Dodaj publikację
Autor
Edyta Adrian
Data publikacji
2014-01-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
139

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentuję konkurs o zasięgu gminnym dla uczniów klas IV szkół podstawowych. Składa się z części pisemnej i części ustnej. Uczniów obowiązuje znajomość czterech wybranych przez organizatora lektur.
 Pobierz (doc, 108,0 KB)

Podgląd treści


II GMINNY KONKURS POLONISTYCZNO – CZYTELNICZY
,,WIEM, CO CZYTAM”
Przygotowała – Edyta Adrian – nauczycielka języka polskiego

1. Powitanie uczestników konkursu, opiekunów oraz gości.

Witam wszystkich bardzo serdecznie na II konkursie polonistyczno – czytelniczym ,,Wiem, co czytam”. Celem konkursu jest przede wszystkim wykazanie się znajomością treści poznanych przez uczniów książek, popularyzacja twórczości niektórych pisarzy oraz miłe spędzenie czasu w gronie rówieśników. Życzę wszystkim przybyłym uczestnikom konkursu owocnej pracy, a w rezultacie zwycięstwa. Konkurs będzie przebiegał w dwóch etapach: pierwszy etap, to część pisemna, trwająca ok. 45 minut, druga część ustna, składająca się z pytań do treści książek.

2. Przedstawienie jury i drużyn.

Rozdanie testów konkursowych.

I etap konkursu - część pisemna

Zadanie 1

Podane fragmenty opisują bohaterów przeczytanych przez was książek. Podaj autora książki (imię i nazwisko), jej tytuł i imię opisywanego bohatera. Za podanie poprawnych odpowiedzi z każdego fragmentu – 3 p. – rozdanie tekstów

Fragment 1

,, Kiedy wyskoczył z kabiny na piasek, był strasznie zdenerwowany. Zuchwalstwo piratów przekraczało wszelkie granice. …………… był w gruncie rzeczy chłopcem łagodnym ( choć niezwykle dzielnym), ale jednej rzeczy nie mógł znieść: kiedy ktoś z niego kpił. Wpadał wtedy w straszny gniew”.

opis Andrzejka, Małgorzata Musierowicz ,, Czerwony helikopter”

Fragment 2

,,Cóż to za życie takie jak jego! W grudniu skończy jedenaście lat, i co z tego? Ani pieniędzy na nic nie ma, ani pozwolenia na broń mu nie dadzą... Żeby te lata jakoś prędzej szły. Żeby je można było tak jak klasę przeskoczyć! Pokazałby wtedy, co potrafi...
Był tego dnia roztargniony. Na gimnastyce ciągle się mylił i wykonywał ćwiczenia z opóźnieniem. Pan zapisał go w notesie.”

Opis Bronka, Hanna Ożogowska ,, Złota kula”

Fragment 3

,, W tej samej chwili furtka pobliskiej willi otworzyła się i wybiegł z niej pędem mały chłopiec. Miał wystraszoną minę, czemu nie można się był dziwić, gdyż w pogoni za nim wybiegło pięciu innych chłopców. Dopadli go niebawem i przycisnęli do płotu, gdzie wszyscy razem rzucili się na niego. Cała piątka jednocześnie zaczęła go szarpać i bic. Płakał i osłaniał twarz rękoma.”

Mały Villi, Astrid Lindgren ,, Pippi Pończoszanka”

Fragment 4

,, Moja babcia miała kiedyś służącą, imieniem ...................... . Miała odmrożone nogi, ale poza tym nie miała żadnego feleru. Jedyne, co było przykre, to to, że skoro tylko przyszli goście, rzucała się na nich i gryzła ich w łydki. I wymyślała im! Ojej, jak wymyślała! Ale to wszystko robiła tylko wtedy, kiedy była w dobrym humorze i miała chęć się zabawić.”

Służąca o imieniu Malin, Astrid Lindgren ,, Pippi Pończoszanka”

Fragment 5

,, Jestem ...