Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
1. DATA:
2. POZIOM: klasa I „a” liceum; 3 godziny języka angielskiego tygodniowo
3. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
4. TEMAT: He used to have more time…- utrwalenie konstrukcji “used to”.
5. CELE LEKCJI:
CEL GŁÓWNY:
Utrwalenie zdań z angielską konstrukcją „used to” do wyrażania powtarzalności jakiegoś wydarzenia, stanu w przeszłości, które nie ma już miejsca. Poszerzenie materiału leksykalnego o słowa: moaning, hawking, gasping, sighing, giggling.
CELE OPERACYJNE:
a) cele językowe:
Po lekcji uczeń powinien:
- tworzyć zdania twierdzące, przeczące oraz pytające z konstrukcją „used to”.
- posługiwać się nowopoznanym słownictwem: moaning, hawking, gasping, sighing, giggling.
- dokonywać zmian zdań np. z twierdzących na przeczące (konstrukcja „used to”).
- wypowiedzieć się pisemnie na temat przyzwyczajeń/ wydarzeń z przeszłości dotyczących innych osób.
- mówić o samym sobie używając konstrukcji „used to”.
Podczas lekcji kształcone są 3 sprawności:
- mówienia - speaking interaction w trakcie warm-up activities: speaking practice, opisywanie osób ze zdjęć, wypowiadanie się na temat tego, co osoby robią w danym momencie.
- pisania – uzupełnianie definicji, wpisywanie właściwej formy „used to”, uzupełnianie tekstu piosenki, układanie zdań z konstrukcją „used to”.
- czytania - podczas pracy nad ćwiczeniami
b) cele społeczne:
- nabywanie nowych umiejętności w związku z pracą w parze (podczas opisywania zdjęcia), rozwijanie umiejętności wymainy poglądów, pomysłów.
c) cele wychowawcze:
- kształcenie umiejętności aktywnej pracy w parze
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: arkusze pracy (autorstwa nauczyciela), nagranie piosenki „Used to” Chrisa Daughtry.
TECHNIKI PRACY LEKCYJNEJ:
a) praca w grupie pod kierunkiem nauczyciela:
- burza mózgów
- głośne powtarzanie
b) praca samodzielna:
- ciche czytanie połączone z wykonaniem ćwiczeń, uzupełnienie tekstu
CZYNNOŚCI WSTĘPNE:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie listy obecności i zapisanie tematu w dzienniku.
3. Objaśnienie o czym będzie lekcja.
4. Warm-up activities :
a) Nauczyciel rozdaje uczniom arkusze pracy. Następnie prosi uczniów o skierowanie uwagi na zdjęcie z 1 strony arkusza. Uczniowie czytają pytania i ćwiczą odpowiedzi na nie w parach. Nauczyciel sprawdza zadanie, prosząc jedną z par o udzielenie odpowiedzi na pytania. W przypadku, gdy uczniowie nie znają postaci ze zdjęcia, nauczyciel wyjaśnia kim one są.
Christopher Adam "Chris" Daughtry (born December 26, 1979) is an American musician and the guitarist, songwriter, and vocalist for the band Daughtry. He was the finalist of American Idol, eliminated from the competition on May 10, 2006. After his elimination from Idol, he was given a record deal by RCA Records. The band that was formed, Daughtry, released their self-titled debut album which sold more than one million copies after just five weeks of release, becoming ...