Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego .
mgr Katarzyna Forc
Szkoła : ZSP Szkoła Podstawowa im Tadeusza Kościuszki w Tarnowcu
Okres stażu: 1 IX 2011r. - 31 V 2014r.
Stanowisko: nauczyciel matematyki
Zatwierdzam:
.....................................................
(data) podpis Dyrektora Szkoły
Tarnowiec: 2011
Cele stażu:
• Poszerzenie zakresu wiedzy.
• Doskonalenie własnych umiejętności.
• Doskonalenie warsztatu i metod pracy.
• Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych.
• Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.
• Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego (według rozporządzenie MEN o awansie zawodowym).
Czynności organizacyjne:
|Zadania do realizacji |Formy realizacji zadań |Termin |
|Poznanie procedury awansu zawodowego. |Zgromadzenie i analiza przepisów dotyczących awansu |VIII/IX 2011 |
| |zawodowego. | |
| |Sformułowanie wniosku | |
| |o rozpoczęcie stażu. | |
| |Opracowanie planu rozwoju zawodowego | |
| |Dokonanie autorefleksji, przeprowadzenie analizy zadań | |
| |wynikających z planu rozwoju zawodowego. | |
|Dokumentowanie realizacji |Gromadzenie materiałów |Cały okres stażu |
|planu rozwoju zawodowego |i dokumentów potwierdzających | |
| |realizację planu: zaświadczenia, | |
| |dyplomy, scenariusze zajęć, itp. | |
|Opracowanie projektu sprawozdania z |Przygotowanie sprawozdania |Po każdym semestrze. |
|realizacji planu rozwoju. |z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. |V/ VI 2014 |
|§ 8 ust. 2 pkt.1 |
|Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu |
|doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty |
|Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania|
|w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. |
|Zadania do realizacji |Formy realizacji zadań |Termin |
|Przypomnienie zasad funkcjonowania |Przeanalizowanie dokumentacji szkoły: |IX/2011 |
|i organizacji zadań szkoły. |Statutu |oraz wg potrzeb |
| |Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania | |
| |Przedmiotowego Systemu Oceniania | |
| |Programu Rozwoju Szkoły | |
| |Szkolnego Programu Wychowawczego | |
| |Szkolnego Programu Profilaktycznego | |
|Podnoszenie kwalifikacji |Analiza ofert form doskonalenia zawodowego nauczycieli. |cały okres stażu |
|zawodowych |Aktywny udział w organizowanych kursach, szkoleniach Rady | |
| |Pedagogicznej i nie tylko. |cały okres stażu |
| |Pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki | |
| |matematyki poprzez czytanie literatury fachowej, czasopism |cały okres stażu |
| |matematycznych, śledzenie publikacji w Internecie. | |
| |Aktywny udział w pracach WDN. | |
| | |cały okres stażu |
|Aktywne uczestniczenie |Udział w tworzeniu dokumentacji szkolnej. |IX/2011 |
|w pracach związanych |PSO, |i następne lata stażu |
|z usprawnieniem działań szkoły. |Plan Pracy Samorządu | |
| |Plan godzin do dyspozycji wychowawcy | |
| |Rozkład materiału | |
| |i inne. | |
| |Badanie przyrostu umiejętności matematycznych uczniów kl IV – VI | |
| |na wejściu i wyjściu. | |
| |Przygotowanie analizy wyników sprawdzianu po szkole podstawowej | |
|Praca z uczniami klas VI – tych pod |(próbnego i właściwego) oraz ich prezentacja na posiedzeniu ...