Dodaj publikację
Autor
Judyta Sikorska
Data publikacji
2013-12-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
68

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego - język angielski.
 Pobierz (docx, 43,4 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr Judyta Sikorska

nauczyciel języka angielskiego

w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Czersku

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r.

Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2016 r.

Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.03.2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli

&8 ust.2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Dowody realizacji

1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.

Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli;

wrzesień 2013 r.

okres stażu

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; sporządzenie planu rozwoju zawodowego;

2. Pogłębianie wiedzy na temat zasad funkcjonowania i organizacji szkoły oraz zapoznanie się z aktualnymi aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.

Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej regulującej pracę szkoły;

na bieżąco

Notatki własne, odpisy i wyciągi z dokumentów szkolnych itp.;

3. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego oraz samokształcenie.

Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje oraz doskonalących wiedzę i umiejętności:

Praktyczne warsztaty psychologiczno – metodyczne (organizator: Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE);

Ogólnopolskie Spotkania Nauczycieli Języka Angielskiego – „English Teaching Market”;

Udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach przeznaczonych dla nauczycieli języków obcych organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli oraz wydawnictwa;

Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych;

Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez studiowanie czasopism i literatury fachowej oraz przeglądanie stron internetowych poświęconych edukacji;

Aktualizacja wiedzy z zakresu nauczania języka angielskiego oraz stosowanych form i metod w nauczaniu języków obcych;

okres stażu

Świadectwa ukończenia; materiały szkoleniowe;

4. Organizowanie i wzbogacanie własnego warsztatu pracy.

Opracowywanie zestawu dokumentacji na dany rok szkolny;

Stosowanie aktywnych metod nauczania;

Opracowywanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, dodatkowe ćwiczenia;

Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów;

Zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi; systematyczne uzupełnianie własnej biblioteki (książki, czasopisma, filmy);

Uzyskiwanie materiałów dodatkowych przydatnych w nauczaniu języka angielskiego (współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw);

Przygotowywanie gazetek klasowych związanych z nauczanym przedmiotem;

okres stażu

Sprawozdania; zaświadczenia; materiały dydaktyczne;

5. Udział w pracach organów szkoły i zespołów zadaniowych.

Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej;

Praca w Zespole Przedmiotowym Języków Obcych;

Praca w innych zespołach zadaniowych zgodnie z potrzebami szkoły;

okres stażu

Potwierdzenia; protokoły

6. Podwyższanie ...