Dodaj publikację
Autor
Jadwiga Zębik
Data publikacji
2013-11-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
753

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozkład indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
 Pobierz (docx, 22,5 KB)

Podgląd treści

Przykładowy rozkład indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia …………………………………………w roku szkolnym……………………..

Miesiąc

Tematyka zajęć

Wrzesień

1Doskonalenie umiejętności i nawyków związanych ze stosowaniem form grzecznościowych, kulturą osobistą, utrwalanie znajomości danych personalnych. Wspomnienia z wakacji - aktywizowanie przez wzmacnianie spontanicznej aktywności, rozwijanie uwagi i pamięci, wzbogacanie słownictwa. Ćwiczenia analizy słuchowo-wzrokowej imienia ucznia i nauczyciela. Ćwiczenia zmysłów słuchu i wzroku - zabawy głoskami i literami. Ćwiczenia motoryki dużej.

2.Ćwiczenia motoryki dużej - doskonalenie i ćwiczenie płynności i koordynacji ruchów całego ciała. Ćwiczenia motoryki małej -ćwiczenia przekładania przedmiotów z jednej ręki do drugiej, z miejsca na miejsce. Ćwiczenia artykulacyjne. Zabawy głoskami i literami - imion ucznia, nauczyciela, rodzeństwa.

3.Przybory szkolne - nazywanie, wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku na biurku. Ćwiczenia motoryki małej - układanie przedmiotów od lewej do prawej, ćwiczenia umiejętności manipulacji różnymi przedmiotami. Biblioterapia.

4. Jesień jako pora roku - utrwalanie nazw pór roku i zjawisk im towarzyszących, właściwy dobór odzieży do pogody, wdrażanie do współdziałania przy ubieraniu się. Ćwiczenia motoryki dużej - ćwiczenia orientacji w schemacie własnego ciała. Relaksacja bierna i czynna.

5.Dary jesieni. Ćwiczenia motoryki dużej - kształtowanie prawidłowej postawy całego ciała. Ćwiczenia motoryki małej - obrysowywanie szablonów owoców i warzyw. Ćwiczenia usprawniające koncentrację na zadaniu. Muzykoterapia. Ćwiczenia analizy słuchowo - wzrokowej.

6.Ćwiczenia usprawniające uwagę, mowę pamięć oraz zmysły wzroku, słuchu, węchu, smaku- warzywa i owoce jesieni, ich kształt, kolor, smak, zapach. Ćwiczenia motoryki małej - malowanie palcami na dużej powierzchni, doskonalenie umiejętności współdziałania przy zabiegach higienicznych - myciu rąk.

7.Wycieczka po najbliższej okolicy. Ćwiczenia motoryki dużej. Wdrażanie do współdziałania przy ubieraniu się i rozbieraniu. Rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej, doskonalenie umiejętności dokonywania prostych operacji umysłowych, wzbogacanie słownictwa.

8.Zabawy uwrażliwiające słuch - doskonalenie umiejętności wyróżniania bodźców z otoczenia, ćwiczenia analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej. Gimnastyka narządów mowy. Muzykoterapia.

Październik

1. Wyjazd do domu nauczyciela. Ćwiczenia samoobsługi, współżycia w grupie, radzenia sobie w różnych sytuacjach, funkcjonowania w środowisku. Poznanie domowników. Dogoterapia. Ćwiczenia dużej i małej motoryki.

2.Doskonalenie pamięci, sprawności myślowej. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowo - słuchowej, nazywanie zwierząt domowych, naśladowanie odgłosów zwierząt. Biblioterapia. Kształtowanie prawidłowej postawy.

3.Dzień Nauczyciela - wizyta w szkole. Utrwalanie norm współżycia w grupie ( formy grzecznościowe ). Ćwiczenia motoryki dużej i małej.

4.Ćwiczenie umiejętności manualnych - układanie puzzli. Rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej. Usprawnianie słuchu fonematycznego; zabawy muzyczne, naśladowanie zwierząt za piosenką "Stary Donald.." .Kształtowanie prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach.

5.Usprawnianie ruchowe. Ćwiczenia motoryki dużej - doskonalenie i ćwiczenie płynności i koordynacji ruchów całego ciała. Ćwiczenia motoryki małej - chwytanie i trzymanie przedmiotów różnej wielkości i kształtu; budowle ...