Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
26 listopada 2013r. odbył się andrzejkowy spacer edukacyjny, w którym brały udział dzieci z klas IIa, IIIa, OB ze Szkoły Podstawowej nr 5 oraz dzieci sześcioletnie z Przedszkola nr 13.
Spacer edukacyjny miał na celu: umożliwienie przyszłym pierwszoklasistom uczestniczenia w lekcjach, poznania środowiska szkolnego, zaspokojenia zaciekawienia sześciolatków szkołą, kształtowania poczucia bezpieczeństwa i umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej. Najważniejszym celem pobytu dzieci przedszkolnych na lekcjach było przygotowanie ich do podjęcia obowiązków szkolnych w nowym roku 2013/2014.
Spacer edukacyjny rozpoczął się równocześnie w dwóch klasach- IIa oraz IIIa. Po upływie 25 minut przedszkolaki przeszły do drugiej sali lekcyjnej, aby kontynuować dalszy ciąg lekcji. Obydwie lekcje były kompatybilne. Ideą spaceru edukacyjnego było to, że wszyscy jego uczestnicy uczyli się. Po lekcji przedszkolaki wraz z uczniami brali udział we wspólnej zabawie andrzejkowej, podczas której wróżyły sobie, śpiewały i tańczyły.
To radosne i ciekawe przeżycie z pewnością zaowocuje wówczas, kiedy przyszli uczniowie będą przekraczać próg szkolny. Obserwacje życia szkolnego przez dzieci 6-letnie zachęciły dzieci do bycia uczniem.
Andrzejkowy spacer edukacyjny - integracja dzieci z klas IIa
i IIIa ze Szkoły Podstawowej nr 5 z sześciolatkami z Przedszkola nr 13 oraz dziećmi z oddziału zerowego ze Szkoły Podstawowej nr 5
w Koszalinie
Temat: Wieczór andrzejkowy
Cel lekcji w języku ucznia:
Na dzisiejszych lekcjach będziemy rozmawiać na temat tradycji andrzejkowych.
Nacobezu:
- wypowiadasz się na temat tradycji andrzejkowych,
- czytasz głośno i wyraźnie, zwracając uwagę na znaki przestankowe,
- pracujesz w zespole integrując się z młodszymi dziećmi,
- śpiewasz piosenkę "Andrzejkowe wróżby",
- układasz wyrazy w kolejności alfabetycznej, dzielisz wyrazy na sylaby i głoski,
- potrafisz odczytywać i wyjaśniać andrzejkowe wróżby,
- potrafisz współdziałać podczas zabawy z nowopoznanymi kolegami i koleżankami
Przebieg:
1. Powitanie gości z przedszkola przez ucznia z klasy IIIa.
2. Odkodowanie tematu lekcji. ( Wieczór andrzejkowy ).
3. Zapoznanie z tradycją andrzejkowych wróżb.
Późną jesienią po zakończeniu wszystkich prac w polu, dni stawały się coraz krótsze, a wieczory dłuższe, następował okres wróżb i zalotów. W dniu 29 listopada wszystkie panny chciały dowiedzieć się o swoim przyszłym losie."Andrzejki" to tradycja ludowa wieczoru wróżb pielęgnowana z dziada, pradziada .Święty Andrzej uznany jest za patrona panien chcących szybko wyjść za mąż. Pomagał dziewczętom dowiedzieć się, co czeka je w przyszłości. Natomiast chłopcy wróżyli sobie w przeddzień imienin Katarzyny, czyli 24 listopada. Były to tzw."Katarzynki". Obecnie oba obrzędy zostały połączone i obchodzone są równocześnie jako tradycyjne Andrzejki.
4. Odczytanie listu wróżki Gizeli
Kochane Dzieci!
Dzisiejsze spotkanie będzie magiczne. Wszyscy jesteśmy ciekawi, co czeka nas w ...