Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Opracowała: mgr Kinga Krasoń-Sowińska
Nazwa szkoły: Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Piotrkowie Tryb.
Nauczany przedmiot: kształcenie słuchu, zasady muzyki, harmonia w PSM II st.
Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2011r.
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2014r.
Plan rozwoju zawodowego został opracowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dziennik Ustaw nr 260, poz. 2593 z 8 grudnia 2004 r.)
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
Lp.
Działania umożliwiające spełnienie wymagań
Forma realizacji
Dowody realizacji
Termin
1.
Wnikliwe zanalizowanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego
Wyszukiwanie i analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela ( ustawy, rozporządzenia, komentarze)
Wniosek
o rozpoczęcie stażu
VII-IX 2011
Udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego
Zaświadczenia
o odbytych kursach
Zgodnie
z terminarzem
Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego
Na bieżąco
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
Plan rozwoju zawodowego
VIII-IX 2011
2.
Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły
Bieżąca analiza i wdrażanie wiedzy na temat dokumentacji dotyczącej organizacji pracy szkoły:
Statutu Szkoły
WSO wraz z załącznikami
Planu Wychowawczego Szkoły na lata trwania stażu
Plan rozwoju zawodowego zintegrowany
z dokumentacją szkoły
Na bieżąco
Wdrażanie i analiza stosowania PSO
Pisemne wnioski
z ewaluacji
Cały okres stażu
V 2014
3.
Organizacja i doskonalenie warsztatu pracy oraz dokonywanie ewaluacji własnych działań i ich analiza
Diagnoza własnych umiejętności
Pisemna autorefleksja na początku stażu
IX 2011
Samokształcenie:
studiowanie literatury pedagogicznej, dydaktycznej i psychologicznej
poszerzanie bazy materiałów dydaktycznych
wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami ( obserwacje lekcji prowadzących przez innych nauczycieli, dyskusje)
Dziennik lektur
Notatki własne
Plan obserwowanych zajęć
Pisemne wnioski
z obserwacji
Cały okres stażu
Cały okres stażu
W miarę potrzeb
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach
o tematyce dydaktycznej i psychologicznej adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły
Zaświadczenia
o odbytych kursach
Zgodnie
z terminarzem
Poszukiwanie i zastosowanie nowych metod aktywizujących uczniów
Przykładowe scenariusze lekcji
Pisemne wnioski
Cały okres stażu
Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły
Zeszyt hospitacji
Pisemne wnioski
Zgodnie z planowanymi przez dyrektora
Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności poprzez autoanalizę
Pisemna autorefleksja
na koniec stażu
Cały okres stażu,
V 2014
6.
Realizowanie zadań Komisji Wychowawczej
Aktywny udział w pracach komisji:
pomoc ...