Dodaj publikację
Autor
Aneta Mejerowicz
Data publikacji
2013-12-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
53

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 29,5 KB)

Podgląd treści

I ZADANIA ORGANIZACYJNE

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

1.

Wstępna analiza własnych umiejętności.

1. Autorefleksja

VIII / IX 2011

notatka

2.

Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli

Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących

awansu zawodowego:

• Karta Nauczyciela (artykuły dotyczące awansu

zawodowego )

• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej

w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego;

Samodzielne poszerzenie wiedzy na temat awansu

zawodowego poprzez lekturę publikacji.

IX 2011

okres stażu

sformułowanie wniosku

o rozpoczęcie stażu

3.

Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.

1. Opracowanie planu.

IX 2011

zatwierdzony

przez dyrektora szkoły

plan rozwoju

zawodowego

4.

Dokumentowanie zadań, wynikających z realizacji

planu rozwoju zawodowego.

1. Systematyczne gromadzenie dokumentacji,

potwierdzającej realizację PRZ.

IX 2011

świadectwa

zaświadczenia itp.

5.

Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

Analiza.

Opis realizacji planu rozwoju.

Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.

V / VI 2014

VI 2014

sprawozdanie

6.

Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

Przekazanie dokumentacji do organu sprawującego nadzór pedagogiczny

VI 2014

Zgodnie z brzmieniem § 8 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.

( zmiana z dnia 14 listopada 2007) w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli planuję

w okresie stażu zrealizować następujące zadania:

§ 8 ust. 2 pkt. 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia

działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

1.

Poszerzenie wiedzy

i umiejętności zawodowych

w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej

i opiekuńczej zgodnie

z potrzebami szkoły.

Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:

- warsztaty metodyczne,

- konferencje,

- szkolenia OKE,

- szkoleniowe Rady Pedagogiczne;

2. Systematyczne zapoznawanie się z najnowszą

literaturą z zakresu pedagogiki, psychologii

i nowoczesnych metod nauczania.

3. Współpraca z doradcami metodycznymi z Ośrodka

Doskonalenia Nauczycieli oraz wydawnictwami:

Longman, WSiP, Langenscheidt, Hueber.

okres stażu

zaświadczenia

bibliografia

notatka

2.

Poszukiwanie nowych rozwiązań – rozwój własnego warsztatu pracy, mającego na celu podniesienie jakości pracy szkoły.

Stosowanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej:

- metoda projektu (z użyciem programu Power Point)

- korzystanie z portali internetowych,

- wprowadzenie ciekawych rozwiązań metodycznych

takich jak:

- „burza mózgów”,

- analiza przypadku,

- symulacja,

- ćwiczenia na skojarzenia,

- prezentacje;

Korzystanie z doświadczeń innych nauczycieli prezentowanych np. w miesięczniku „Języki Obce w Szkole” i na stronach internetowych.

Organizowanie zaplecza dydaktycznego (pomoce)

Wprowadzanie zasad i technik zintegrowanego nauczania np. łączenie muzyki, teatru, poezji.

Zwracanie uwagi w procesie nauczania na:

autonomię ucznia (samodzielność),

- umiejętność pracy bez nadzoru,

- praca w parach i grupach (inicjatywa własna

uczniów, kto? z kim? jaka forma?),

- wybór dowolnej pracy domowej

z zaproponowanych przez nauczyciela,

samoocenę i ...