Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Publiczne Przedszkole nr ….. Jastrzębie-Zdrój 27.11.2013r.
Raport cząstkowy z przebiegu ewaluacji wewnętrznej przedszkola
Podstawą prawną do przeprowadzenia badań jest Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego z późn. zm.
Zagadnienie I: Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej poprzez ciekawe i twórcze zajęcia.
Zbieranie informacji na temat poziomu realizacji pierwszego z wymagań ewaluacyjnych umożliwił nam wybór następujących technik: ankiety, wywiadu i analizy dokumentów. Wyniki każdej z nich oraz wnioski zawarte są w niniejszym raporcie.
W ankiecie wzięło udział 80 rodziców dzieci uczęszczających do Publicznego Przedszkola nr ….. w Jastrzębiu-Zdroju, lecz 40 z pośród nich oddało wypełnione kwestionariusze (50% badanych). Ankieta składała się z 15 pytań zamkniętych, w tym: 2 pytania wielokrotnego wyboru, 2 pytania otwarte i 5 pytań umożliwiających swobodny komentarz rodzica na temat wybranej odpowiedzi. Zebrane ankiety podsumowała pani Natalia ……………..
Na pytania ankiety rodzice odpowiadali następująco: 100% ankietowanych (40 osób) uważa, że wychowawca grupy realizuje Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego. Również 100% ankietowanych (40 osób) wykazało, że zna treść Programu Wychowania Przedszkolnego. Na pytanie dotyczące obszarów Podstawy Programowej, które zdaniem rodziców najczęściej realizujemy w naszej placówce (były to pytania wielokrotnego wyboru) odpowiedziano, że:
- poznawanie otaczającej przyrody (87,5% - 35 osób)
- rozwijanie zainteresowań sztuką plastyczną (87,5% - 35 osób)
- kształtowane czynności samoobsługowe, higieniczne i kulturalne (82,5% - 33 osoby)
- rozwijanie sprawności manualnych (80% - 32 osoby)
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych (77,5% - 31 osób)
- rozwijanie zainteresowań muzycznych (75% - 30 osób)
- przygotowanie do nauki pisania (72,5% - 29 osób)
- wspomaganie rozwoju mowy dzieci (70% - 28 osób)
- rozwijanie zainteresowań teatralnych (70% - 28 osób)
- wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej u dzieci (67,5% - 27 osób)
- kształtowane są umiejętności społeczne dzieci (7% - 3 osoby)
- przygotowanie do nauki czytania (67,5% - 27 osób)
- wspomaganie rozwoju czynności intelektualnych (65% - 26 osób)
- edukacja matematyczna (57,5% - 23 osoby)
- wychowanie do poszanowania roślin i zwierząt (57,5% - 23 osoby)
- wychowanie patriotyczne, obywatelskie (55% - 22 osoby)
- budzenie zainteresowań technicznych (50% - 20 osób)
- wychowanie prorodzinne (50% - 20 osób)
W pytaniu 4 rodzice mogli wskazać na jakich obszarach powinien – w ich opinii – skupić się nauczyciel. Uznali, że najważniejsze jest:
- przygotowanie do nauki czytania (75% - 30 osób)
- wspomaganie rozwoju mowy dzieci (72,5% - 29 osób)
- rozwijanie zainteresowań teatralnych (70% - 28 osób)
- wychowanie do poszanowania roślin i zwierząt (70% - 28osób)
- rozwijanie sprawności manualnych (70% - 28 osób)
- ankietowanych twierdzi, że na kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci (65% - 26 osób)
- edukacja matematyczna (62,5% - 25 ...