Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
I ZADANIA ORGANIZACYJNE
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.
Wstępna analiza własnych umiejętności.
1. Autorefleksja
VIII / IX 2011
notatka
2.
Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli
Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących
awansu zawodowego:
• Karta Nauczyciela (artykuły dotyczące awansu
zawodowego )
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego;
Samodzielne poszerzenie wiedzy na temat awansu
zawodowego poprzez lekturę publikacji.
IX 2011
okres stażu
sformułowanie wniosku
o rozpoczęcie stażu
3.
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
1. Opracowanie planu.
IX 2011
zatwierdzony
przez dyrektora szkoły
plan rozwoju
zawodowego
4.
Dokumentowanie zadań, wynikających z realizacji
planu rozwoju zawodowego.
1. Systematyczne gromadzenie dokumentacji,
potwierdzającej realizację PRZ.
IX 2011
świadectwa
zaświadczenia itp.
5.
Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Analiza.
Opis realizacji planu rozwoju.
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego.
V / VI 2014
VI 2014
sprawozdanie
6.
Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
Przekazanie dokumentacji do organu sprawującego nadzór pedagogiczny
VI 2014
Zgodnie z brzmieniem § 8 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.
( zmiana z dnia 14 listopada 2007) w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli planuję
w okresie stażu zrealizować następujące zadania:
§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia
działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1.
Poszerzenie wiedzy
i umiejętności zawodowych
w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej
i opiekuńczej zgodnie
z potrzebami szkoły.
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
- warsztaty metodyczne,
- konferencje,
- szkolenia OKE,
- szkoleniowe Rady Pedagogiczne;
2. Systematyczne zapoznawanie się z najnowszą
literaturą z zakresu pedagogiki, psychologii
i nowoczesnych metod nauczania.
3. Współpraca z doradcami metodycznymi z Ośrodka
Doskonalenia Nauczycieli oraz wydawnictwami:
Longman, WSiP, Langenscheidt, Hueber.
okres stażu
zaświadczenia
bibliografia
notatka
2.
Poszukiwanie nowych rozwiązań – rozwój własnego warsztatu pracy, mającego na celu podniesienie jakości pracy szkoły.
Stosowanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej:
- metoda projektu (z użyciem programu Power Point)
- korzystanie z portali internetowych,
- wprowadzenie ciekawych rozwiązań metodycznych
takich jak:
- „burza mózgów”,
- analiza przypadku,
- symulacja,
- ćwiczenia na skojarzenia,
- prezentacje;
Korzystanie z doświadczeń innych nauczycieli prezentowanych np. w miesięczniku „Języki Obce w Szkole” i na stronach internetowych.
Organizowanie zaplecza dydaktycznego (pomoce)
Wprowadzanie zasad i technik zintegrowanego nauczania np. łączenie muzyki, teatru, poezji.
Zwracanie uwagi w procesie nauczania na:
autonomię ucznia (samodzielność),
- umiejętność pracy bez nadzoru,
- praca w parach i grupach (inicjatywa własna
uczniów, kto? z kim? jaka forma?),
- wybór dowolnej pracy domowej
z zaproponowanych przez nauczyciela,
samoocenę i ...