Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE INTEGRACYJNEJ
Nauczyciel wiodący: Katarzyna Wypchał
Nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne: Sylwia Jędrach
Klasa: I
Temat: Penelope Cruz - początki
Cele lekcji:
Cel główny:
- doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- wprowadzenie do czasu przeszłego Simple Past.
Cele operacyjne:
Uczeń wie / zna:
- kiedy stosujemy czas Past Simple (gdy mówimy o wydarzeniach z przeszłości)
- jak tworzymy czasowniki w czasie przeszłym (2 rodzaje: regularne i nieregularne)
- jak wyglądają czasowniki regularne w czasie przeszłym – Simple Past (mają końcówkę - ed)
Uczeń potrafi:
- znaleźć w czytanym i słuchanym tekście odpowiedzi na pytania z quizu,
- znaleźć w tekście określone informacje i uzupełnić nimi tabelę,
- rozpoznać czasowniki regularne w czasie Simple Past,
- rozpoznać czasowniki nieregularne w czasie Simple Past.
Metody nauczania:
Lingwistyczne (komunikatywne)
Podające (objaśnienia)
The audio – lingual method – ALM (metoda behawioralna)
Praktyczne (przykłady i ćwiczenia, zadania do wykonania)
Formy pracy:
Praca z całym zespołem klasowym, praca w małych grupach lub parach, praca indywidualna
Wykorzystywane techniki nauczania:
Prezentacja ilustracji, schematyczne działanie (tworzenie czasowników regularnych według wzoru, uzupełnianie tabeli z podręcznika na zasadzie schematu według podanego przykładu),
słuchanie, powtarzanie,
Materiały:
dla całej klasy:
podręcznik „New Exam Challenges 2”, płyta z nagraniem to tekstu, ilustracje zdjęć Penelope Cruz.
dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
tabelka z formami czasowników do uzupełnienia, kartki ze zdaniami do uzupełniania brakującymi informacjami z tekstu (mini notatka o Penelope Cruz ), kartka z nowymi słówkami z tekstu (do wklejenia do zeszytu), *notatka o czasie Simple Past – do uzupełnienia brakującymi informacjami
(zostanie wykonana pod koniec lekcji jeśli wystarczy na to czasu)
PRZEBIEG ZAJĘĆ
I. Wprowadzenie:
1. Przywitanie się. Sprawdzenie obecności.
2. Zapoznanie z tematem zajęć.
Część właściwa:
1. Wprowadzenie – nauczyciel prowadzący pyta uczniów, czy znają Penelope Cruz, co o niej wiedzą (kim jest? Czym się zajmuje? Skąd pochodzi itp. (Do you know Peneleope Cruz? Who is Penelope Cruz?). Przeglądanie zdjęć aktorki.
2. Rozwiązywanie quizu – zgadywanie odpowiedzi na pytania przed przeczytaniem tekstu.
Pytania quizu:
- Where was she born? (Gdzie się urodziła?)
- What kind of student was she? (Jaką była studentką? )
- When was her first film? (Kiedy był jej pierwszy film?)
3. Czytanie i słuchanie tekstu. Uczniowie sprawdzają czy wybrane przez nich odpowiedzi do quizu są zgodne ze stanem faktycznym.
a) sprawdzenie przez nauczyciela właściwych odpowiedzi na pytania quizu
b) tworzenie krótkiej notatki o Penelope Cruz - udzielanie odpowiedzi na pytania z quizu. (Załącznik 1)
- uczniowie z orzeczeniem (zwłaszcza z upośledzeniem lekkim) dopisują do zdań brakujące informacje. Uczniowie z orzeczeniem w normie intelektualnej próbują napisać zdania samodzielnie – lub ...