Dodaj publikację
Autor
Anna Niewiadomska
Data publikacji
2013-12-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
198

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń z użyciem przyrządów różnych.
 Pobierz (docx, 5,4 MB)

Podgląd treści

Ćwiczenia koordynacyjne z użyciem przyborów różnychAnna NiewiadomskaSzkoła Podstawowa nr 7 w Zabrzu

Ćwiczenia koordynacyjne z użyciem przyborów różnych

Anna Niewiadomska

Szkoła Podstawowa nr 7 w Zabrzu

Propozycje podanych poniżej ćwiczeń skupiły się na kształtowaniu zdolności motorycznej koordynacji, często pomijanej przy nauczaniu. Koordynacja ruchowa określa zdolność do wykonywania złożonych przestrzennie i czasowo ruchów, przedstawia się z jednych zadań ruchowych na inne, jak również rozwiązywania nowych, nieoczekiwanie pojawiających się sytuacji ruchowych . To zdolność do odczuwania własnego ruchu. Okresem najbardziej sprzyjającym aktywnemu formowaniu się zdolności koordynacyjnych jest młodszy wiek szkolny (lata pomiędzy 8-12 rokiem życia), charakteryzujący się największym przyrostem sprawności koordynacyjnej. Ćwiczenia te, można wykorzystać podczas lekcji wychowania fizycznego w różnej metodzie prowadzenia zajęć. Podstawą jest poprawność ruchów.

ĆWICZENIA Z DWOMA PIŁKAMI

Rys.1 Odbicia dwóch piłek o podłogę i złapanie po jednym koźle.

Rys.2 Równoczesny podrzut piłek w górę tak żeby się odbiły od siebie i ich chwyt.

Rys.3 Podrzut jednej piłki w górę i chwyt a drugiej odbicie od podłoża i chwyt. Ćwiczenie wykonujemy na zmianę

Rys.4. Trzymamy piłki w dwóch rękach. Podrzucamy jedną piłkę w górę a drugą trzymaną w dłoni staramy się podbijać opadającą piłkę.

Rys.5. Trzymamy piłki w dłoniach nad głową na sygnał podrzucamy piłeczkę z jednej ręki pod nogą i łapiemy, druga ręka jest nadal trzymana u góry. Ćwiczenie to wykonujemy na dwie strony.

Rys.6. Symetryczne kozły jednocześnie dwoma piłkami – klaśnięcie w dłonie i złapanie piłeczek

Rys.7. W poskoku na jednej nodze wykonujemy asymetryczne kozłowanie dwóch piłek przed sobą

Rys.8. Jedną piłką wykonujemy podbicia piłki między nogami, drugą piłkę przekładamy wokół głowy, bioder i wykonujemy imitację rzutu.

Rys.9. Jedną piłkę trzymamy w dwóch dłoniach druga piłkę kozłujemy odbijając piłka o piłkę poruszając się w różnych kierunkach

Rys.10. Jednoczesne puszczenie i złapanie piłek dłońmi

LEKCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Lekcja zawiera prezentacje ćwiczeń do wykorzystania podczas lekcji z wykorzystaniem przyborów i przyrządów.

TEMAT LEKCJI: Doskonalenie poruszania się w piłce ręcznej

Cele zajęć jest:

Umiejętności: Uczeń potrafi wykonać zmianę tempa ruchu z piłką i bez piłki

Motoryka: Kształtowanie siły NN oraz koordynacji.

Wiadomości: dotyczące wybranych przepisów gry.

Akcent wychowawczy: dokładność wykonania podstawą nauki elementów technicznych, rywalizacja podczas gry.

CZEŚĆ WSTĘPNA

Doskonalenie koordynacji. Skipy A i C z wykorzystaniem hula- hopów ułożonych na parkiecie

Doskonaleni sprawności ogólnej. Przejścia pod przeszkodami: płotki, tyczki, następnie skipy w różnej formie.

Doskonalenie sprawności ogólnej: Wykonanie przeplatanki przez hula – hopy i nad pachołkami. Na końcu każdego rzędu wykonujemy ...