Dodaj publikację
Autor
Agata Szarek
Data publikacji
2014-01-27
Średnia ocena
0,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plik zawierający konspekt do lekcji "Ostern". Na lekcji można wykorzystać niemieckie strony internetowe, do których jest podany link. Ponadto w pliku zamieszczone są zadania do pracy z materiałem filmowym lub tekstowym.
 Pobierz (doc, 41,0 KB)

Podgląd treści

Temat: Ostern

Cele główne: Zdobywanie informacji na temat zwyczajów wielkanocnych.

Cele podrzędne: Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i opowiadania o
zwyczajach wielkanocnych.
Wyrabianie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Nauka języka obcego z wykorzystaniem internetu.
Wykorzystanie wiadomości o zwyczajach wielkanocnych w grach
i zabawach językowych.

|Faza organizacyjna |2` |1 |Nauczyciel |Dziennik klasowy |N. przedstawia temat lekcji. |Nauczyciel wita uczniów |
| | | | | | |i osoby goszczące na |
| | | | | | |lekcji. |
|Faza powtórzeniowa |5` |2 |Nauczyciel |Tablica |N. zapisuje na tablicy słowo ”Ostern |Korygowanie błędów. |
| | | |Uczniowie |Zeszyt |(Wielkanoc)” i prosi uczniów o |Aktywowanie uczniów w |
| | | | | |dopisanie skojarzeń. |procesie mówienia i |
| | | | | |Ucz. Podchodzą do tablicy i wypisują |własnej wypowiedzi. |
| | | | | |słowa związane z Wielkanocą. | |
| | | | | |N. prosi uczniów o przepisanie | |
| | | | | |diagramu do zeszytu. | |
| | | | | |Ucz. Przepisują diagram do zeszytu. | |
| | |3 | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|Faza główna |35` |4 |Nauczyciel |Komputer z łączem |N. zapoznaje uczniów z niemiecką |Korygowanie błędów. |
| | | |Uczniowie |internetowym |stroną internetową „Kaleidos” i podaje|Aktywowanie uczniów w |
| | | | |Rzutnik multimedialny |jej adres http://www.kaleidos.de/ |procesie mówienia i |
| | | | | |następnie prosi o wybranie |własnej wypowiedzi. |
| | | | | |START-RITUALE UND FESTE, a następnie | |
| | | | | |kliknięcie na zdjęcie zająca. | |
| | | | | |Ucz. Wykonują polecenia nauczyciela i |Nagradzanie poprawnych |
| | | | | |otwierają podaną stronę. |wypowiedzi. |
| | | | | |N. zwraca uwagę na pytania znajdujące | |
| | | | | |się na stronie i prosi uczniów o ich | |
| | | | | |przeczytanie. | |
| | | | | |Ucz. Odczytują pytania: | |
| | | | | |Wann kommt der Osterhase? | |
| | |5 | | |Zu wem kommt der Osterhase? | |
| | | | | |Wie läuft dieses Fest ab? i | |
| | | | | |odpowiadają na nie. | |
| | | | | |N. prosi o wybranie podstrony „WEITER | |
| | | | | |ZU DEM FEST-WAS GEHÖRT WOZU? | |
| | | | | |Ucz. klikają na podany adres. | |
| | | | | |N. objaśnia zadanie, polegające na | |
| | | | | |dopasowaniu opisu do obrazka. | |
| | | | | |Ucz. wykonują zadanie. | |
| | | | | |N. prosi o powrót do poprzedniej | |
| | | | | |strony i wybranie „MEIN BERICHT”. | |
| | |6 | | |Ucz. wykonują polecenie. | |
| | | | | |N. wybiera dwóch uczniów do | |
| | | | | |przeczytania dwóch listów od młodzieży| |
| | | | | |, jednego listu z Boliwii i drugiego | |
| | | | | |ze Szwecji. | |
| | | | | |Ucz. odczytują głośno treść listów. | |
| | |7 | | |N. rozdaje na kartkach zdania | |
| | | | | |dotyczące treści listów. | |
| | | | | |Ucz. mają za zadanie zdecydować, czy | |
| | | | | |zdanie jest prawdziwe czy też fałszywe| |
| | | | | |(richtig oder falsch). | |
| | |8 | | |N. prosi o odczytanie zdań i podanie, | |
| | | | | |czy zdanie jest prawdziwe(richtig), | |
| | | | | |czy fałszywe(falsch). | |
| | | | | |N. podaje uczniom adres innej strony | |
| | | | | |niemieckiej | |
| | |9 | | |http://www.kidsweb.de/quis/ostern_quiz| |
| | | | | |/oster_quiz.html | |
| | | | | |Ucz. wpisują adres i otwierają stronę | |
| | | | | |z quizem na temat Wielkanocy. | |
| | | | | |N. podaje znaczenie wyświetlonych | |
| | | | | |okienek oraz moment rozpoczęcia | |
| | | | | |rozwiązywania quizu. | |
| | | | | |Ucz. wykonują zadanie. | |
| | |10 | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | |11 | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | |12 | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | |13 | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|Faza końcowa |3` |14 |Nauczyciel |Zeszyt |N. podaje zadanie domowe: Wypisz w |Podanie i objaśnienie |
| | | | | |tabeli zwyczaje świąteczne |zadania domowego. |
| | | | | |występujące w większości krajów i |Podziękowanie i |
| | | | | |zwyczaje nietypowe, nieznane w Polsce,|pożegnanie z ...