Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mariafila3@wp.pl, 2014-01-09
Nowe( przynajmniej dla mnie)i ciekawe integrujące grupę zabawy.
GRY I ZABAWY GRUPOWE
CELE OGÓLNE:
- Stworzenie atmosfery zaufania i bezpieczeństwa
- Wzajemne poznanie się
- Lepsza komunikacja
- Wykonuje ćwiczenia zgodnie z pokazem i instrukcją słowną
- Wesołe i aktywne spędzenie czasu,
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko-
- Potrafi zintegrować się z grupą,
- Doskonali umiejętności współdziałania,
- Potrafi myśleć kreatywnie
- Ćwiczy pamięć i uwagę
- Pozna swoich kolegów
FORMY PRACY:
grupowa
METODY PRACY:
słowna
Powitanie- grupowa
Wszystkie osoby stają w kręgu. Prowadzący wypowiada różne powitania. Dzieci, które uważają, że zostały powitane, podnoszą ręce i machają do pozostałych.
- Witamy tych, którzy mają na sobie sukienkę zakupy.
- Witamy tych, którzy lubią niespodzianki.
- Witamy tych, którzy mają spinki we włosach.
- Witamy tych, którzy lubią dobrą zabawę.
- Witamy tych, którzy przybyli na nasze dzisiejsze spotkanie.
Powitanie - grupowa
Wszystkie osoby stają w kręgu i prowadzący wymienia poszczególne elementy ciała a dzieci dotykają się nimi z osobą, która stoi po prawej i lewej stronie:
Witają się nasze stopy
Witają się nasze dłonie
Witają się nasze czoła
Witają się nasze brzuchy itd.
ISKIERKA
Materiały: moneta
Przebieg: grupę dzielimy na dwie równe drużyny. Osoby w drużynach siedzą na ławce jedna za drugą trzymając się za ręce. Osoby na początkach rzędów siedzą plecami do pozostałych twarzą do prowadzącego, który rzuca monetą. Jeśli wypadnie orzeł pierwsze osoby z rzędów puszczają iskierkę, czyli mocniej ściskają trzymaną przez siebie osobę. Iskierka idzie do ostatniej osoby, a ta podnosi rękę. Która drużyna pierwsza to zrobi przesuwa się o jedno miejsce, tzn. osoba, która siedziała na końcu przesiada się na początek i teraz ona patrzy, czy wypadnie orzeł, czy reszka? Jeśli wypadnie reszka a iskierka i tak Pojdzie i ostatnia osoba podniesie rękę, drużyna cofa się o jedno miejsce. W tej zabawie nie wolno nic mówić i jedynym sposobem komunikacji drużyny jest właśnie iskierka. Wygrywa drużyna która jako pierwsza przesiądzie się z powrotem do pozycji początkowej po przejściu wszystkich zawodników na początek.
DOBRY SŁUCH
Materiały: szal lub chusta
Przebieg: uczestnicy ustawiają się w kręgu. Jeden z uczestników (z zawiązanymi oczami) stoi w środku. Osoby stojące w kręgu dają ręce do tyłu i śpiewają piosenkę, lecz jedna z nich śpiewa całkiem co innego niż reszta grupy. Zadaniem stojącego w kręgu jest jak najszybsze wskazanie osoby, która śpiewa inną piosenkę.
Refleks i rożne dziwne rzeczy
Materiały: niepotrzebne
Przebieg: wszyscy stoją w kole. Jedna osoba jest w środku koła i wskazuję kogoś mówiąc:
TOSTER. Wskazana osoba podskakuję jak gotowa grzanka, a osoby stojące po jej
prawej i lewej stronie łapią się za ręce, tak by ...