Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
1. DATA:
2. POZIOM: klasa I „a” liceum; 3 godziny języka angielskiego tygodniowo
3. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
4. TEMAT: Zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego- utrwalenie.
5. CELE LEKCJI:
CEL GŁÓWNY:
Utrwalenie konstrukcji zdań warunkowych pierwszego i drugiego typu.
Poznanie słownictwa z zakresu kultury (to act, to perform, a tale, a ticket, a performance, a poster, a discount).
CELE OPERACYJNE:
a) cele językowe:
Po lekcji uczeń powinien:
- umieć wskazać w tekście zdania w pierwszym i drugim trybie warunkowym
- posługując się regułami, uzupełnić zdania w trybie warunkowym typu pierwszego i drugiego
- uzupełnić tekst piosenki formami zdań warunkowych typu pierwszego i drugiego
- znać materiał leksykalny (słownictwo z zakresu kultury: to act, to perform, a tale, a ticket, a performance, a poster, a discount)
- ułożyć kilka zdań o sobie (zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego)
- przeprowadzić dialog (zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego)
- opisać w kilku zdaniach inną osobę (zdania warunkowe typu pierwszego i drugiego)
Podczas lekcji kształcone są 3 sprawności:
- czytania - podczas pracy nad ćwiczeniami
- pisania – wypisywanie zdań warunkowych typu pierwszego i drugiego, układanie i uzupełnianie zdań, uzupełnianie tekstu piosenki
- mówienia - speaking interaction w trakcie warm-up activities: speaking practice, prowadzenie dialogu
b) cele społeczne:
- nabywanie nowych umiejętności w związku z pracą w parze- dialog
c) cele wychowawcze:
- kształcenie umiejętności aktywnej pracy w parach- dialog
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: arkusze pracy (autorstwa nauczyciela), nagranie utworu „If I were a rich man”- fragmentu musicalu „Fiddler on the Roof”
TECHNIKI PRACY LEKCYJNEJ:
a) praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela:
- burza mózgów
b) praca samodzielna:
- ciche czytanie połączone z wykonaniem ćwiczenia
- tłumaczenie à rebours - z języka angielskiego na język polski
- wypisywanie zdań z tekstu, uzupełnianie zdań oraz tekstu piosenki, układanie zdań
c) praca w parach:
- układanie dialogu
CZYNNOŚCI WSTĘPNE:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie listy obecności i zapisanie tematu w dzienniku.
3. Objaśnienie o czym będzie lekcja.
4. Warm-up activities :
a) Aktywizacja uczniów - nauczyciel rozdaje uczniom arkusze pracy. Następnie nauczyciel prosi uczniów, by przez chwilę patrzyli na obrazek i zastanowili się nad odpowiedziami na pytania powyżej. Następnie nauczyciel prosi kilkoro uczniów o udzielenie odpowiedzi na pytania.
PREZENTACJA NOWEGO MATERIAŁU:
1. Wprowadzenie nowego słownictwa
a) Nauczyciel wprowadza nowe słowa (znajdujące się nad zadaniem numer 1): to act, to perform, a tale, a ticket, a performance, a poster, a discount. Prosi uczniów o przetłumaczenie ich na język polski. Zadanie wykonywane jest wspólnie z nauczycielem.
to act, to perform- występować a performance- występ
A tale- ...