Dodaj publikację
Autor
Anna Kot
Data publikacji
2013-11-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
50

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia przeznaczone są dla uczniów kl. V szkoły podstawowej, którzy mają trudności w uczeniu się.
 Pobierz (docx, 19,7 KB)

Podgląd treści

PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNYCH

DLA

UCZENNICY KLASY V

Opracowała: Anna Kot

Mocne strony:

przeciętny zasób wiedzy z różnych dziedzin,

sprawność pamięci trwałej,

przeciętny poziom możliwości intelektualnych,

zajęcia sportowe

Słabe strony:

zasób słów

technika czytania

błędy w pisaniu

słaba znajomość tabliczki mnożenia

uwaga

CELE EDUKACYJNE:

kształcenie umiejętności poprawnego mówienia, słuchania, pisania i czytania w rożnych sytuacjach komunikacyjnych prywatnych i publicznych.

wzbogacanie wiedzy o życiu i otaczającym świecie.

przygotowanie do samokształcenia poprzez rozbudzanie zainteresowań czytelniczych oraz kształcenie umiejętności korzystania ze środków upowszechniania informacji.

kształtowanie postaw w relacjach społecznych, względem wartości ogólnoludzkich i naturalnych, względem wiedzy, piękna i umiejętności działania.

przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodziny i środowiska.

Cele szczegółowe:

Dziewczynka potrafi:

dobrać części do całego obrazka,

płynnie przeczytać prosty tekst,

zna tabliczkę mnożenia w zakresie 100.

Procedury osiągania celów:

Metody: słowne, wizualne, elementy integracji sensorycznej, podające, objaśnienia, opisy przyrody, rozmowy, ćwiczenia na ilustracjach.

Środki: obrazki ołówek, długopis, domina sylabowe, karty, teksty do czytania, programy komputerowe.

Formy: spotkania indywidualne.

Mówienie i słuchanie:

Spontaniczne, swobodne wypowiadanie się uczennicy.

Rozmowy z nauczycielem.

Zadawanie pytań, formułowanie odpowiedzi.

Prowadzenie krótkich dialogów w różnych sytuacjach życiowych.

Wspólne opisywanie przedmiotów.

Omawianie treści pojedynczych obrazów, nadawanie im tytułów.

Słuchanie opowiadań, czytanych tekstów, wypowiedzi kolegi.

Indywidualne wygłaszanie wiersza.

Używanie zwrotów grzecznościowych.

Wzbogacanie słownika ucznia przez wprowadzanie i wyjaśnianie nazw przedmiotów.

Czytanie i opracowywanie tekstów

Czytanie indywidualne głośne i ciche.

Czytanie tekstów i fragmentów tekstów drukowanych i pisanych.

Wdrażanie do czytania głośnego z uwzględnieniem przestankowania i intonacji.

Próby samodzielnego czytania książek i czasopism.

Pisanie

Przepisywanie krótkich tekstów z tablicy, książek.

Uzupełnianie wyrazów z zastosowaniem odpowiedniej końcówki w zależności od przypadku i liczby.

Wspólne i samodzielne układanie i pisanie zdań, krótkich opowiadań, opisów.

Pisanie życzeń, listów i adresowanie kopert.

Pisanie wyrazów i krótkich zdań z pamięci i ze słuchu.

Gramatyka, ortografia

Dzielenie wyrazów na sylaby, przenoszenie wyrazów w tekście pisanym, wyrazy jednosylabowe.

Rzeczownik jako nazwa osób, rzeczy, zwierząt, roślin w liczbie pojedynczej i mnogiej, wyróżnianie w piśmie.

Czasownik jako nazwa czynności, odmiana przez liczby i osoby.

Zgodność form rzeczownika i czasownika-zastosowanie praktyczne.

Utrwalenie pisowni wyrazów z dwuznakami i zmiękczeniami.

Utrwalenie pisowni wyrazów z utratą dźwięczności na końcu i w środku wyrazu.

Wyrazy z ó, rz, ch w zakresie słownika ucznia.

Pisanie skrótów wyrazów np. rok, numer, ulica.

Praktyczne zastosowanie alfabetu.

Stosowanie znaków przestankowych: kropka, pytajnik, przecinek przy wyliczaniu.

Ćwiczenia usprawniające manualnie

Krążenie ramionami z boku.

Mocne zaciskanie dłoni.

Obroty ramion z przodu.

Pływanie na sucho.

Lepienie z plasteliny.

Malowanie dużych konturowych rysunków ...