Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN WYCHOWAWCZY DLA KLASY I
WYCHOWAWCA:
| | | | |
|Plan wychowawczy szkoły |Tematyka godzin wychowawczych |Termin |Zagadnienia |
| | |realizacji | |
| |Bezpieczeństwo w szkole. |IX |-zapoznanie z przepisami BHP |
| | | |-przeciwpożarowymi |
| | | |-droga ewakuacyjna w XV LO |
| |Poznajmy się lepiej. |IX |- wybór samorządu klasowego |
| | | |- podział na grupy |
| | | |- ustalenie tematyki godzin wychowawczych |
| |Adaptacja ucznia w środowisku szkolnym |IX |- zapoznanie uczniów z dokumentami regulującymi pracę szkoły:|
| | | | |
| | | |WSO |
| | | |Statut szkoły |
| | | | |
| | | |- regulamin ucznia |
|Kształtowanie nawyków |Dbałość o mienie szkoły. |IX |-wandalizm i jego konsekwencje |
|kulturalnych | | | |
|Budowanie i rozwijanie |Moje mocne i słabe strony. |X |- próba dokonania własnej charakterystyki |
|świadomości dojrzałego człowieka| | | |
|Kształtowanie nawyków |Zasady savoir – vivre w szkole i w domu. |X |- utrwalamy nawyki kulturalnego zachowania |
|kulturalnych | | |- dbamy o poprawność języka, nie używamy wulgaryzmów |
|Kształtowanie nawyków |Podstawy dobrego wychowania w relacjach |X |- jak się zachowujemy? |
|kulturalnych |uczeń – uczeń | |- jak nawiązać kontakt i utrzymać dobre relacje z |
| |nauczyciel – uczeń | |rówieśnikami? |
| |na uroczystościach szkolnych. | |- odpowiednie zachowanie podczas apelu: wprowadzenie |
| | | |sztandaru szkoły, hymn państwowy |
| | | |- przykłady |
| | | |- dyskusja |
|Kształtowanie postaw |Znaczenie relacji międzyludzkich. |X |-kształtowanie postaw przyjacielskich |
|humanitarnych | | |-zasady funkcjonowania grup rówieśniczych (korzyści i |
| | | |zagrożenia) |
| | | |-subkultury |
| | | | |
|Kształtowanie postaw i nawyków |Zdrowy styl życia. Jak odżywiać się w |XI |- utrwalanie nawyków higienicznych |
|prozdrowotnych |wieku dojrzewania? | |- wyjaśnienie pojęć: anoreksja i bulimia |
| |Anoreksja i bulimia – problem nie tylko | |- jak poradzić sobie z chorobą (anoreksją, bulimią) |
| |dziewcząt. | | |
| | | | |
| | | | |
|Wychowanie świadomego Polaka |Dzień Niepodległości |XI |-historia |
| | | |-znaczenie świąt narodowych |
|Kształtowanie postaw i nawyków |Jestem wolny, nie chcę się niszczyć. |XI |- jak dbać o zdrowy tryb życia? |
|prozdrowotnych | | |- nałogi współczesnego społeczeństwa: narkomania, alkoholizm,|
| | | |palenie tytoniu |
| | | |- jak zapobiegać uzależnieniom |
| | | |- dyskusja |
|Kształtowanie postaw i nawyków |Ochrona przyrody. |XI |-znaczenie działań na rzecz ochrony przyrody |
|proekologicznych | | |-segregacja odpadów |
| |Wystawienie propozycji ocen z zachowania |XII |- przypomnienie odpowiednich fragmentów regulaminu oceniania |
| | | |i klasyfikowania |
| | | |- Wypełnienie przez uczniów kart samooceny zachowania |
| | | |- ocena wzajemna |
|Kształtowanie postaw i nawyków |Czas wolny. Aktywność czy stagnacja. |XII |- jak spędzamy czas wolny? |
|prozdrowotnych | | |-rola aktywności fizycznej |
|Budowanie i rozwijanie |Wigilia klasowa. |XII |- przygotowanie wigilijnego stołu |
|świadomości dojrzałego człowieka| | |- dzielenie się opłatkiem, składanie sobie życzeń |
| | | |kolędy |
| |Podsumowanie I semestru. |I |- nasze osiągnięcia w nauce – podsumowanie. |
|Budowanie i rozwijanie |Nasze pasje i zainteresowania. |I |- pasje i zainteresowania |
|świadomości dojrzałego człowieka| | |- wpływ zainteresowań na postawę młodzieży |
| | 11.Omówienie spraw |I | |
| |bieżących. | | |
| | | | |
|Kształtowanie postaw |Solidarność z potrzebującymi |II |-jak możemy pomagać innym |
|humanitarnych | | |-instytucje i organizacje wspomagające potrzebujących |
| | | |-wolontariat |
|Wychowanie świadomego Polaka i |Polak jako świadomy uczestnik procesów |II |-rozumienie i poszanowanie symboli narodowych, religijnych, |
|uczestnika procesów |integracyjnych Europie | |miejsc pamięci |
|integracyjnych | | |-świadomość odrębności narodowej |
|Wychowanie świadomego Polaka i |Stereotypy ...