Dodaj publikację
Autor
Anita Bodo
Data publikacji
2013-12-09
Średnia ocena
4,00
Pobrań
461

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Montaż poetycki o twórczości Juliana Tuwima, łączy w sobie i wiersze i piosenki, które powstały na podstawie wierszy poety.
 Pobierz (docx, 14,5 KB)

Komentarze

kolibra, 2013-12-30

Dlaczego otwiera mi się pusta kartka?

Podgląd treści

Montaż poetycki

pt. „Jarmark rymów Juliana Tuwima. 1894- 1953”

Należy przygotować odpowiednie wiersze lub fragmenty twórczości J. Tuwima:

„Wspomnienie”

Piosenka „Miłość Ci wszystko wybaczy”

Piosenka „Co nam zostało z tych lat”

„O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”

„Przy okrągłym stole”

„Odpowiedź”

„Miłosierdzie”

„Matka”

„Poezja”, „Nerwy cholera”

Piosenka „Grande Valse Brillante”

Fragmenty innych wierszy Tuwima lub cytaty z jego twórczości, np. „Łódź”, „Julian Tuwim”.

Niezbędne rekwizyty:

Rama od obrazu, stolik w stylu kawiarnianym, bukiecik liści jesiennych, winogrona, gazeta duża , melodia do piosenki „Wspomnienie”, płaszcz.

Pomysł przedstawienia:

Uczeń1- żywy obraz Tuwima, siedzi w ramie obrazu, recytuje (lub czyta, ponieważ będzie miał trochę wersów do recytacji, może wszystkiego nie spamiętać) fragment wiersza pt. „Poezja”

(dokładnie pierwsze trzy strofy).

Przyciemniona sala. Wychodzi uczeń 2, który recytuje pierwsze dwie zwrotki wiersza „Wspomnienie”, kolejne dwie zwrotki recytuje uczeń 3. Obaj mają w ręku bukiecik liści jesiennych. W tle słychać dyskretnie melodię piosenki. Kiedy końcżą recytację , muzyka może być bardziej wyraźna.

Schodzą ze sceny rozmarzonym , nieśpiesznym krokiem.

W ramie obrazu siedzi uczeń 1- obraz imituje żywy obraz Tuwima. Obraz ożywa i Tuwim recytuje (bądź czyta fragment wiersza) „Rymy” pierwsze trzy strofy.

Piosenka „ Miłość Ci wszytsko wybaczy” ( w czasie piosenki można wyświetlać pokazj slajdów o Tuwimie i jego epoce lub związane z miłością ,ale w tonie tamtych lat).

Stolik kawiarniany, na stoliku winogrona. Siada przy stoliku uczeń 4, recytuje pierwsze cztery strofy wiersza „Przy okrągłym stole”. Przy schodzeniu ze sceny może sięgnąć po owoc ze stolika.

Uczeń1- Tuwim z obrazu cytuje słowa: „Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie. 

Uczeń 5 recytuje wiersz „Lament aniński” (ja wybrałam wers pierwszy, następnie 12 i już do końca cały wiersz).

Piosenka „Co nam zostalo z tych lat”

Uczeń1- Tuwim cytuje: „Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz.”

Uczniowie 6 i uczen7 recytują z podziałem na role wiersz pt. „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”.

Uczeń1-Tuwim cytuje wiersz pt. „Łódź”, pierwsze trzy strofy.

Uczeń8 recytuje wiersz pt. „Matka” strofy 1,2,3, 5, 7,8.

Uczeń1 –Tuwim cytuje: „Sumienie to jest ten cichy głosik, który szepce, że ktoś patrzy”

Przy stoliku kawiarnianym siada dwóch uczniów 9 i uczen10, rozkładaja gazety i udając , że je czytają i rozmawiają między sobą, recytują wiersz „Miłosierdzie” (strofy 1,2,3,4,5,6, 12, 13,14,15,16,17) Strofę nr 13- ogloszenie bezrobotnego przeczyta jakiś inny uczeń, słychać tylko jego smutny głos.

Uczeń 11 recytuje wiersz „Nerwy cholera”

Zakończenie, wszyscy ...