Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Karta rowerowa – powtórzenie przed egzaminem.
Autor: Monika Bańburska
Szkoła/placówka: Szkoła Podstawowa
Etap edukacyjny: II - szkoła podstawowa
Klasa: IV
Cele zajęć:
Uczeń:
zna budowę i zasady bezpiecznego użytkowania roweru,
zna i stosuje zasady i przepisy obowiązujące pieszych i rowerzystów w ruchu drogowym,
zna hierarchię dotyczącą znaków i sygnałów oraz poleceń wykonywanych przez osobę kierującą ruchem,
zna zasady obowiązujące na skrzyżowaniach oznaczonych i nieoznaczonych,
potrafi prawidłowo zachować się w miejscu wypadku, potrafi udzielić pierwszej pomocy.
Treści wynikające z Podstawy Programowej:
4.2 bezpiecznie uczestniczy w ruchu drogowym jako pieszy, pasażer i rowerzysta (zajęcia techniczne)
1.1 komunikuje się z komputerem za pomocą ikon, przycisków, menu i okien dialogowych (zajęcia komputerowe)
1.2 odczytuje i prawidłowo interpretuje znaczenie komunikatów wysyłanychprzez programy (zajęcia komputerowe)
Kompetencje kluczowe rozwijane podczas lekcji:
porozumiewanie się w języku ojczystym
kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne
kompetencje informatyczne
umiejętność uczenia się
kompetencje społeczne i obywatelskie
Metody i formy pracy:
pogadanka
ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem Smart Notebook
metoda sytuacyjna
metody ćwiczebne
zespołowa
indywidualna
Materiały dydaktyczne:
prezentacja w programie SMART Notebook
karta pracy ucznia
Czas trwania zajęć: 45 minut
Przebieg zajęć:
Czynności organizacyjno – porządkowe:
sprawdzenie listy obecności
sprawdzenie pracy domowej
podanie tematu i określenie celów lekcji
wyjaśnienie na czym będzie polegała praca na lekcji.
2. Część właściwa:
Pogadanka na temat bezpieczeństwa uczniów w ruchu drogowym i w czasie drogi ucznia do szkoły.
Uczniowie wykonują ćwiczenia interaktywne utrwalające wiadomości:
przyporządkowują nazwy części, z których składa się rower – (karta pracy nr 1.);
uzupełniają tabelkę przyporządkowując nazwom układów rowerowych odpowiadające im części składowe (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 1);
podają warunki, jakie muszą być spełnione, aby ubiegać się o kartę rowerową (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 2);
podają hierarchię dotyczącą znaków i sygnałów oraz poleceń wykonywanych przez osobę kierującą ruchem (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 3);
wykorzystując wiedzę zdobytą na zajęciach dotyczącą rodzajów, nazw i kształtów znaków drogowych przyporządkowują symbole graficzne do rodzajów znaków oraz podają nazwy znaków widocznych na rysunkach (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie 4 i ćwiczenie 5);
rozwiązują sytuacje drogowe występujące na skrzyżowaniach (wskazują kolejność przejazdu rowerzysty) (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 6);
rozwiązują test dotyczący pierwszej pomocy przedmedycznej (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 7).
Faza podsumowująca
Podsumowanie przygotowań do sprawdzianu na kartę rowerową.
Zadanie pracy domowej - przygotuj się do egzaminu na kartę rowerową rozwiązując testy dodatkowe znajdujące się na końcu zeszytu ...