Dodaj publikację
Autor
Kinga Krasoń-Sowińska
Data publikacji
2014-01-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
28

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Załączona publikacja jest planem rozwoju zawodowego nauczyciela szkoły muzycznej II stopnia ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Plan został opracowany w czytelnej formie tabeli. Autorką publikacji jest mgr Kinga Krasoń-Sowińska - nauczyciel pionu teoretycznego oraz opiekun Samorządu Szkolnego.
 Pobierz (docx, 46,7 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Opracowała: mgr Kinga Krasoń-Sowińska

Nazwa szkoły: Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Piotrkowie Tryb.

Nauczany przedmiot: kształcenie słuchu, zasady muzyki, harmonia w PSM II st.

Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2011r.

Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2014r.

Plan rozwoju zawodowego został opracowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dziennik Ustaw nr 260, poz. 2593 z 8 grudnia 2004 r.)

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Lp.

Działania umożliwiające spełnienie wymagań

Forma realizacji

Dowody realizacji

Termin

1.

Wnikliwe zanalizowanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego

Wyszukiwanie i analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela ( ustawy, rozporządzenia, komentarze)

Wniosek

o rozpoczęcie stażu

VII-IX 2011

Udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego

Zaświadczenia

o odbytych kursach

Zgodnie

z terminarzem

Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego

Na bieżąco

Opracowanie planu rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

VIII-IX 2011

2.

Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły

Bieżąca analiza i wdrażanie wiedzy na temat dokumentacji dotyczącej organizacji pracy szkoły:

Statutu Szkoły

WSO wraz z załącznikami

Planu Wychowawczego Szkoły na lata trwania stażu

Plan rozwoju zawodowego zintegrowany

z dokumentacją szkoły

Na bieżąco

Wdrażanie i analiza stosowania PSO

Pisemne wnioski

z ewaluacji

Cały okres stażu

V 2014

3.

Organizacja i doskonalenie warsztatu pracy oraz dokonywanie ewaluacji własnych działań i ich analiza

Diagnoza własnych umiejętności

Pisemna autorefleksja na początku stażu

IX 2011

Samokształcenie:

studiowanie literatury pedagogicznej, dydaktycznej i psychologicznej

poszerzanie bazy materiałów dydaktycznych

wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami ( obserwacje lekcji prowadzących przez innych nauczycieli, dyskusje)

Dziennik lektur

Notatki własne

Plan obserwowanych zajęć

Pisemne wnioski

z obserwacji

Cały okres stażu

Cały okres stażu

W miarę potrzeb

Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach

o tematyce dydaktycznej i psychologicznej adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły

Zaświadczenia

o odbytych kursach

Zgodnie

z terminarzem

Poszukiwanie i zastosowanie nowych metod aktywizujących uczniów

Przykładowe scenariusze lekcji

Pisemne wnioski

Cały okres stażu

Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły

Zeszyt hospitacji

Pisemne wnioski

Zgodnie z planowanymi przez dyrektora

Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności poprzez autoanalizę

Pisemna autorefleksja

na koniec stażu

Cały okres stażu,

V 2014

6.

Realizowanie zadań Komisji Wychowawczej

Aktywny udział w pracach komisji:

pomoc ...