Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Ćwiczenia koordynacyjne z użyciem przyborów różnychAnna NiewiadomskaSzkoła Podstawowa nr 7 w Zabrzu
Ćwiczenia koordynacyjne z użyciem przyborów różnych
Anna Niewiadomska
Szkoła Podstawowa nr 7 w Zabrzu
Propozycje podanych poniżej ćwiczeń skupiły się na kształtowaniu zdolności motorycznej koordynacji, często pomijanej przy nauczaniu. Koordynacja ruchowa określa zdolność do wykonywania złożonych przestrzennie i czasowo ruchów, przedstawia się z jednych zadań ruchowych na inne, jak również rozwiązywania nowych, nieoczekiwanie pojawiających się sytuacji ruchowych . To zdolność do odczuwania własnego ruchu. Okresem najbardziej sprzyjającym aktywnemu formowaniu się zdolności koordynacyjnych jest młodszy wiek szkolny (lata pomiędzy 8-12 rokiem życia), charakteryzujący się największym przyrostem sprawności koordynacyjnej. Ćwiczenia te, można wykorzystać podczas lekcji wychowania fizycznego w różnej metodzie prowadzenia zajęć. Podstawą jest poprawność ruchów.
ĆWICZENIA Z DWOMA PIŁKAMI
Rys.1 Odbicia dwóch piłek o podłogę i złapanie po jednym koźle.
Rys.2 Równoczesny podrzut piłek w górę tak żeby się odbiły od siebie i ich chwyt.
Rys.3 Podrzut jednej piłki w górę i chwyt a drugiej odbicie od podłoża i chwyt. Ćwiczenie wykonujemy na zmianę
Rys.4. Trzymamy piłki w dwóch rękach. Podrzucamy jedną piłkę w górę a drugą trzymaną w dłoni staramy się podbijać opadającą piłkę.
Rys.5. Trzymamy piłki w dłoniach nad głową na sygnał podrzucamy piłeczkę z jednej ręki pod nogą i łapiemy, druga ręka jest nadal trzymana u góry. Ćwiczenie to wykonujemy na dwie strony.
Rys.6. Symetryczne kozły jednocześnie dwoma piłkami – klaśnięcie w dłonie i złapanie piłeczek
Rys.7. W poskoku na jednej nodze wykonujemy asymetryczne kozłowanie dwóch piłek przed sobą
Rys.8. Jedną piłką wykonujemy podbicia piłki między nogami, drugą piłkę przekładamy wokół głowy, bioder i wykonujemy imitację rzutu.
Rys.9. Jedną piłkę trzymamy w dwóch dłoniach druga piłkę kozłujemy odbijając piłka o piłkę poruszając się w różnych kierunkach
Rys.10. Jednoczesne puszczenie i złapanie piłek dłońmi
LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Lekcja zawiera prezentacje ćwiczeń do wykorzystania podczas lekcji z wykorzystaniem przyborów i przyrządów.
TEMAT LEKCJI: Doskonalenie poruszania się w piłce ręcznej
Cele zajęć jest:
Umiejętności: Uczeń potrafi wykonać zmianę tempa ruchu z piłką i bez piłki
Motoryka: Kształtowanie siły NN oraz koordynacji.
Wiadomości: dotyczące wybranych przepisów gry.
Akcent wychowawczy: dokładność wykonania podstawą nauki elementów technicznych, rywalizacja podczas gry.
CZEŚĆ WSTĘPNA
Doskonalenie koordynacji. Skipy A i C z wykorzystaniem hula- hopów ułożonych na parkiecie
Doskonaleni sprawności ogólnej. Przejścia pod przeszkodami: płotki, tyczki, następnie skipy w różnej formie.
Doskonalenie sprawności ogólnej: Wykonanie przeplatanki przez hula – hopy i nad pachołkami. Na końcu każdego rzędu wykonujemy ...