Dodaj publikację
Autor
Monika Bańburska
Data publikacji
2014-01-20
Średnia ocena
3,00
Pobrań
148

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Karta rowerowa  powtórzenie przed egzaminem z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
 Pobierz (docx, 41,7 KB)

Podgląd treści

Temat: Karta rowerowa – powtórzenie przed egzaminem.

Autor: Monika Bańburska

Szkoła/placówka: Szkoła Podstawowa

Etap edukacyjny: II - szkoła podstawowa

Klasa: IV

Cele zajęć:

Uczeń:

zna budowę i zasady bezpiecznego użytkowania roweru,

zna i stosuje zasady i przepisy obowiązujące pieszych i rowerzystów w ruchu drogowym,

zna hierarchię dotyczącą znaków i sygnałów oraz poleceń wykonywanych przez osobę kierującą ruchem,

zna zasady obowiązujące na skrzyżowaniach oznaczonych i nieoznaczonych,

potrafi prawidłowo zachować się w miejscu wypadku, potrafi udzielić pierwszej pomocy.

Treści wynikające z Podstawy Programowej:

4.2 bezpiecznie uczestniczy w ruchu drogowym jako pieszy, pasażer i rowerzysta (zajęcia techniczne)

1.1 komunikuje się z komputerem za pomocą ikon, przycisków, menu i okien dialogowych (zajęcia komputerowe)

1.2 odczytuje i prawidłowo interpretuje znaczenie komunikatów wysyłanychprzez programy (zajęcia komputerowe)

Kompetencje kluczowe rozwijane podczas lekcji:

porozumiewanie się w języku ojczystym

kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne

kompetencje informatyczne

umiejętność uczenia się

kompetencje społeczne i obywatelskie

Metody i formy pracy:

pogadanka

ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem Smart Notebook

metoda sytuacyjna

metody ćwiczebne

zespołowa

indywidualna

Materiały dydaktyczne:

prezentacja w programie SMART Notebook

karta pracy ucznia

Czas trwania zajęć: 45 minut

Przebieg zajęć:

Czynności organizacyjno – porządkowe:

sprawdzenie listy obecności

sprawdzenie pracy domowej

podanie tematu i określenie celów lekcji

wyjaśnienie na czym będzie polegała praca na lekcji.

2. Część właściwa:

Pogadanka na temat bezpieczeństwa uczniów w ruchu drogowym i w czasie drogi ucznia do szkoły.

Uczniowie wykonują ćwiczenia interaktywne utrwalające wiadomości:

przyporządkowują nazwy części, z których składa się rower – (karta pracy nr 1.);

uzupełniają tabelkę przyporządkowując nazwom układów rowerowych odpowiadające im części składowe (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 1);

podają warunki, jakie muszą być spełnione, aby ubiegać się o kartę rowerową (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 2);

podają hierarchię dotyczącą znaków i sygnałów oraz poleceń wykonywanych przez osobę kierującą ruchem (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 3);

wykorzystując wiedzę zdobytą na zajęciach dotyczącą rodzajów, nazw i kształtów znaków drogowych przyporządkowują symbole graficzne do rodzajów znaków oraz podają nazwy znaków widocznych na rysunkach (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie 4 i ćwiczenie 5);

rozwiązują sytuacje drogowe występujące na skrzyżowaniach (wskazują kolejność przejazdu rowerzysty) (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 6);

rozwiązują test dotyczący pierwszej pomocy przedmedycznej (prezentacja wykonana w programie SMART Notebook – ćwiczenie nr 7).

Faza podsumowująca

Podsumowanie przygotowań do sprawdzianu na kartę rowerową.

Zadanie pracy domowej - przygotuj się do egzaminu na kartę rowerową rozwiązując testy dodatkowe znajdujące się na końcu zeszytu ...