at the picture, who is this? What are they doing? |czytanki. |
| |Po skończonej pracy nauczyciel mówi do uczniów „Are you ready? |Uczniowie odpowiadają na pytanie “Is it a…..? |
| |Close your books, look at me now. Nauczyciel tłumaczy że będzie| |
| |zadawał im pytanie o zabawkę, a oni muszą odpowiedzieć yes-no. | |
| |Is it a….. | |
| | |. |
| |Nauczyciel mówi „ Open your workbooks at page 81 i tłumaczy ćw.|Uczniowie muszą przeczytać zdania i zakreślić odpowiednią |
| |7 |odpowiedź do obrazka. Jeżeli obrazek zgadza się z ze zdaniem ,|
| | |zakreślają yes. Następnie uczniowie czytają zdania na głos. |
| |Nauczyciel rozdaje karty z napisami dni tygodnia. |Uczniowie wychodząc na środek układają w kolejności dni |
| | |tygodnia. |
| |Po skończonym ćwiczeniu nauczyciel tłumaczy ćw. 11 na str. 83. |Uczniowie malują zabawki. |
| |Uczniowie muszą pokolorować odpowiednio zabawki. Nauczyciel | |
| |odtwarza nagranie dwukrotnie. | |
| |Nauczyciel włącza jedno z ćw. interaktywnych |Uczniowie muszą przeczyć zdania i ...