Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Judyta Sikorska
nauczyciel języka angielskiego
w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Czersku
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2016 r.
Na podstawie powinności i wymagań nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego wynikających z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.03.2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli
&8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli;
wrzesień 2013 r.
okres stażu
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; sporządzenie planu rozwoju zawodowego;
2. Pogłębianie wiedzy na temat zasad funkcjonowania i organizacji szkoły oraz zapoznanie się z aktualnymi aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły.
Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej regulującej pracę szkoły;
na bieżąco
Notatki własne, odpisy i wyciągi z dokumentów szkolnych itp.;
3. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego oraz samokształcenie.
Uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje oraz doskonalących wiedzę i umiejętności:
Praktyczne warsztaty psychologiczno – metodyczne (organizator: Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE);
Ogólnopolskie Spotkania Nauczycieli Języka Angielskiego – „English Teaching Market”;
Udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach przeznaczonych dla nauczycieli języków obcych organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli oraz wydawnictwa;
Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych;
Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez studiowanie czasopism i literatury fachowej oraz przeglądanie stron internetowych poświęconych edukacji;
Aktualizacja wiedzy z zakresu nauczania języka angielskiego oraz stosowanych form i metod w nauczaniu języków obcych;
okres stażu
Świadectwa ukończenia; materiały szkoleniowe;
4. Organizowanie i wzbogacanie własnego warsztatu pracy.
Opracowywanie zestawu dokumentacji na dany rok szkolny;
Stosowanie aktywnych metod nauczania;
Opracowywanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, dodatkowe ćwiczenia;
Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów;
Zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi; systematyczne uzupełnianie własnej biblioteki (książki, czasopisma, filmy);
Uzyskiwanie materiałów dodatkowych przydatnych w nauczaniu języka angielskiego (współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw);
Przygotowywanie gazetek klasowych związanych z nauczanym przedmiotem;
okres stażu
Sprawozdania; zaświadczenia; materiały dydaktyczne;
5. Udział w pracach organów szkoły i zespołów zadaniowych.
Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej;
Praca w Zespole Przedmiotowym Języków Obcych;
Praca w innych zespołach zadaniowych zgodnie z potrzebami szkoły;
okres stażu
Potwierdzenia; protokoły
6. Podwyższanie ...